« Föregående · 659633 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Kåbergs avstängning
Sinuhe: Men varje levande människa vet att man inte skall hoppa ut på isen och detta gör Kåberg punkt slut. Hade han stannat i båset hade Odoya inte haft någon att slåss med...
Sv: FBK vs. Tallarna
Bengt: Känner mig också aningen positiv, har ingen direkt anledning till den känslan efter vad jag såg igår, men jag dristar mig till att iallafall tippa 2-2
Sv: Kåbergs avstängning
Sinuhe: Han var i båset, jag håller med. Odoya var på isen. Kåberg fick inte gå ut på isen för att slåss. Har du någon annan uppfattning så vet jag inte vilken match du har gått. Rope a dope kanske.
Sv: Kåbergs avstängning
Sinuhe:
Spelar ingen som helst roll. Han får ändå inte hoppa tillbaka in för att slåss.
Spelar ingen som helst roll. Han får ändå inte hoppa tillbaka in för att slåss.
Sv: Kåbergs avstängning
NuMo: Kåberg var i båset! För ser du nått annat då vet jag inte vilken match du har tittat på.
Sv: Kåbergs avstängning
Sinuhe: Kåberg var på väg in i båset och skall man utgå ifrån att det var ett äkta färjestadsbyte så antar jag att den kåberg bytte med redan varit inne på isen i tio sekunder och antagligen redan befann sig långt inne i händelsernas centrum på planen. Odoya borde ha hunnit med att se det. Fast om det nu var ett vanligt byte, som alla andra lag kör med, ja då så tycker jag inte Odoya är så otroligt ful. Kåberg får en lått putt på rumpan. Fasligt farligt.
Sv: Kåbergs avstängning
NuMo: Enligt mig så borde Oduya bestraffas för att han slår in i FBK båset men de tas de ingen hänsyn till hade dom komit med en bättre motevering där de även kritiserade Oduya för de beteendet så hade jag kanske hållt med hur dom dömde men inte nu!
För de är ju faktiskt som så att varje levande månniska kan förstå att Kåberg hoppar in på isen i ren ilska då Oduya gett han ett tjuvnyp i avbytarbåset.
För de är ju faktiskt som så att varje levande månniska kan förstå att Kåberg hoppar in på isen i ren ilska då Oduya gett han ett tjuvnyp i avbytarbåset.
Sv: Kåbergs avstängning
NuMo: Väldigt kort straff, trodde på minst 10 matcher om man ska se hur de dömt i andra sammanhang.
Sv: Kåbergs avstängning
Sinuhe: fyra matcher är ju max tur om man ser på chansen/risken att bli bedömd på den övre skalan av en tärning. Grattis till det låga straffet Kåberg.
Sv: Kåbergs avstängning
NuMo: Äh, sånt visar de väl på TV4, sex på tärningar alltså.
Då tycker jag det var mer sensationellt det som Jens Karlsson råkade ut för i matchen mot Frölunda, ett matchstraff (tydligen baserat till viss del på tidigare händelser under matchen) för att bara stått och tagit emot slag från motståndaren.
Då tycker jag det var mer sensationellt det som Jens Karlsson råkade ut för i matchen mot Frölunda, ett matchstraff (tydligen baserat till viss del på tidigare händelser under matchen) för att bara stått och tagit emot slag från motståndaren.
Sv: Kåbergs avstängning
Bafucin: DDet är väll såå enkelt att tärningen sannade på tre för Oduya och den stannade på 4 på Kåberg för när fanns de logist resonemang i disiplinnämdens straff?
Sv: Kåbergs avstängning
Svanru:
Är väl upp till han själv om han ska ta risken att lämna båset för att slåss eller sitta kvar och plocka han nästa byte istället?
Bra straff.
Är väl upp till han själv om han ska ta risken att lämna båset för att slåss eller sitta kvar och plocka han nästa byte istället?
Bra straff.
Sv: Kåbergs avstängning
Svanru: Det var märkligt. Visserligen lämnade Emil båset, vilket man inte får göra men å andra sidan så var odågan på honom när han kommit in i båset så jag förstår inte skillnaden. Jaja, sånt är livet.
Sv: Kåbergs avstängning
Svanru: Hade räkt med den automatiska 1 match avstängningen är väl bättre att stänga av dom som slåss med klubban el tacklar in folk med huvudet före in i sargen bakifrån!
Kåbergs avstängning
Suck då har högsta domstolen i hockey beslutat att ge Emil 4 matchers avstängning, en mer än odågan som provocerade slagsmålet. Domen visar att brott lönar sig att det är helt ok att ge sig på motspelare i båset skulle det vara så att spelaren i båset försvarar sig får han direkt minst en matchs avstängning mer.
En löjlig konsekvens kommer garanterat bli att något lag skickar in en finnig junior för att klappa till t ex en nyckelspelare som sitter i båset eftersom brott lönar sig.
Inget förvånar mig längre av den patetiska jury som fastställer avstängningarna.
En löjlig konsekvens kommer garanterat bli att något lag skickar in en finnig junior för att klappa till t ex en nyckelspelare som sitter i båset eftersom brott lönar sig.
Inget förvånar mig längre av den patetiska jury som fastställer avstängningarna.
Sv: FBK vs. Foppaland
eltifoso:
Nu har de iofs inte slarvat bort några pengar de haft, utan missat att söka bidrag.
Nu har de iofs inte slarvat bort några pengar de haft, utan missat att söka bidrag.
Sv: FBK vs. Foppaland
Paddan: Måste ha mycket pengar på banken om man slarvar bort 250000kronor. Osis!
Sv: FBK vs. Foppaland
Som jag fattar saken så verkar de ju vara lungt mellan fansen och spelarena nu i alla fall.
Sv: FBK vs. Foppaland
Sibbe: Claes Eriksson satt igår i webb radion och var oerhört frusterad över spelarnas inställning. Han om någon som bl a fd lagkapten borde se hur spelarna agerar. Jag kritiserade B-Å G för passivitet i coachningen innan han fick gå nu har passiviteten spridit sig till spelana. Det krävs ett ordenligt uppvaknande därav hjälper garanterat klackens lilla uppmaning tll skärpning.
Sv: FBK vs. Foppaland
eltifoso:
Tycker Jönsson med sitt uttalande tydligt visar att han bryr sig om fansen och lyssnar vad dom säger, sen att han säger ifrån när han tycker det gått för långt är inget konstigt. Han har alltid sagt vad han tycker och det ska han ha all respekt för.
Lite gräl är naturligtvis inget farligt, jag är övertygad att Färjestad kommer lyfta förr eller senare och ta många SM-guld framöver men om det här med banderollen blir en vana tror jag det kan bli väldigt farligt.
Tycker Jönsson med sitt uttalande tydligt visar att han bryr sig om fansen och lyssnar vad dom säger, sen att han säger ifrån när han tycker det gått för långt är inget konstigt. Han har alltid sagt vad han tycker och det ska han ha all respekt för.
Lite gräl är naturligtvis inget farligt, jag är övertygad att Färjestad kommer lyfta förr eller senare och ta många SM-guld framöver men om det här med banderollen blir en vana tror jag det kan bli väldigt farligt.
Sv: FBK vs. Foppaland
eltifoso: Ser att Kulon håller med iallafall.. "Vi svek publiken" säger han efter matchen.
Sv: FBK vs. Foppaland
Paddan: Kan bli så när lagen åker och väntar på slutspelet. Syntes på frölunda och linköping ikväll också som båda förlorade mot lag längre ner i tabellen.
Sv: FBK vs. Foppaland
Sibbe: Men herregud" Han får väl ha vilken gräns han vill. Fansen som skrev banderollen hade sin gräns som de tyckte laget passerat innan de visade banderollen. Klart det är irriterat efter en förlust hos vissa, sen går det över. Inget mer med det, det är fullt normalt med lite gräl i de flesta "familjer".
Det är spelarna som är beroende av publiken, inte tvärtom, farligt om spelarna glömmer det.
Det är spelarna som är beroende av publiken, inte tvärtom, farligt om spelarna glömmer det.
Sv: FBK vs. Foppaland
Sibbe: Det kan man ju fundera på, hade de istället formulerat sig såhär: "Det verkar vara något fel på kaffet, verkar som att ett filterbyte behövs" då hade man möjligen kunnat se humorn i det hela.
Annars var det en märklig match där jag ett tag trodde att lagen råkat byta tröjor, innan jag insåg att Pardavy ju egentligen var Horava...eller om han nu var Svartvadet.
Tänka sig att en frånvaro av Kåberg kan göra FBK så tamt och en frånvaro av Hasse Jonsson kan göra MoDo så taggat. Märkligt.
Annars var det en märklig match där jag ett tag trodde att lagen råkat byta tröjor, innan jag insåg att Pardavy ju egentligen var Horava...eller om han nu var Svartvadet.
Tänka sig att en frånvaro av Kåberg kan göra FBK så tamt och en frånvaro av Hasse Jonsson kan göra MoDo så taggat. Märkligt.
Sv: FBK vs. Foppaland
eltifoso & norrland:
En irreterade stämning mellan fansen och spelarna tror jag inte för med sig några som helst fördelar. Att fansen är besvikna förstår jag, det är jag med, väldigt besviken ska tilläggas. Som Jörgen sa:
-"Publiken får bua hur mycket dom vill om vi inte spelar bra, men detta var en markering över gränsen."
En irreterade stämning mellan fansen och spelarna tror jag inte för med sig några som helst fördelar. Att fansen är besvikna förstår jag, det är jag med, väldigt besviken ska tilläggas. Som Jörgen sa:
-"Publiken får bua hur mycket dom vill om vi inte spelar bra, men detta var en markering över gränsen."
Sv: FBK vs. Foppaland
Sibbe: Ja dom ser det nog inte som humor...men jag tyckte nog att det var lite humor.
Fansen visar sitt missnöje med laget och det får motsatt effekt.
Fansen visar sitt missnöje med laget och det får motsatt effekt.
Sv: FBK vs. Foppaland
eltifoso: Bra budskap till laget.
Samt en del humor. Synd att dom tar det på fel sätt och blir griniga och gör ännu en dålig match.
Samt en del humor. Synd att dom tar det på fel sätt och blir griniga och gör ännu en dålig match.
Sv: FBK vs. Foppaland
Danne_l: "Hjärta och vilja finns på läktarn, nu vill att ni visar det på isen också"
Sv: FBK vs. Foppaland
Sibbe: Bra om han är besviken, hade varit värre om han var nöjd! Banderollen var knappast tänkt att göra honom glad.
Sv: FBK vs. Foppaland
eltifoso:
Ja det var en riktig plattmatch men jag försvarar inte banderollen på ståplats, förstår Jönssons besvikelse...
Ja det var en riktig plattmatch men jag försvarar inte banderollen på ståplats, förstår Jönssons besvikelse...
Sv: FBK vs. Foppaland
eltifoso: Skulle tippat efter första magkänslan, för ett starkt modo blev för svårt och förlust med 2-4 efter att Norda gjort ett grymt snyggt tröstmål.
Matchens höjdpunkt var applåderna vid timeouten =)
Matchens höjdpunkt var applåderna vid timeouten =)
Sv: FBK vs. Foppaland
Svanru: Modo var grymt effektiva och grymt disciplinerade, grattis till segern.
Sv: Henriksson håller inte måttet
Dawidovski:
Som sagt, när diciplinnämnden kastat tärningen så vet vi. Tills dess så lägger vi nu ner den här meningslösa diskussionen.
Som sagt, när diciplinnämnden kastat tärningen så vet vi. Tills dess så lägger vi nu ner den här meningslösa diskussionen.
« Föregående · 659633 · Nästa »