« Föregående · 597193 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Blake Sloan blir Nordas ersättare?
eltifoso:
Håller helt med dig där. Finns ju ingen anledning att plocka in en sådan spelare utifrån när man säkerligen kan hitta liknande, om inte bättre alternativ, i sin direkta närhet.
Håller helt med dig där. Finns ju ingen anledning att plocka in en sådan spelare utifrån när man säkerligen kan hitta liknande, om inte bättre alternativ, i sin direkta närhet.
Sv: Blake Sloan blir Nordas ersättare?
Sibbe: Puh, var rädd ett tag att det skulle bli FBK för farmarspelaren. Ska FBK plocka in en grovjobbare kan de lika gärna plocka från vår samarbetsparter Bofors.
Sv: Blake Sloan blir Nordas ersättare?
mikaelkarlsson:
Ja det var trist att det blev så. Nu gäller det för loob att rannsaka marknaden ordentligt innan transferfönstret stänger, vi vet ju inte hur länge Norda blir borta...
Ja det var trist att det blev så. Nu gäller det för loob att rannsaka marknaden ordentligt innan transferfönstret stänger, vi vet ju inte hur länge Norda blir borta...
Sv: Blake Sloan blir Nordas ersättare?
Sibbe: Spelar nog ingen större roll med vilka han spelar med, lirarna i laget håller så hög klass att det nog blir bra oavsett i vilken formation han hamnar i.
Sv: Blake Sloan blir Nordas ersättare?
Guinness:
Mycket möjligt att det kan lossna även poängmässigt om det blir klart, men det är ju inte därför han är här. Som du säger ska han skapa ytor åt poänggörarna. Men då han är tänkt som Nordas ersättare kanske han placeras i förstakedjan med Högga och JJ, och inte med Wallin. Men Kåberg fungerar ju bra i förstakedjan så här långt så man vet aldrig.
Mycket möjligt att det kan lossna även poängmässigt om det blir klart, men det är ju inte därför han är här. Som du säger ska han skapa ytor åt poänggörarna. Men då han är tänkt som Nordas ersättare kanske han placeras i förstakedjan med Högga och JJ, och inte med Wallin. Men Kåberg fungerar ju bra i förstakedjan så här långt så man vet aldrig.
Sv: Blake Sloan blir Nordas ersättare?
Sibbe: Hmm...vad gör killen på banan egentligen? Han är en grovjobbare säger du...verkar dock lite underligt att han inte gör fler poäng. Kanske det kan lossna i ES där det är lite större ytor...jag tror det blir succé då han skapar större ytor åt exempelvis Wallin.
Blake Sloan blir Nordas ersättare?
Håkan Loob har själv bekräftat att det är Blake Sloan som tänks bli ersättare till Nordan. Besked ges idag, det går att läsa om det både i VF och AB. Enligt Loob är deras spelstil lika på det viset att de är grovjobbare som gör skiten ingen annan vill, ungefär. Sloan är dock ingen poänggörare (se statistik på länk). Norda har ju snittat över 30 poäng de senaste säsongerna, trots skadan. Men jag har fullt förtroende för Loobs beslut. Att Sloan spelat i Flames tidigare gör väl att Loob har en del källor därborta som vet vad de talar om. Han försökte ta plats i Red Wings men fick nobben i sista stund....
Då är frågan, om värvningen går i lås...blir det flipp eller flopp?
Alla kan nog lista ut vad jag hoppas på...
Då är frågan, om värvningen går i lås...blir det flipp eller flopp?
Alla kan nog lista ut vad jag hoppas på...
Sv: Oavgjort mot Linköping
Db_04: WolfPack inte kastar lika mycke flaskor.... men dom kastar iaf några och 1 är för mycket.
Sv: Oavgjort mot Linköping
gidgid: Möjligt att wl kan sjunga högt i någon match, men ieftermiddags var de tysta som söndagsskolebarn. Hade förväntat mig mycket mycket mer...
Sv: Oavgjort mot Linköping
gidgid: ja tycker då Färjestad ha bättre klack än LHC + att Wolf Pack kastar inte lika mycke flaskor :)
Sv: Oavgjort mot Linköping
Sveriges bästa lag är LHC...och White Lions utklassar färjestads s.k. klack...
Sv: Oavgjort mot Linköping
eltifoso:
Är i Karlstad och passade på att gå på matchen. Var du med och fajtades med LHC-klacken, eltifoso? ;)
Är i Karlstad och passade på att gå på matchen. Var du med och fajtades med LHC-klacken, eltifoso? ;)
Sv: Oavgjort mot Linköping
eltifoso:
Det verkar tydligen som dom hellre försöker få til bråk än att stötta laget...
Det verkar tydligen som dom hellre försöker få til bråk än att stötta laget...
Sv: Oavgjort mot Linköping
Sibbe: Grymt starkt att stoppa Lhc's segersvit. Än en gång kommer FBK i underläge, men kommer igen med sin starka moral. Fortsätter de spela på detta viset bör det bli slutspel framåt våren.
Men jisses så tyst den tillresta bortaklacken var..
Men jisses så tyst den tillresta bortaklacken var..
Oavgjort mot Linköping
För första gången spelar FBK och Linköping oavgjort, 1 pinne var. FBK bröt alltså LHC:s vinstsvit, men dom är ju fortfarande obesegrade.
1-0 till LHC i första av Torkki, en period där FBK vann skotten med hela 17-4.
Kvitteringen kom i andra perioden i PP genom Radek Hamr, FBK:s andra backmål hittills.
Bra målvaktsspel är anledningen till den målsnåla matchen, men en pinne mot LHC får vi väl vara nöjda med eller?
1-0 till LHC i första av Torkki, en period där FBK vann skotten med hela 17-4.
Kvitteringen kom i andra perioden i PP genom Radek Hamr, FBK:s andra backmål hittills.
Bra målvaktsspel är anledningen till den målsnåla matchen, men en pinne mot LHC får vi väl vara nöjda med eller?
Sv: HV 71 - FBK
Det blev förlust med 2-1 till slut. De två snabba målen från HV visade sig vara matchavgörande. Reduceringen kom i powerplay efter bra tryck signerat Totto och Wallin.
Just nu känns vi oerhört ojämna både från match till match men även i matcherna i sig. Hemma mot seriesuveränen LHC på lördag blir det naturligtvis fullt ös från start om vi vill vinna.
Just nu känns vi oerhört ojämna både från match till match men även i matcherna i sig. Hemma mot seriesuveränen LHC på lördag blir det naturligtvis fullt ös från start om vi vill vinna.
Sv: HV 71 - FBK
Snacka om mardrömsöppning, 2-0 efter 5.52...
Nu väntar FBK-PP iaf...en reducering känns nödvändig
Nu väntar FBK-PP iaf...en reducering känns nödvändig
HV 71 - FBK
Seriens hittills tuffaste uppgift väntar ikväll, HV borta. Inför mötet är det värt att notera att:
* Nordström blir borta en längre tid, ersättare sökes.
* Tills Nordas ersättare hittas tar Kåberg plats i förstafemman.
* Heino går in, Hento ut.
* FBK ligger två i PP-ligan: 23,53 %
* HV ligger åtta i PP-ligan: 11,32 %
* HV har 4 av ES 20 bästa tekare, FBK ingen.
* Johan Halvardsson kanske spelar för HV.
* Höglund gjorde sina 3 första pinnar mot DIF.
Är vi med i matchen från start och inte låter HV ta ledningen med 2 puckar tror jag vi kan vinna detta. Drar HV på sig utvisningar gäller det att ta chansen, skickligheten finns utan tvekan i FBK:s PP-uppställningar. Mitt tips:
2-3
* Nordström blir borta en längre tid, ersättare sökes.
* Tills Nordas ersättare hittas tar Kåberg plats i förstafemman.
* Heino går in, Hento ut.
* FBK ligger två i PP-ligan: 23,53 %
* HV ligger åtta i PP-ligan: 11,32 %
* HV har 4 av ES 20 bästa tekare, FBK ingen.
* Johan Halvardsson kanske spelar för HV.
* Höglund gjorde sina 3 första pinnar mot DIF.
Är vi med i matchen från start och inte låter HV ta ledningen med 2 puckar tror jag vi kan vinna detta. Drar HV på sig utvisningar gäller det att ta chansen, skickligheten finns utan tvekan i FBK:s PP-uppställningar. Mitt tips:
2-3
Sv: FBK - Djurgården
Bengt: Hehe.. nej, jag vill nog inte dra det riktigt så långt, även om det skrällt ett par gånger tidigare när det gäller SM-slutspel ;-)
Sv: FBK - Djurgården
Bengt: Jag minns däremot säsongen 1980-81
8-1 och 10-1 mot VF och guld till slut.
8-1 och 10-1 mot VF och guld till slut.
Sv: FBK - Djurgården
För er som kan dra er till minnes:
December 1987, Färjestads BK - Djurgårdens IF 0-13.....
FBK blev likväl svenska mästare detta år efter seger över Björklöven i finalen, medan DIF åkte ur redan i kvarten mot AIK.
December 1987, Färjestads BK - Djurgårdens IF 0-13.....
FBK blev likväl svenska mästare detta år efter seger över Björklöven i finalen, medan DIF åkte ur redan i kvarten mot AIK.
Sv: FBK - Djurgården
mattias - 74:
Man kan lingt säga att man i alla fall inte håller ES klass under mer än korta stunder i varje match, om än det i vissa.
I både matchen i söndags mot HV och i matchen igrå mot FBK så viker man ned sig totalt i tredje perioden.
Man kan lingt säga att man i alla fall inte håller ES klass under mer än korta stunder i varje match, om än det i vissa.
I både matchen i söndags mot HV och i matchen igrå mot FBK så viker man ned sig totalt i tredje perioden.
Sv: FBK - Djurgården
Svanru:
Hehe nej och pucken var i skyddsnätet innan den studsade ner till Mathias Johanssomn ;)
Hehe nej och pucken var i skyddsnätet innan den studsade ner till Mathias Johanssomn ;)
Sv: FBK - Djurgården
mattias - 74: jag tror att ni tände till ordentligt mot era grannar 2-2 trots en trasig målkamera är inte fy skam :-)
Sv: FBK - Djurgården
Svanru:
Utan att ha sett matchen...
Hur dåliga är Djurgården egentligen...
DIF - Leksand 5 -1
Leksand - FBK 2-2
FBK - DIF 7-1 ???
Utan att ha sett matchen...
Hur dåliga är Djurgården egentligen...
DIF - Leksand 5 -1
Leksand - FBK 2-2
FBK - DIF 7-1 ???
FBK - Djurgården
Ett klassist möte, ärkerivalen DIF står som motståndare i LLA i afton. FBK-tränarana har tummat för offensivt och frejdigt spel samtidigt som Hans och Challe tummat för det motsatta, disciplinärt defensivt spel. Noterbart inför kvällens drabbning är att:
* Per Ledins medverkan fortfarande är tveksam.
* Freddan tar Ledins plats bredvid Mattsson och Bull.
* Kåberg spelar i 4:e kedjan tillsammans med Mickael och Bäcker.
* Hento fortsätter i kassen.
* Slovaken Peter Jonak är huvuddomare.
* FBK har inte vunnit hemma än, men är samtidigt obesegrade borta.
* DIF åkte på storstryk, 8-2, mot HV senast, räkna med revanschlusta.
* FBK är effektivast i ES i powerplay.
Får vi hål tidigt på Lassila kan siffrorna rinna iväg. Dessvärre tror jag inte så blir fallet utan att matchen kommer likna den i Scandinavium mellan Frölunda och DIF förra veckan. Ett bra försvarsspel från DIF med få offensiva chanser och ett dominerande FBK. Effektiviteten i Färjestad har ifrågasatts men endast HV och Frölunda är effektivare, senaste matcherna har dock effektiviteten varit usel från de lilagulas klubbor! Jag tror på seger:
3-1
* Per Ledins medverkan fortfarande är tveksam.
* Freddan tar Ledins plats bredvid Mattsson och Bull.
* Kåberg spelar i 4:e kedjan tillsammans med Mickael och Bäcker.
* Hento fortsätter i kassen.
* Slovaken Peter Jonak är huvuddomare.
* FBK har inte vunnit hemma än, men är samtidigt obesegrade borta.
* DIF åkte på storstryk, 8-2, mot HV senast, räkna med revanschlusta.
* FBK är effektivast i ES i powerplay.
Får vi hål tidigt på Lassila kan siffrorna rinna iväg. Dessvärre tror jag inte så blir fallet utan att matchen kommer likna den i Scandinavium mellan Frölunda och DIF förra veckan. Ett bra försvarsspel från DIF med få offensiva chanser och ett dominerande FBK. Effektiviteten i Färjestad har ifrågasatts men endast HV och Frölunda är effektivare, senaste matcherna har dock effektiviteten varit usel från de lilagulas klubbor! Jag tror på seger:
3-1
Sv: FBK - Frölunda
Bengt: Tycker 99 spänn som det kostar alltså är i det safigaste laget speciellt efter din betygsättning. Känns som dom får jobba lite mer på det där för det skall inte vara några störra trubbel egentligen att få vettig ljud samt bild via streaming som dom sänder det i.
Skåre BK
Det är jäkligt kul att man nu kan följa Skåre BK och FBK-fjunisarna på stats.swehockey.se/ . Per Åslund tex, född -86, gör bra ifrån sig med fem pinnar på fyra matcher.
Sv: FBK - Frölunda
mok:
Jo, min gode mok, hur var då canal+ webbsändning? Den var sebar, men endast det. Ljudet var ganska kasst upplösningen var väl sisådär. Nu kan det ju bero på att jag länkade över den till TV:en. Det kan, tycker jag, ses som en bra möjlighet att se någon match då och då när man inte längre bor i staden där sitt favoritlag huserar.
Jo, min gode mok, hur var då canal+ webbsändning? Den var sebar, men endast det. Ljudet var ganska kasst upplösningen var väl sisådär. Nu kan det ju bero på att jag länkade över den till TV:en. Det kan, tycker jag, ses som en bra möjlighet att se någon match då och då när man inte längre bor i staden där sitt favoritlag huserar.
Sv: FBK - Frölunda
Crazyhorse: Selma och Fröding känns bättre än Kurt Olsson och Bingolotto iallafall =)
Sv: FBK - Frölunda
Crazyhorse: Kalitzki har helt rätt, jag har aldrig påstått något annat. Modo var gladhockey, frölunda spelar mer New Jersey-aktikt, och det har ju givit dem ganska stor framgång. NY-Devils har vunnit SC två gånger på 2000-talet med den taktiken.
Sv: FBK - Frölunda
Svanru: mm, för "värmlänsk"-anda hör man ju jätteofta...
För övrigt, vad har ni annars att vara stolta över i värmland, selma lagerlöf?
För övrigt, vad har ni annars att vara stolta över i värmland, selma lagerlöf?
« Föregående · 597193 · Nästa »