DrCox: Gissningsvis måste vi göra minst tre mål för att vinna.
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Det känns ungefär lika troligt att Sverige vinner mot Frankrike som att Gif Sundsvall skulle vinna Champions League.
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Helt rätt, han är en säkerhetsrisk.
Sen borde vi ju haft med Emil Forsberg också, han skulla dominera på vårt mittfält.
Även Roony Bardghji för att se och lära och finnas som en infoppare.
Tur att vi faktiskt vet bäst.
Sen borde vi ju haft med Emil Forsberg också, han skulla dominera på vårt mittfält.
Även Roony Bardghji för att se och lära och finnas som en infoppare.
Tur att vi faktiskt vet bäst.
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: vill inte vara taskig, men chansen för vinst för Sverige ökade väl cirka 200% i och med Isak Hiens uttåg..(fortfarande 99 procents chans för en Sverige torsk)
Sv: Fotbolls VM 2026
NuMo: Ingenting är omöjligt!
Skulle matchen spelas 20 gånger kanske Sverige skulle vinna en allt ett par så chansen finns såklart men den är minimal.
Det är bara att hålla tummarna och hoppas på ett mirakel.
Skulle matchen spelas 20 gånger kanske Sverige skulle vinna en allt ett par så chansen finns såklart men den är minimal.
Det är bara att hålla tummarna och hoppas på ett mirakel.
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:
Nu är vi verkligen inne i det okända för mig. Jag har verkligen inga vibbar. Enligt mig förlorar vi stort, men om vi gör ett under så har jag inga som helst gissningar.
Nu är vi verkligen inne i det okända för mig. Jag har verkligen inga vibbar. Enligt mig förlorar vi stort, men om vi gör ett under så har jag inga som helst gissningar.
Sv: Fotbolls VM 2026
NuMo: Hur många mål måste vi göra mot Frankrike tro för att gå vidare? För inte håller vi nollan mot detta lag.
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-:
Ja, det kan bli en obehaglig överraskning för dem. Det låter som ett lätt lag, men de har varit extremt disciplinerade under sitt kval och de r inte oävna nu.
Norge vill ju gärna sväva på moln som de själva skapar. Men vem fan vet. Norge är ett otroligt idrottsland. Det kan man inte ta ifrån dem.
Ja, det kan bli en obehaglig överraskning för dem. Det låter som ett lätt lag, men de har varit extremt disciplinerade under sitt kval och de r inte oävna nu.
Norge vill ju gärna sväva på moln som de själva skapar. Men vem fan vet. Norge är ett otroligt idrottsland. Det kan man inte ta ifrån dem.
Sv: Fotbolls VM 2026
NuMo: Tycker faktiskt detta är rätt oproffsigt av Norge, dels som du säger så har folk betalt dyra pengar.
Det finns dessutom en risk att det kan bli lite mentalt lättja när det förväntas att städa av Elfenbenskusten härefter.
Det finns dessutom en risk att det kan bli lite mentalt lättja när det förväntas att städa av Elfenbenskusten härefter.
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:
Elfenbenskusten låter dock överkomligt, så jag förstår det på det sättet.
Men vinner de inte den så ser de ut som riktiga losers som undvek Sverige så långt det gick.
Vilken oförglömlig fest det hade blivit.
Elfenbenskusten låter dock överkomligt, så jag förstår det på det sättet.
Men vinner de inte den så ser de ut som riktiga losers som undvek Sverige så långt det gick.
Vilken oförglömlig fest det hade blivit.
Sv: Fotbolls VM 2026
NuMo: Ja de var betalt många tiotusimgar för att se matchen på plats också skämmer Norge ut sig på detta sätt.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:
Straff!
Norge spelar ju bra, men Frankrike verkar heller inte gå fullt ut.
Vilken usel straff.
Tråkigt för de norska fansen som kommit dit till just den här matchen som lite påminner om en uppvisningsmatch. De får komma till Sverige för att handla och semestra för att få råd med en ny biljett nästa VM.
Straff!
Norge spelar ju bra, men Frankrike verkar heller inte gå fullt ut.
Vilken usel straff.
Tråkigt för de norska fansen som kommit dit till just den här matchen som lite påminner om en uppvisningsmatch. De får komma till Sverige för att handla och semestra för att få råd med en ny biljett nästa VM.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Känslan är i och för sig att Frankrike går på 50% idag.
Men visst, Norges kollektiva försvarsspel utklassar vårt. Det är förstås på grund av kontinuiteten.
Men visst, Norges kollektiva försvarsspel utklassar vårt. Det är förstås på grund av kontinuiteten.
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Norges C lag ser ju dessvärre bättre ut än Sveriges A lag...
Men det positiva, det Norge presterar nu är tack vare kontinuitet. Man har haft bra lag även till EM kvalet innan etc men inte lyckats.
Vi får ge Graham tid att bygga nånting. Så tror jag att det kan ge frukt på sikt!
Men det positiva, det Norge presterar nu är tack vare kontinuitet. Man har haft bra lag även till EM kvalet innan etc men inte lyckats.
Vi får ge Graham tid att bygga nånting. Så tror jag att det kan ge frukt på sikt!
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:
Om sanningen skall fram så spelar Norge riktigt bra och de har ju följaktligen reducerat.
Frankrike har varit kliniska av vad ja hunnit se, Norge har i de lägena verkligen varit chanslösa, men de skapar chanser själva. Bra med chanser.
Vem fan vet? Norge är bättre än någonsin i alla fall.
Eller kommer Frankrike att göra en Holland- Sverige på Norge var det lider?
Jag är inte insatt på hur Norges slutspelsträd fungerar.
Nu gjorde Frankrike mål igen. Allt enligt Norges plan? 3-1
Vilken halvlek.
Om sanningen skall fram så spelar Norge riktigt bra och de har ju följaktligen reducerat.
Frankrike har varit kliniska av vad ja hunnit se, Norge har i de lägena verkligen varit chanslösa, men de skapar chanser själva. Bra med chanser.
Vem fan vet? Norge är bättre än någonsin i alla fall.
Eller kommer Frankrike att göra en Holland- Sverige på Norge var det lider?
Jag är inte insatt på hur Norges slutspelsträd fungerar.
Nu gjorde Frankrike mål igen. Allt enligt Norges plan? 3-1
Vilken halvlek.