Själv tycker jag att straffen är odiskutabel. Gerrard är först in i duellen pga. att han kommer med högre fart och han hoppar in mot bollen. Motståndaren ser från början ut att hinna före, men inser att det inte går i sista momentet, där avbryter han sin jakt på bollen och fullföljer i stället tacklingen på Gerrard.
Att Gerrard förstärker händelsen tar inte bort detta faktum.
Alltså just denna situation tycker jag inte är så mycket att säga om. Jag har sett mer tveksamma straffar än denna.
Det är mer det faktum att Mattias-74 är av åsikten att Gerrard aldrig filmar, och när han väl gör det så försvarar Mattias-74 det med "ja men så skulle andra spelare gjort också, han är iaf inte lika mycket filmare som Ronaldo mfl" som stör mig.
Skit i vad andra spelare gör och inte gör, Gerrard ska väl dömmas efter vad han gör eller har gjort, inte vad andra spelare skulle ha gjort i samma situation.
Rytter: Jo, jag förstår mycket väl att Matthias rabiat försvarande av sina ståndpunkter, när han samtidigt vägrar ta rejäla motståndarargument på allvar är triggande.
Klart att Gerrard är en filmare. Att Mattias-74 inte tycker att han är det i lika hög grad som andra kända filmare bevisar ju bara hur bra filmare han är jämfört med de andra.
Poffa: Nu har jag dessutom läst artikeln och stämmer citaten med vad som verkligen sas, så säger ju Gerard emot sig själv.
"– Jag är inte säker på att det var straff. Jag var först på bollen och hade det varit utanför straffområdet hade jag fått frispark. Men om det hänt i vårt straffområde hade jag varit rosenrasande. Sån är fotbollen, sa Steven Gerrard till nyhetsbyrån AP."
Är det frispark utanför straffområdet så är det ju straff innanför.
Poffa: Som tur var så sa jag "enligt mig". Det innebär ju att jag tycker den inte är något att diskutera. Jag tycker den är solklar och viker mig inte på den ståndpunkten.
Sen vad alla andra vill debattera är oviktigt ur den synpunkten.
Återigen så försvarar jag inte honom. Det är skillnad på att filma och förstärka situationer.
De folk som kallar Gerrard för filmare bör se över sitt eget hus först eftersom sådana kommentarer kommer mestadels från Man united fans och chelsea fans..
United har Cristiano Ronaldo som är en mästare på att filma men ni erkänner ju visserligen själv en del av er att så är fallet. ( all heder till dom )
Grejen är att man måste kunna se skillnad på en som förstärker en situation och en som gör en ren filmning typ gillardino mot celtic för att ta ett exempel eller rivaldos filmning där han får bollen på låret och håller sig för anisktet och sprattlar till och ramlar. för det är två skillda saker. De flesta spelare förstärker situationer där de känner att de kan få straff det måste du väl hålla med om?
Som sagt så är det ändå ett dumt uttalande av Gerrard vilket jag tror han ångrar själv ibland att han sagt. Självklart förstår man folk som retar sig på det där uttalandet det är korkat det håller jag med om också.
Filmningar hör inte till fotbollen vidhåller jag fortfarande men det gör förstärkningar då de flesta av toppspelarna i världen sysslar med det.
Ronaldo hade ju märken efter dobbarna när han väl tagit sig opp och dessutom var ju Rosetti bergsäker. Dock är tacklingen inte så vårdslös anser jag så att det skall vara rött men Gult absolut.
mattias - 74: Solklart rött. Sulan före och i knähöjd, att det sen inte tar så farligt som det skulle kunna gjort är förmildrande omständigheter. Men inte tillräckligt för att byta färg på kortet.
Projta: Inter är alltid så där dåliga, bara det att i ligan har dom domaren med sig, som dömer ett par straffar,frisparkar,visar ut motspelare etc. Sen står Slattan på galor och tycker det är stort att ha nåra scudetto hemma....HA!! Mitt simborgarmärke från 70 talet är värt mer:-)
sylf: Håller med dig där ! tittar man som ett exempel det 2 senast matcherna Zlatan har spelat
Inter-Juventus, där han sköt 2avslut. 1 ett träffade målisen.
matchen mot Grekerna i CL hade han 4 avslut och inget på mål.. när ska folk fatta att han lyckas aldrig i stora matcher, är inte så svårt att smälla in ett par bollar mot Reggina Siena mm..
TOM jag som ha varit lite av en anti Zlatan kille tycker han har blivt ruskigt bra fotbollsspelare nu. Dock är han fortfarande egotrippad i vissa sammanhang med media men det är en helt annan sak, det är ju det på planen som räknas men jag hävdar fortfarande att han inte skulle kunna klara av Premier Legue, det är en alldeles för tuff liga för honom.
mattias - 74: Jo Ronaldo fick den i år ja, men jag vet för 1 eller om det var 2 år sen.. då utsågs Totti till Världens bästa spelare !
Många tycker Totti är en jävla diva, men sedan han har kommigt tillbaks efter sin skada så har Roma inte losat en ändaste gång "8 raka o mamnn räknar in CL " .
Chelsea-Juventus Villareal-Phanatiakos Sporting-Lissabon-Bayern München Atletico Madrid-FC Porto Lyon-Barcelona Real Madrid-Liverpool FC Arsenal-Roma Inter-Man Utd
Själv tycker jag att straffen är odiskutabel. Gerrard är först in i duellen pga. att han kommer med högre fart och han hoppar in mot bollen. Motståndaren ser från början ut att hinna före, men inser att det inte går i sista momentet, där avbryter han sin jakt på bollen och fullföljer i stället tacklingen på Gerrard.
Att Gerrard förstärker händelsen tar inte bort detta faktum.