Hålltider: Lördag 19/8 på Kanal 5 och CANAL+ Sport Kl. 13.30 Hegerfors Lördag I studion finns Arne Hegerfors och Stefan Thylin. Kl. 13.45 SHEFFIELD UNITED - LIVERPOOL Kl. 16.00 ARSENAL - ASTON VILLA
Bara en dag tills livet börjar igen, känns befogat att tippa utgången:
1. Chelsea - Ger inte ens pengarna tillbaka. Chelsea är helt enkelt för bra för utmanarna. Vinnser serien komfortabelt. 2. Liverpool - Spektakulära värvningar, värdelös försäsong. Det kan bara sluta på ett sätt, lysande. 3. Arsenal - Den plågsamma fjolårssäsongen är över, nu ljusnar det igen. 4. Man U - På tok för beroende av Rooney. Stark värvning i Carrick. 5. Tottenham - Bygger vidare på den fina fjolårssäsongen som dock slutade i moll. Kan nå CL-plats. 6. Blackburn - Ser lika starka ut som ifjol. 7. Everton - AJ är en rejäl förstärkning. 8. Bolton - Gnetlaget bara en mor kan älska stretar vidare. 9. West Ham - Bygger vidare på den fina fjolårssäsongen. 10. Newcastle - Duff är kanske årets bästa värvning, det ser tunt ut framåt. 11. Man C - Rejäla förstärkningar på innermittfältet, men går in i säsongen helt utan vänsteryttrar. 12. Boro - Ska bli intressant vad Arca kan uträtta i ett lag som inte är sämst. 13. Fulham - Bullard var en av fjolårets bästa spelare och en riktigt bra värvning. 14. Aston Villa - O'neill är en duktig tränare, men högre än så här når man inte med nuvarande trupp, utan Milner. 15. Charlton - Deras framgång på senare år är nog mycket tack vare Curbs, tror inte Dowie kan göra lika mycket med lika lite. 16. Pompey - Verkar ha mycket pengar men värvningarna uteblir. James är en av ligans bästa målvakter men Sol har sett sina bästa dagar. 17. Reading - Traditionellt sett brukar spelande nykomlingar gå riktigt dåligt i ligan, men jag tror att Reading har kvaliteérna för att kunna hålla sig kvar. 18. Wigan - Second year jinx. Har tappat Jason Roberts, Jimmy Bullard, Damien Francis och placerat Pascal Chimbonda i frysboxen. Det kan inte sluta bra. 19. Sheffield U - Har en del kvalité (Jagielka), men laget räcker inte till. 20. Watford - Får lita på att Marlon King gör en AJ, men inte ens det räcker.
I eftermiddag är det ju Community Shield på Via Sat Sport 2 matchen startar klockan 16, och för er som hellre vill se tråkiga IFk Göteborg mot Gefle på säsongskortet säger jag bara F**K off =) Engelsk Fotboll is the Shit =)
Ingen Isaksson i laget när City förlorade dagens träningsmatch mot Porto. Det ser dock ut som att han är mannen som ska mota Chelsea måltjuvar om en vecka...ska bli intressant. Klubben har förresten inte offentliggjort värvningen ännu, underligt.
Nä, det är lite underligt, dom brukar ofta vara tidigt ute och bekräfta eller dementera. Det känns hursomhelst att det mesta av nyheterna kring City nu handlar om värvningen av Trabelsi. De artiklar som nämner Isaksson handlar främst om att James lämnar för Pompey.
Ja engelsk press är ju fantastisk...eller? Weaver har varit i klubben väldigt länge och är en av de största anledningarna till att City idag spelar i Premier League. Tyvärr har han fått flertalet säsonger förstörda av en knäskada han nu äntligen blivit fri. Att han erbjöds ett nytt kontrakt trots att han bara gjort ett inhopp på de senaste två säsongerna säger en hel del om den tilltro Pearce har till honom.
Och förresten, Isaksson är INGEN toppmålvakt i Europa, han är inte ens i närheten att vara en toppmålvakt i England. Jag kan med lätthet nämna 15 målvakter i England som i dagsläget håller högre klass än Isaksson. Men om han har tur och får chans och tar ett rejält steg i sin utveckling så har han en möjlighet att utvecklas till en toppmålvakt.
Med tanke på att Weaver just lagt en lång skadeperiod bakom sig och inte fått speciellt mycket speltid då James varit obestridlig etta så vore det nog lite magstarkt av McLaren att välja ut honom, om än till en träningslandskamp. Även om jag vet att Weaver besitter kapaciteten till att bli Englands nästa landslagsmålvakt.
Folk verkar av någon anledning förutsätta att Isaksson är given som förstemålvakt, detta är för mig en gåta.
scim: Det är väl tur att att inte du basar över City,utan Pearce då,Isak är ju en toppmålvakt i Europa så han kommer garanterat vara förstekeeper,han hyllas t o m i engelsk press,dem spekulerar ju i en försäljning till en storklubb redan,Nicky Weawer får nog vänta på sin tur.......
scim: Oj betydligt bättre till och med? Ska bli intressant att följa den kampen då om du tycker han är så bra. Han kanske borde ha petat Ben Foster i alla fall då i McLarens trupp.
Hörde just på TV4-sporten att Isaksson hade skrivit under ett 3-årskontrakt. Klubben har inte kommenterat det ännu men man kan väl tolka det hela som klart nu då Isak själv bekräftade det hela. Kul med en svensk i laget, men jag är rätt övertygade om att han kommer få spela andrafiol.
Det är väl inte enda som väcker uppmärkshamhet i hans uttagning heller. När det gäller målvakterna så skulle man definitivt kunna ersätta Kirkland och Foster med Green och Wright. Foster förresten, vad är det för hjärndöd uttagning?
På backsidan är det väl inga större överraskning förutom den gåtfulla uttagningen av Wes Brown som jag har väldigt svårt att förstå. Saknar Paul Konchesky.
På mittfältet känns herrarna Gerrard/Lampard och Hargreaves självklara. Även Lennon. Jenas och Downing känns också som motiverade uttagningar men man kan ju fråga Richardsson/SWP verkligen förtjänat en plats i landslaget? Beckham krossar dessa två med lätthet. Om det inte varit så tätt på mitten så tycker jag även Bullard i Wigan skulle få en chans. Carrick och Cole lär väl kliva in när dom blir kuranta...
På forwardssidan förstår jag Ashton, han är en klasspelare, men Crouch/Bent och Defoe känns underliga. Crouch lär man väl få leva med men Bent och Defoe är inte landslagsmaterial i nuläget enligt mig. Harewood och möjligtvis Vassell skulle kunna ersätta dessa.
Nåja, så mycket konstigheter var det kanske inte, men målvakterna + Beckham och lite småsaker stör mig.
ja man kan ju faktiskt kritisera honom för det, Beckham må vara en smula´överskattad men den högerfoten säger nog ingen tränare nej till hur som helst ! Men men nu blir han lynchad i Engelsk press!!
Garderat Arsenal och everton på tipset, tror på skräll i nån av dessa matcher!