Fotboll

Grupper · 16958 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
mattias - 74: tugn press på Chelsea nu. Tolv poäng upp, även om det är med två matcher färre spelade så måste ju Chelsea vinna sina två hängmatcher för annars är det nog finito.

65selander:

Jo det kan man väl säga, skaplig räddning a Van Der sar bara nån minut före.

Skall bli intressant och se om Henke blir kvar i United nu.

mattias - 74: Ja fy f-n vilket flyt United har... arghhh

65selander:

Surt sa räven om rönnbären =)

70 Rodrigues: 1982 Clemence - Hughton, Paul Miller, Paul Price, Graham Roberts,
Perryman, Hazard (Brooke), Archibald, Galvin, Hoddle, Crooks.

mattias - 74: Engelsmännens favvo ord. "Wanker", "Cunt"

När jag såg Arsenal-Liverpool fär några år sedan så så satt det folk helt öppet och rökte på och sedan så haglade orden Wanker och f-u Cunt.
Det gick för sig men när man tog fram Digitalkameran så höll man på att åka ut ;-)

Sylf:

Psykningarna måste börja inför morgondagens match på anfield =)

Rätt cool låt.

Undrar när Glenn Hoddle, Osvaldo Ardiles och Garth Crocks är tillbaka i Tottenham, dom behövs :-)

...och Arsenals reservlag kunde inte slå ut Blackburn ur FA-cupen. Ett gäng juniorer och tre-fyra a-lagsspelare var inte nog för att betvinga hemmalaget. 1-0 till Blackburn efter sent och, får man tyvärr erkänna, mycket snyggt segermål av Benni McCarthy. Vet inte riktigt vad Arsenal har gjort för att få alla skador, men något fel måste man göra för det kan inte bara vara otur att hela tiden ha sju-åtta man borta för muskelbristningar och liknande. Bara hoppas att några är tillbaka till lördagens ligamatch mot Reading.

Bissett19:

Skott i ribban av Gunarsson på övertid för Reading men United vann efter en hård press i slutet av Reading. Den andra matchen idag pågår det förlängning mellan West Bromwich och Middlesbrough !

Frisco: Nu är Reading på gång.

84

2-3 Leroy Lita

10:40 GOAL - Bjorn Runstrom
Luton 1 - Norwich 0

Frisco: Nu kommer vändningen

231-3 Dave Kitson

Frisco:

Det måste vara rekord i ett möte mellan två lag från samma division.

Ser på FA-cupmatchen mellan Reading och Manchester U. 0-3 efter 5 minuter och 17 sekunder.

mattias - 74: tycker att ronaldinho har blivit lite mullig

Ronaldo visar att han kan göra tjusiga mål.

Man förstår varför han är Världens bästa fotbollsspelare. Kul och se att han kan hålla sig från filmningarna..

sylf:

Mascherano äntligen klar för Liverpool =)

Ett vackert mål (se länk).

Dragan 2k: Lehmans pajaskonster är aningen irriterande även för mig som Arsenal-supporter. Av hans fem kort vill jag minnas att tre av dem är för pajaserier likt dagens. Dock hade han med största sannolikhet inte stått i ligacupfinalen oavsett avstängning, för där skulle Almunia ha stått i alla fall. Wenger har sagt att laget kommer att vara i stort sett detsamma som spelade semifinalen, dvs det kommer att vara en hel del reserver som spelar från start.

Och visst var det kanske offside på 1-1, men det är inte med mycket och behöver man själv en superslomo med en ditritad linje för att avgöra om det var korrekt så har man i mina ögon egentligen ingen rätt att gnälla. Domarna har ju som bekant bara bråkdelar av en sekund på sig att fatta ett beslut.

Att sedan Niklas Holmgren var virrigare än vanligt är en annan femma. Och vad Kennet Andersson hade druckit innan sändning för att få Fabregas till att först hela Ronaldinho och sedan Ronaldo vill jag nog helst inte veta.

Poffa: Jag tycker inte att han gör rätt, jag vidareförmedlade bara en möjlighet att ta ställning till om han hade någon uttryckt storlagssympati. Det tror jag inte, längre.

scim: Nä, men en bra - av Göran Hägg.

www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9146182438&s=1

Jag petar ofta in mycket i mina inlägg, hence mina dåliga resultat i inläggstoppen. Men ok, jag hade varit inne på SFs Man City-sida och hade tänkt skriva några rader om dina compadres reaktioner på Pompey - Man City-matchen.

Nöjde mig med att skriva 2 rader om omröstningen, vilket var tänkt som en överlämning till dig att fortsätta med valfritt City-tema, eftersom jag inte hade så mycket mer att skriva om The Arse.

Varsegod.

scim: Det är väl bara ett klassiskt exempel på att försvara en broder som kritiseras för sina Assenall-sympatier.

Poffa:

Och dessutom verkar han ta min kritik mot Niklas Holmgren personligt. Det förstår jag inte.

Alfred Awful: Okej, jag missuppfattade dig lite. Mitt fel.

Men uppenbarligen anser du ju att Holmgren gör rätt, ja du anser ju i alla fall inte att han gör fel, då han kommenterar händelserna helt fel och därigenom tydligt visar var hans sympatier ligger hos för lag i den här matchen.

Alfred Awful:

Haha, nu byter du ju ämne IGEN. Har du läst en dålig retorikbok eller?

Alfred Awful:

Öm tå? Absolut inte, för det första är Citys omröstningar väldigt uppskattade på svenskafans, och för det andra ser jag inte vad det har med saken att göra. Speciellt då jag inte har något som helst med den att göra.

Poffa: Offside vid 0-1? Var har jag skrivit det? Att det är offside vid det godkända 1-1-målet har jag redan skrivit. Varsågod att skriva ett nytt inlägg om mitt Arsenal-älskande.

Manchester Citys SF-sida börjar bli stingslig, även om scim och kameltå-omröstningen inte är praktexempel på stingslighet. Portsmouth känns som ett svagt objekt för missunsamhet.

scim: Öm tå? Inte särskilt, långsinthet är inte en av mina starka sidor. Jag tror att om han favoriserar något lag så gör han det på basis av en föreställning av hur många av hans tittare som håller på det ena eller andra laget.

Var ämnesbytet en öm tå? Adolescentala hade varit ett snyggt ord.

Alfred Awful: Haha, ditt Assenall-älskande gör en löjlig entré. Det är solklar offside i samband med 1-1 och det är ingen offside vid 0-1. Det måste till och med en så enögd Assenall-fanatiker som du se.

Och Scim har ju rätt, Holmgren är ju helt snett ute vid båda situationerna.

För övrigt är omröstningen på SF:s City-sida klockren.

...och just det: "adolescentala" är inget ord.

Alfred Awful:

Hoppsan, där klev jag visst på en öm tå. Att Holmgren favoriserar storlag råder det ju inget tvivel om, att han sedan är påstådd Ipswich-fanatiker är väl av akademiskt intresse.

För övrigt förstår jag inte ditt ämnesbyte. Det gör du nog inte själv heller.

Alfred Awful: "Vad det gäller 1-1-målet" menas alltså: det underkända målet.

scim: Ja, idag var ju Niklas mycket mer sympatisk än mot Man Ure.

Efter den matchen gjorde jag lite forskning om hans sympatier och kom fram till att det inte är något storlag alls som särskilt lockar honom. Portman Road ska're va.

www.aftonbladet.se/sport/0008/22/ralf.html

Vad det gäller 1-1-målet så har jag iofs druckit en halv centimeter whisky (i höjdled), men inte är det något glasklart beslut. I vilket fall som helst så chansade linjedomaren, vilket han även gjorde vid det godkända målet och fick tydligt fel.

En hink med 2-5 match-/poängavgörande domslut tror jag alltid lag med hemmaarenor på över 60 000 platser får. Bygg en sådan och fyll den, Mr. JJB Sports från the grim north.

För övrigt tycker jag publika omröstningar om kameltår är pubertala, eller möjligen adolescentala.

scim:

Hela Arsenal verkar vara ett gäng gnällpottor Henry också, trodde jag inte om honom.

Wengers ego smittar av sig på hela truppen,

Men det verkar ju funka att klaga på allt..Domaren släppte ju till slut en offside så dom kunde kvittera. Tycker synd om Wigan! hade inte 1- 1 kommit så vette fan om inte Wigan vunnit matchen ?

Dragan 2k:

Jo, han är ju rätt spektakulär Lehmann. Att han är avstängd i ligacup-finalen är väl inte så mycket att orda om heller, man har ju en stark reserv i Almunia och frågan är om man inte ställt honom i målet ändå.

Ambroo:

José har förmågan att rycka åt sig all uppmärksamhet och minska pressen på spelarna. Dessutom kan variera rätt mycket i sina glädjeyttringar, när man tar ledningen mot ett lag som Man U ser han nästan besviken ut men när man avgjorde med West Brom förra säsongen sprang han in på plan och vrålade ut sin (skade)glädje.

Wenger å andra sidan han är bara osportslig emellanåt. En duktig tränare och talangspottare är han dock.

scim: Jag är riktigt fascinerad över att man som målvakt kan ha 5 gula kort på en säsong, Det är strongt gjort att lyckas med det - och att se till att man är avstängd i en ligacupfinal

scim: Det är likadant med Holmgren och DIF i hockey/fotboll. Att han har ett Sthlm:s-hjärta är väl inte svårgissat. Wenger i all ära, men José tar priset.

Ambroo:

Instämmer, och jag håller på Arsenal i den här matchen då Wigan är indragna i samma bottenstrid som City...men jag irriterar mig ändå på bristen på objektivitet hos Sveriges största sportkanal. Wenger irriterar mig också, men det gör han alltid.

scim: Jag vet inte, men det känns svårt att älska Wigan...

Sitter och ser på Arsenal - Wigan och irriterar mig över Niklas Holmgrens tydliga favoriserande av Arsenal. Arsenal fick först ett mål bortdömt för offside, det såg ut att vara tveksamt men reprisen visar tydlgit att linjemannen gör rätt. Ändå säger Holmgren att det var fel av linjemannen och dessutom en sen avvinkning. Nu precis gör Arsenal mål, och reprisen visar tydligt att det är offside, och då säger pajasen att det är gränsfall för offside.

Nu gjorde dessutom Arsenal 2-1 efter tafatt agerande av Kirkland.

Dragan 2k: Snacka om utility player :)

Gusten: O*Shea i mål. Äntligen fick man nytta av honom.

Gusten: Nope det blev O´Shea istället

Rio drar på sig målvaktströjan sista 10 :) Tur att vi har 4 mål att gå på

Dragan 2k: Jag säger inte mkt.

Gusten: Haha. Jo då. Här spelar man ut. Missad straff för Berbatov. Han måste lära sig av Ronaldo.

Dragan 2k: 3-0 JIIHAAA! :)

Dragan 2k: Hot damn!!! 2-0 nu. Vidic är en kanonback som Man U har.

« · 845776 · »