Fotboll

Grupper · 16875 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
LL: Så kan det gå när girigheten visar sin fula nuna. Härligt, underbart. :)

scim: vågar FIFA verkligen låta den domen stå fast vid ett överklagande?

www.guardian.co.uk/football/2009/sep/03/chelsea-fifa-transfer-ban-gael-kakuta

mattias - 74:

Hughes är en dålig tränare, helt enkelt. Dunne har "mycket" hjärta men han måste ju naturligtvis få speltid så jag klandrar inte honom för att han lämnar.

scim:

Ja det är lite märkligt varför man gör sig av med en i föreningen som har " lite " hjärta och väljer att satsa på Lescott tycker du inte?

mattias - 74:

Dumt och trist.

Poffa:

"NU" är Dunne klar för Villa. :)

mattias - 74: Nu råkade jag iofs blanda ihop matcher, jag skrev mitt inlägg under matchen mot Villa. Men det gör väl Rafa till återfallsförbrytare, istället.

Poffa:

japp han har lite häftigt humör ibland rafa, dock har en bra bit kvar till Wenger :)

mattias - 74: Redan under pågående match såg man ju hur han hotade domare.

LL:

Notts County skall vara intresserade av Benjani enligt Citys svenska fans sida. Jo jag tackar ja :)

scim: nej, City har knappast lagt något bud på Mascherano. Det pratades ju tidigare i somras om Barca för hans del men det verkar i ärlighetens namn ha dött ut.

Jag blir ärligt talat ganska förvånad om det skulle hända några jättegrejor under de kommande fyra timmarna.

scim:

Mascherano tror jag inte heller men det finns väl kanske en liten chans men att Barca vill ha honom har det ju ryktats om förut.

mattias - 74: Att City skulle lagt ett bud på Mascherano ser jag som väldigt osannolikt, och något sådant rykte finns inte i Citylägret. Att man hört sig för om Torres och Gerrard lär det knappast heller ligga något i.

LL:

Idag kl 18 stänger det 1:a transferfönstren och rykterna är i gång på allvar eller vad sägs om detta. Taget från ett Liverpoolforum.

De rykten som tas upp är:
-Har kommit två bud på mascherano. Troligtvis från City och barca på ca 40 £M. Ägarna ska enligt den sidan acceptera ett av dessa för att betala av skulder.
- Benitez har gått från ett möte med ägarna då han haft goda diskussioner med Valencia framförallt angående Silva och 18£M affär som gått i stöpet. Det nämns även att Villa och Silva har kunnat köpt i ett paket för en bra peng men ägarna sade trots detta NEJ rakt av. Liverpool skulle även vid den stunden vara intresserad av en transfer med Joe cole.
När Benitez gick från mötet med ägarna var han så förbannad att kan skulle säga upp sig men han blev övertalad av daglish och sammy.

- Rafa kommer säga upp sig om han inte får pengarna av ägarna att förstärka laget innan denna deadline. Då kommer enligt den sidan Martin Jol som "JA-sägare" anställas och man kommer jobba på att inte släppa någon av stjärnorna i januari.

- City har även hört sig för gällande torres & gerrard för framtiden.

Åt den sista meningen gör jag bara så här :-)

scim: jag tänkte inte så mycket på poängen utan mer hur spelet ser ut och hur de båda lagen agerar. För Arsenals del gäller det att vända ilskan från i lördags till något positivt och inte tycka synd om sig själva, och för er del blir det första gången försvaret testas lite hårdare.

LL: Som ett topp6-lag har man naturligtvis råd att förlora enstaka matcher mot lag av det slaget, eftersom man ofta gör en del bra matcher mot bättre motstånd. Men för att klara sig mot bättre motstånd krävs det som sagt bättre spel än vad vi såg idag.

Adebayor är hursomhelst en riktig guldvärvning än så länge, kandidat till matchens lirare i alla matcher hittills!

scim: ja, ska man se krasst på det så är ju Blackburn, Wolves och Pompey lag som City ska slå alldeles oavsett. Vi får väl se den 12:e hur det ser ut när vi kommer på besök hos er, det blir ett bra test både för City och för Arsenal.

mattias - 74: Risken att man möter lika impotenta anfall i varje match är rätt osannlikt. City behöver skärpa sig rejält om man ska ha en chans på topp6.

scim:

Vinner man med 0 - 1 så spelar det väl ingen roll hur laget spelar, i slutändan är det ju resultaten och tabellplaceringen som räknas :)

adebayor fortsätter att betala av . Tror nog City kan knipa en topp 4 plats trots allt.

Poffa: ...och Fulham gör inte en fluga förnär. 2-0 till Villa

Poffa: Right you are. Bläddrade mellan matcherna så viss förvirring uppstod.

Bissett19: ...efter att Wigan kommit sex mot två i momentet innan, det ser man inte ofta.

Poffa:

Och Everton avgör på stopptid...

Dream Team: Fulham ligger under med 1-0 mot Villa.

Och Everton kvitterade just mot Wigan.

Fortsatt blytungt för Everton. Fulham gjorde precis 1-0 och Liverpoollaget verkar förankras i botten allt mer.

Poffa: Tre poäng tack vare att Nugent är superkass. City måste skärpa sig för det här håller inte.

scim: Trots att jag gärna ser att City förlorar poäng så måste jag hålla med dig. Barry påverkar inte spelet och därför ska han inte tas in i bedömningen. Och linjedomaren skall inte vinka förrän en offsidestående spelare medverkar i spelet, alltså vinkar linjedomaren för tidigt.

Såg inte så bra ut för Richards, hans knä verkade inte kunna hantera belastning. Ledbandsskada, kanske?

LL: Barry står still och linjedomaren vinkar först när Richards skjuter in bollen. Barry påverkade hursomhelst inte spelet det minsta så även om linjemannen vinkat tidigare så hade det varit fel fel fel.

scim: fast till linjedomarens försvar måste man säga att när han vinkar ser det ju ut som om bollen är på väg mot Barry och han var solklart offside. Bollen slås också klart och tydligt mot honom plus att Barry rör sig väl också om jag minns rätt mot bollen så jag har all förståelse för att domaren vinkar.

Men vinner gör ni i alla fall. Pompey har inget som helst anfallsspel att komma med.

Poffa: Påskmust?

scim: På tal om Hegerfors, kommer han någonsin uttala Portsmouth rätt? Just nu är det oftast "Påsmuss".

1-0 i paus till City vilket borde varit 2-0 om linjemannen (Hegerfors också för den delen) förstått sig på offsideregeln. Portsmouth sätter rätt hård press på Cityspelarna som har svårt att såga sig igenom Portsmouth försvar. Galningen Brown spelar lika fult som han brukar...skulle inte förvåna mig om han får syna det röda innan matchen är slut.

Portsmouth har en del boll men skapar inget av värde...segern känns just nu ganska säker.

LL: De enda som kan få City att förlora den här matchen är dom själva. Konstigare saker har dock hänt.

LL:

Jag har tippat pompey på plats 17, dock vinner dom nog nån hemmamatch. de har tappat b.la glen johnson och crouch. tror som du att de får det jobbigt

mattias - 74: City vinner. Pompey är urusla i år, de verkar till och med vara sämre än vad de såg ut att vara på förhand. Innan säsongen startade tippade jag Burnley och Hull som ankarsänken i tabellen, men det ser nästan ut som om de ska få sällskap av Pompey. Jag börjar tro att nedflyttningsstriden kan bli den minst dramatiska på många år, även om Burnley har tagit två vinster hittills så kommer det inte att hålla länge till.

mattias - 74: Play up Pompey, Pompey play up.

Poffa:

Vad tror vi om City idag då. Bortamatch mot Portsmouth, tips 1 - 1 tevez nätar för City

LL: Han kommer närmare och närmare den andra missen, med andra ord. Igår var han nog närmare än någonsin.

Poffa: :-)

Fast van Persie är rätt säker som straffläggare, tror att han bara har missat en enda under sina år i Arsenal.

LL: Nästan synd att det inte blev straff. Den hade vP skickat 2 meter över och vi hade vunnit med 2-0, istället. Men nästa gång, då jäklar kommer Fletcher träffa mer rent på spelaren.

Jag lägger till en :-) så att alla förstår och ingen går i taket. En eller annan Poolare kan ju snedtända.

Poffa: Fletcher träffar boll? Jo, förvisso - med armen.

För övrigt är inte "jag träffade bollen", tvärt emot vad många verkar tro, en ursäkt för att göra vad som helst. Det går utmärkt att dra på sig både frispark, straff, gult och till och med rött kort även om man träffar bollen först.

Nå. Nu har vi en upp på tur- och oflytkontot, det får vi plocka ut vid ett senare tillfälle.

LL: Fletcher träffar boll och Almunia träffar Rooney. Eduardo däremot, det enda som träffade honom var väl Celtic-fansens hat.

Poffa: efter all jävla skit som Eduardo har fått efter sin filmning mot Celtic så väntar jag nu bara på alla upprörda blogginlägg och artiklar om Rooneys filmning. Han är ju för fan inte ens framme vid Almunia innan han börjar ramla. Sopan till domare har fri sikt och går i alla fall på det. Samma sopa vinkade dessutom av Fletchers tokkapning av Arsjavin i straffområdet i första halvlek. Nu dunkade Arsjavin in bollen i alla fall just efteråt så det spelade inte så stor roll, men jag säger som en manager (minns inte vem) i något lag sade för ett par år sedan: "Manchester United har inte bara de bästa spelarna och den bästa tränaren, de har de bästa domarna också".

Bitter, jag? Kan du ge dig fan på.

Bissett19: Jag tycker inte Almunias utrusning är så feltajmad. Han blir lurad av att Rooney, som alla motståndarsupportrar kallar tjock, är så pass snabb som han är.

Diaby däremot, han är inte ens nära att lyckas få bollen utanför målramen. Trots att han har rätt gott om tid.

Poffa:

Du glömde Almunia...

Rooney, Fletcher, Foster och Diaby - Där har ni dagens hjältar för United.

Gusten:

Två klantarslen har nu vänt matchen till eran fördel...

sylf: Vilken frispark av Giggs, han prickskjuter på Diabys panna och det är 2-1 för Man Utd.

Projta: Du menar årets spelare förra året? Jävla skämt!

« · 1173603 · »