Fotboll

Grupper · 16875 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League

scim:

Det har ju snackats om 3 matcher, är det lagomt för det där, borde väl vara fler matcher för en stämpling i ansiktet, dessutom såg den medveten ut tyckte åtminstone jag.

Ca 7 minuter in i klippet.

mattias - 74: Oväntat ;)

Poffa:

Huvudpersonen själv håller INTE med dig.

Poffa: Det var precis så jag tolkade situationen. Hursomhelst så hade mycket av det här aldrig hänt om matchen dömts av en domare som tagit tag i situationen direkt. Nu fick den ena tveksamheten avlösas av den andra och det eskalerade betydligt mer än nödvändigt.

scim: Visst, han utsattes för många påhopp under matchen, men det försvarar inte stämplingen av Song eller det fula påhoppet på RvP. Iofs tror jag att träffen mot ansiktet inte är speciellt medveten, det ser snarare ut som att han siktar på att stämpla RvP på handen med full kraft. Något som hade renderat i en krossad hand och värre skador än de som nu uppstod.

Oavsett vilket så är Adebayors tilltag tillsammans så pass allvarliga att det skall rendera i en avstängning. Att Song, RvP och Bendtner skulle haft gula kort är en annan femma. Ingen av deras påhopp är i mina ögon värda en avstängning.

LL: För att inte tala om påhoppen på Adebayor från van Persie, Song eller Bendtner (mfl). Huruvida "sparken" mot van Persie är avsiktlig är åsikt och inte fakta.

mattias - 74: som scim säger så finns det regler om att uppträda provocerande, du kan få rött kort också beroende på hur du provocerar kan leda till långa avstängningar då det från regeringshåll finns hårda krav på att fotbollen ska agera kraftfullt mot allt som har med våld och upplopp att göra. Själv bryr jag mig inte nämnvärt i den grejen, betydligt värre var att han sprang runt och försökte skada Arsenal-spelare, både Fabregas och Sagna blev utsatta för riktigt fula och fullt avsiktliga stämplingar och sedan har vi sparken mot huvudet på van Persie, en grej som är så idiotisk så det finns inte. Blir han inte avstängd ett antal matcher är det bara att lägga ner FA.

Vad gäller matchen i övrigt vinner City för att de tar vara på sina chanser bättre än vad Arsenal gör.

mattias - 74: Du kan väl få kort om du hånar motståndare eller publik. Unsportsmanlike conduct är väl rubriceringen.

Poffa:

Har sett höjdpunktenra från City - Arsenal och jag undrar en sak, varför blev Adebayor varnad efter målet han gjorde, sedan när är det förbjudet att fira ett mål eller tyckte domaren att det var ren provokation som gjorde att han fick det gula kortet?

Fulhams Etuhu tacklar, med dobbarna före, Phil Neville riktigt fult och det blir varken frispark eller kort. Rent ut sagt dåligt av domaren att inte se den situationen.

Matchen har nu blivit mycket tuffare och fulare och det beror bara på att domaren missade Etuhus tackling.

Poffa:

3 Matcher för adebayor om man skall to news of the world, känns väl som ett rätt ok straff. Van persie borde väl åtmistone blivit varnad för incidenten som föranledde stämplingen.

Poffa: Ryan Giggs kan fortfarande! Det kan även Chelsea tyvärr!!

Bissett19: Ryan Giggs svarade på frågan om United saknar Ronaldo som frisparksskytt.

sylf:

Helvete vilken strut!!!

Frisco: Helvete vilken strut!!!

Come On You Spurs

Poffa: Tja, har man blivit utbuad i 80 minuter så är det en naturlig reaktion. Jag tycker inte sparken i ansiktet ser medveten ut, däremot så ser man ju att han gör ett försök att stämpla RvP direkt efter. Inte snyggt och förmodligen några matchers avstängning att vänta.

Nåväl, en grym jävla match, var helt säker på att det var kört vid 1-1.

Poffa: En fullständig jävla idiot. Hoppas dåren får ett par matcher för det.

scim: Skaplig match, måste man säga. Men som de säger i studion, det syns tydligt vilket hat som finns mellan Adebayor och hans tidigare lagkamrater. Det han gör på RvP är så uppenbart avsiktligt och fullt att jag anser att han skall bli avstängd i efterhand.

Ja, det finns ett hat mellan Adebayor och Arsenal-fansen också. Annars skulle han inte sprungit 110 meter för att fira sitt mål. Ingen snygg gest, men förmodligen så känner Adebayor chansen att uttrycka sitt hat på detta sätt. Även detta är något som han borde bestraffas för.

Bra match av City, men Adebayor drar ner matchen med sitt beteende.

Fantastiskt, fan-fucking-tastic!

scim:

Fantastiskt nummer,men nu fick han göra mål själv också.
Vilken lirare!!

Haha, härlig uppvisning av Adebayor, men hur kunde SWP missa...

Inte smällen i ansiktet, men jag håller med om att det ser ut som han kliver ner väldigt bestämt efteråt.

scim: Kändes som om Adebayor stampade till lite extra där...

Poffa: Jepp, men det kan ju knappast City belastas för.

scim: Det går ju alltid att tacka linjedomaren, också. :-)

Solklar offside.

mattias - 74:

Skaplig tavla av Chech.
Men satan vilken kvittering av Drogba!

mattias - 74: 8 min tillägg, vad i hela friden har hänt där?

scim:

Stoke - Övertid 1 - 1

scim:

Det borde en målvakt veta att man inte springer efter bollarna,man slänger sej;)

Random: Tacka Almunia för det

scim: Manchester City leder mot Arsenal :)

scim:

Fortsättning lär följa här också.

mattias - 74: Regelbrottet är att förmå en kontraktsbunden spelare att bryta sitt kontrakt. Huruvida spelaren går till den klubben eller ej är irrelevant.

mattias - 74: Själv sympatiserar jag med de mindre klubbarna som tar fram talangerna. Klubbarna som finansierar sin verksamhet med att lyckas ta fram en spelare de kan sälja någon gång då och då. Dessa klubbar (inte andra heller) får ju inte skriva kontrakt med spelare under 17 år, så storklubbarna passar på att locka över dem i yngre år så de slipper betala mer än lite växelpengar till moderklubben.

scim:

Hmm. Detta börjar likna Grönköping :)

Så, om Liverpool säger sig vara villiga att betala X antal pengar för en spelare, och klubben säger nej inte går vidare med det. HUR kan då Liverpool anklagas för att stjäla spelaren?

Känns som att alla klubbar kommer anmäla som förlorar en talang? Som sagt, grönköping.

mattias - 74:

City har kommenterat nu:
mcfc.co.uk/News/Club-news/2009/September/JH

scim:

Håller med. Eftersom Chelsea redan åkt dit så kollas nog de andra stora klubbarna också!

mattias - 74: Tror du majoriteten av City-supportrarna har någon aning om vem Jeremy Helan är? Jag är övertygad om att det går att anklaga alla större lag för det här, och jag är förvånad att Arsenal inte nämnts ännu.

Jag tycker det känns som ett korståg för att marginalisera Premier League.

Wayne Gresky:

Hoppas Benitez inte har gjort samma sak men jag kan inte erinra mig om nånting som gör att det skal vara på det viset.

City verkar också ha trampat snett i värvningsträsket...

mattias - 74: Ja jag såg det. Men samma regler gäller för dom, hoppas jag.

Hahl Bundy:

Verkar som om United kan gå samma öde till mötes?

mattias - 74: Jag hoppas du har fel den här gången då, i din magkänsla :)

Hahl Bundy:

Mitt tips min magkänsla, den har varit rätt många gånger :)

mattias - 74: Då är dom mesar värre än FA.

Hahl Bundy:

Absolut men min gissning är att Fifa kommer vika sig.

mattias - 74: Ähh regler är till för att följas. Chelsea ska inte få göra vad dom vill.
Får hoppas att FIFA står på sig o inte ger efter när Chelsea överklagar,dom måste statuera ex. o visa lite guts!

Hahl Bundy:

Lite väl hårt straff kan jag tycka, förmodligen kommer dem överklaga och straffet kommer med största sannolikhet att ändras.

« · 1176141 · »