Fotboll

Grupper · 16875 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
mattias - 74:Hehe skön kille. Han har nog rätt lite att göra :-)

sylf:

det finns vissa som har lite och göra. Nån snubbe på ett Liverpool forum har räknat ut Liverpools chanser att vinna ligan :-)

Lägger in texten!

"Låt oss börja med att anta att de enda lagen (förutom då Liverpool i detta exempel ;) ) som har en reel chans på en titel är Arsenal, ManU och Chelsea. Chelsea har 13 pluspoäng mot Liverpool, ManU och Arsenal har 8 var.

Chelsea först: 13 poäng ska tas in. Liverpool kommer givetvis att vinna sin match mot dom så 10 poäng i realiteten. Arsenal har 2 möten kvar mot dom. Arsenal vinner på hemmaplan och kryssar ninst på bortaplan (chansen för det räknar jag till ungefär 80% (Arsenal står i 1.8ggr hemma och X2 på bortaplan bör stå runt 1.8 likaså. 1/1.8=0,555. komplementändelsen är alltså 0.445. Detta upphöjt med 2 = ca 0.2- 1-0.2=0.8=80%). Vinner Liverpool sina matcher har nu 7 poäng tagits in. 6 kvar. ManU har Chelsea kvar i ett möte. Returen vinner United med 60% säkerhet (bör stå runt 1.7 ggr). 0.8*0.6=0.48. med 48% sannolikhet kan alltså liverpool ha krympt avståndet till chelsea till 3 poäng efter Chelseas möten med konkurrenterna i the big 4. Lägg till detta att de afrikanska mästerskapen kommer att handikappa Chelsea I januari, så låt oss anta att poängtapp där har en 100%ig chans, för att tappet ska vara mer än 3 poäng kan vi kanske inte anse vara större än 50% dock, så 0.48*0.5=0.23. Med 23% chans har Liverpool alltså saken i egna händer mot Chelsea ;)

Arsenal: Som ovan har det redan räknats med ett poängtapp borta mot Chelsea. 6 poäng kvar. Lägg till detta att de har ManU kvar på hemmaplan, chansen för ett kryss bör varaa någonstans i trakterna av 30%. Då är det 4 poäng mellan lagen. Liverpool vinner sina matcher mot Arsenal, och volia så är Liverpool om Arsenal också.

Så till ManU. Som ovan nämnts så räknar vi med kryss för Manu mot Arsenal, Då skiljer det 6 poäng till Liverpool. Liverpool vinner borta mot ManU då skiljer det 3 ynka poäng. Dom tappar united i bortamatchen mot ManC med en 50% chans.

0.23*0.3*0.5= ca. 3.5%.

liverpool har alltså enligt mina uträkningar en 3.5%ig chans att ha saken i egna händer. Det är bara att vinna resten av matcherna så är saken biff! Skönt att vara Liverpoolsupporter, hoppet lever! 4% är mer än vad Liverpools chanser ansågs vara i halvtid i Istanbul!"

Som sagt hoppet lever :-)

LL: Man får ju rysningar bara när de spelar vinjetten i de trailers som varit hittills, man måste bara se till att svänga ihop något 80-taligt (äldre än så är jag inte) att käka till också. Jag tänker mig lövbiff, klyftpotatis och bearnaisesås - förhoppningsvis somnar man inte förrän fjärde halvleken. :-)

Gonnnng!

Ajfan, det var visst hockey med förhoppnigsvis några av våra veteraner under eftermiddagen också...

LL: Synd bara att dom visar en lite för färsk match. Vore roligare om dom visade nån match från premiäråret 1969.
Frostnupna spelare i kortbyxor och kortärmat (handskar och värmande tights fanns inte på kartan...), orange boll samt rejäla polisonger (s.k fläskkotletter).
Man satt där med sitt 16-raders system (4 halvgarderingar, mer hade man inte råd med...) och sen slutade det oftast med att man somnade i soffan innan matchen var slut...    :-)

sylf:

Ja tack !

sylf:

Det där resultatet hade jag glömt men visst är det som du säger.

mattias - 74: 9-0 mot Palace 1989 då!!!
Har för mig att Hysen knoppade in en!

sylf:

8 men inte 9 :)

mattias - 74: Gjorde dom inte typ 8-9 mål mot Besiktas förra året?

Frisco: Två sista var vackra. Resten var Edmans.

sylf:

När skall Liverpool göra 9 ( ! ) mål i en match?

Frisco: Otroligt!!

Frisco: Sjukt... Man kan ju undra vad wigans försvar höll på med?!

Tottenham       - Wigan            9-1 
Crouch 9 Scharner 57
Defoe 51
Defoe 54
Defoe 58
Lennon 64
Defoe 69
Defoe 87
Självmål 88
N. Kranjcar 94

LL:Ja man får vara nöjd med en pinne, City är farligare.

scim: absolut :-)

LL: Agree to disagree.

scim: jag anser inte att den tacklingen hade varit värd frispark utanför straffområdet för den är inte särskilt våldsam, den är inte med dobbarna före med sträckt ben och den är inte ens nära att träffa. Ngog kunnat springa vidare fullt normalt utan att att träffas av tacklingen om han hade velat. Och även om du anser att tacklingen var tillräckligt vårdslös för att kunna ge en frispark/straff så skulle Ngog ha fått fortsätta spela med hänvisning till fördelsregeln (som ju även gäller i straffsituationer), och om Ngog då väljer att lägga sig frivilligt så är det han som har slarvat bort sin fördel, du kan inte själv välja om du vill ha fördelen eller frispark/straff utan det är upp till domaren att avgöra.

mattias - 74:Jaja det var en filmning. Finns värre saker just nu.

LL: Kan en vårdslös tackling ge frispark? Ja. Vad händer om en förseelse värd en frispark sker innan för straffområdet? Straff.

Notera att jag inte försvarar Ngog som definitivt förstärkte situationen i hopp om att bli tilldelad en straff.

T T:

Kapas ? =)

scim: Solklar är den inte men som du säger så undviker ju ngog att bli träffad eftersom skaderisken är för hög i den där situatitonen! Dessutom varnade ju domaren ngog för att han förstärkte så domaren anser nog att det var straff också trots att han " slängde sig "

scim: Jag håller med. Hoppa eller låta sig kapas, jag vet vad jag hade valt.

Poffa: Filmning eller ej, jag tycker straffen är solklar. Det är en galen satsning och Ngog hade varit en idiot om han stått kvar för att ta smällen.

Poffa:

Ngogs filmning är ändå bara en fis i rymden mot vad Liverpool har för problem att tampas med. Som svar på din fråga som säger jag nog att det vet vare sig du eller jag men eftersom han är lagkapten så får man ju hoppas det men jag tror det inte. Nöjd med svaret?

mattias - 74: Gerrard har ju uttalat sig om att han skulle säga till spelare i sitt eget lag som filmar. Tror du han sa till Ngog?

Bissett19: "Pingpong eller vad han nu hette spelar ju redan i Liverpool;)"

Florent Sinama Pongolle, han HETER fortfarande så, spelar nu i Spanien sedan en massa år.

Mike Skinner:

Alla spelare som är i den här situationen som Ngog var i igår försöker 10 gånger av 10 få straff. Sedan spelar det ingen roll vilket lag du spelar i.

Bissett19:
Vi kan glömma den här filmningen, du vet vad man brukar säga. N gog är ingen gog.

Hahl Bundy:
"Bollywood nästa!"

Pingpong eller vad han nu hette spelar ju redan i Liverpool;)

Jag har inte sett situationen men jag anser det vara en solklar filmning.
Bollywood nästa!

Bissett19:
Hade Carsley träffat Ngog med den tacklingen hade han inte direkt varit en lysande förebild han heller...

mattias - 74:
Jag tänker nog inte ge mig in i någon debatt angående det här. Det är svårt att säga, hade han fortsatt springa hade han blivit fälld och straffen hade varit solklar, det förstår nog alla.

Hur enkelt det är att undvika den tacklingen och landa på fötterna vet jag inte, han har ändå en ganska bra fart och full fokus på bollen när tacklingen kommer.

En solklar förstärkning av situationen och jag förstår att folk tycker att det är en filmning. Jag vet inte.

mattias - 74:

"Gamle kämpen Lee Carsley dömde ut Ngog totalt efteråt och sa rakt in i tv-kamerorna:

– Det är för jävligt. Spelare ska vara före­bilder för de yngre och så beter dom sig på det här viset. Han borde skämmas"

Mike Skinner:

Kan det vara så tror du att vissa managers säger åt sina spelare att " ramla " för att inte skada sig?

NuMo:
Domaren stod ju alldeles perfekt i linje. För vår del alltså, han hade inte en chans att se om Ngog blev träffad eller inte. Bara att tacka och ta emot.

För övrigt en riktigt usel tackling. Noll timing whatsoever.

Poffa: Ronaldo RONALDO! Usch och fy.

Poffa:

Inte snyggt gjort av ngog men frågan är vad Gerrard har med den där filmningen och göra.

Bissett19: Undra om Gerrard skällde ut honom efter matchen. Han brukar ju stå upp och säga ifrån när spelare gör sånt där. Usch för filmare, eller hur Gerrard?

Fint att se att det är fler än Gerrard som kan flyga i Liverpool.

Random:

Evans borde dessutom haft ett rött kort vid åtminstone 1 tillfälle. Men premier league är ju som alla vet rätt tuff så domaren gjorde nog vad han tyckte va rätt.

Tur för Chelsea att Drogba inte når bollen, då hade målet garanterat blivit avvinkat. Nu börjar det bli grinigt också.

Förmodligen 1-0 till MU om inte linjedomaren hade räddat Chelsea.

Random:

Benites måste vara dum i hela huvudet. Carraghers röda köper jag men degens är inte ens gult. Fan som dom skämmer ut sig Liverpool. SUCK!

Bissett19:1-0 Kuyt, ej straff.

renen:

Ingen straff för Liverpool idag,Gerrard spelar ej...;)

mattias - 74:1-0 Gerrard straff :)

scim:

Snart smäller det. Torres och Gerrard spelar från start och det är hur viktigt som helst. Ronney borta i United.

« · 1209187 · »