Fotboll

Grupper · 16875 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
Ballongägaren har nu bett om ursäkt (se länk)...16år? Han såg ut att vara 8 år på TV-bilderna, max!

Har säkert varit uppe förrut, men skön liten bastardunge.

förlåt, herr Hackett menade jag förståss!
(kom bara ihåg musikanknytning på 'H' :0)

Nu kan jag bara skylla på Närminne from Hell.

LL:
Ja, det ser ju sunt ut.
Finns det nåt exempel då regeln tillämpats, och det faktiskt blivit som herr Hughes säger?

Jag kan fortfarande inte beskåda ManU-klippet, men förstabilden antyder att det blev mål. I så fall har vi tre tillfällen det blivit mål.

Metal Guru: vad f-n, det blev det ju inte. Klipp och klistra är svårt, jag måste nog ta någon sådan där kvällskurs i ADB. Prova med den här i stället:

www.guardian.co.uk/football/2009/mar/27/you-are-the-ref-mark-hughes#

LL:
det där blev ingen blra länk att kolla upp.

Metal Guru: jag orkar inte gräva fram själva regeltexten, men titta här:

www.guardian.co.uk/football/2009/mar/27/...the-ref-mark-hughes#

Läs fråga tre. Den som ger de rätta svaren är Keith Hackett, han som då var domarbas i England.

En fråga jag vill ha svar på är om domaren ens såg vad som hände. Alla antar att han inte kunde reglerna och gjorde fel, men om han (eller linjedomare/fjärdedomare) inte såg att badbollen var inblandad i det hela kan han inte döma bort målet.

Metal Guru:
"ManU blev väl också mål, har jag för mig."

Sitter på en sån maskin att jag inte kan spela scim's youtubeklipp, där det torde vara uppenbart hur det gick...

mattias - 74:
Men om domarskrået i Englad är överens, samt vet bäst, då borde ju både helgens incident, ManU-incidenten och Mås-incidenten slutat i

a) bortdömt mål.
b) nedsläpp av boll vid punkten för boll-foulet.

ManU blev väl också mål, har jag för mig..?

Varför envisas man med att döma fel?
Finns det några jämförbara fall där man dömt korrekt, dvs inte mål?

Metal Guru:

Dom lade ju inte ut själva regeltolkningen i det där påståendet utan det var ju vad en gammal erfaren domare sa och jag förutsätter att han vet vad som gäller för uppenbarligen gjorde tydligen inte domaren i lördags det. Sådana här situationer är ju väldigt unika inom fotbollen så det finns säkert nån regel nånstans som sägerhur det är men jag har inte hittat nån sådan utan jag går efter vad domare säger i England och det är ju dom som borde veta bäst eller hur?

Metal Guru:
"...med ztt skjuda bollen..."

Suck.
Writing on the Keyboard from Hell.

mattias - 74:
Inte för att jag är insatt i saker och ting, men jag hade för mig att om man slår bollen på domaren anses han vara ett 'dött föremål', och det är därför bara att acceptera vad som händer.
Borde vara jämställt med ztt skjuda bollen på ett på riktigt 'dött föremål'.

Var det inte en fiskmås som blev beskjuten i en juniormatch för några år se'n, och jättehöjdaren ändrade riktning, och in i mål. Och det dömdes mål...

”Som reglerna är skrivna..." citerar du.
Vilka regler?

renen:

Målet borde "inte" godkänts

”Som reglerna är skrivna så var detta ett externt ingripande och då ska det vara ett nedsläpp av bollen där incidenten tog plats. Man måste fråga sig hur domaren och hans assistenter missade det – till och med fjärdedomaren borde ha sett det även om han bevisligen var långt borta.”

Jag kände faktikst inte till reglerna alls och det är ju inte ofta den här typen av incidenter händer. Vill minnas att city också fick nåt mål där en ballong var inblandad?

mattias - 74:Come on Wigan!

scim:

Hoppsan Zabaleta är en aningen övertänd där.

scim: "Reina going for a ball thats twice the size and red. What a goof!"

T T: Det roligaste är ju att Reina kastar sig mot badbollen istället för fotbollen ;)

Bissett19:

en jävla Badboll förstör Liverpools ligatitel :-)

Inte ens domarens generösa övetid gör att Liverpool inte ens skapar lite tryck på Sunderland. SUCK! Nu vill jag se CL titel. OM inte så kan han göra som Maradona beordrade journalisterna i Argentina att göra med honom :-)

mattias - 74: Lite smått roligt att pompey reducerar och Defoe blir utvisad.

Random:

Lite smått roligt att Spearing är en sopa i Liverpool laget.

Lite smått roligt att Sunderland just nu är förbi Liverpool i tabellen <3

lizzard:

hahaha,ballongen är klockren framför Reina vid 1-0;)

Valencia! Hoppas laget kan göra samma bragd senare ikväll

lizzard: Och United tog ledningen strax efter. Jag vill ju att något lag utanför de fyra bästa ska vinna PL, men eftersom det inte händer så håller ja på United

Random: Sunderland har tagit ledningen mot Liverpool.

mattias - 74: Vi får hoppas Liverpool råkar ut för samma :I

mattias - 74: Det e alltid trevligt när Chelsea förlorat :)....

Salle:

Här kommer man hem från shoppingturen och ser att Villa slagit Chelsea, trevligt.

mattias - 74: inte helt korrekt, i den första matchen var Gerrard på planen när 2-1-målet gjordes.

LL:

Det var den 1:a matchen jag ville reflektera till.

Random:

Vi slog dom hemma med 2- 1 då var inte nån av dom med.

mattias - 74: Underskatta inte Sunderland. Kenwyne Jones och Darren Bent har hittat ett bra samarbete i anfallet.

Och att Liverpool slog United utan Gerrard och Torres är inte helt sant. I den första matchen så startade förvisso ingen av dem, men åtminstone Gerrard blev inbytt när det stod 1-1 och var alltså på banan när de gjorde 2-1-målet. I den andra matchen spelade båda två och gjorde var sitt mål, plus att Torres fick Vidic utvisad.

mattias - 74: Vänta lite nu. Du kan inte mena 4-1 vinsten för då minns jag att Scherard gjorde ett mål !

LL:

tungt imorgon för Liverpool men det skall gå vägen ändå, det gjorde ju det mot Untied förra säsongen utan dessa herrar..

LL:
Tar du bort titeln 'prins' så är det statementet också valid för tyskar.

Jag är mest fascinerad över att varenda arab med lite pengar verkar vara antingen prins eller doktor. Ja, eller både och.

mattias - 74: Blir väl inte upprörd över att någon med noll insikt i City säger något plumpt. City mår väldigt bra, både på planen och utanför.

renen:

Aj aj nu får du Scim på dig :)  Men jag håller med dig i det du skriver. Lägg till Chelsea också på den där listan och ryssen abrahomovic!

mattias - 74:Tror inte att det är någon större risk att Liverpool blir ett nytt RM.

Supportrarna är nog mer rädd om fotbollen i England (undantaget City)än nere i syd Europa, in med pengar bara någon vettig förvaltar dom så att inte laget värvas ihjäl.

renen:

Jag vill inte ha ett nytt Real Madrid i Liverpool!

mattias - 74:Är nog inte så mycket för fotbollen dom investerar utan mest för att dom har så jäkla mycket pengar att göra av med. Är väl bra med lite friskt kapital så att vi inte halkar efter de andra klubbarna.

Skönt förresten att PL startar igen utan några kvaluppehåll.

Krossa Sunderland:)

renen: Bra eller dåligt. Personligen är det väl bra om det kommer in pengar till föreningen men man udnrar ju hur pass mycket fotboll dom där araberna egentligen kan ! Känns lite trist med ägare som inte har nåt slags hjärta för klubben !

mattias - 74: Skillnaden är väl att det inte finns någon anledning att uppröra City-fans.

Poffa:

Fin gest av Dunne och inte fira sådär nämnvärt mycket mot sina gamla medspelare. Adebayor har nånting och lära där.

1-0 till Villa mot City. Och Dunne gör målet. Fast han är ju van att göra mål på City.

Frisco: "...och domaren på Arabstadion törs inte blåsa straff."

Tror inte att det har med det att göra, han såg nog helt enkelt inte det hela. Jag tyckte att det såg ut som en klockren brytning när jag såg det i realtid, det var inte förrän på reprisen jag såg att Vermalen tog benet före. Där hade vi lite tur, men å andra sidan skulle den situationen aldrig ha fått uppstå för Gallas skulle ha haft frispark ett par sekunder innan.

Vad gäller Chelsea-Liverpool så måste jag säga att Liverpool var oerhört bleka och Chelsea vann fullt rättvist. Liverpool såg totalt osammanhängande ut, och de verkade mest längta efter att matchen skulle ta slut. Att de förlorar matchen är en sak, men sättet de förlorar på tycker jag tyder på att LFC är ett lag som inte är i balans.

mattias - 74:Drogba skulle vara en lysande fotbollsspelare om han inte låg och åmade sig på gräset så mycket.

Visst han är en bra spelare nu med, men glansen falnar med hans fjanterier.

« · 1192150 · »