Fotboll

Grupper · 16874 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
scim: Zlatan till City?

scim: Arsenals grundläggande problem är att man har för många skador, något som man måste komma tillrätta med om man har tänkt sig att vinna något. Det är alldeles för många mjukdelsskador för att det ska vara otur, har man ständigt tre-fyra sträckningar/överansträngningar/motsvarande mer än motståndarna gör man något fel, så är det bara.

Chamakh bör, baserat på vad jag har sett av honom, bli en bra breddning av anfallstruppen och en spelare som kan ta både Robin van Persies centrala position samt spela ute till höger i ett 4-3-3. Anfallsmässigt ser det rätt bra ut, men försvaret måste stärkas för där finns i nuläget bara Tomas Vermaelen och Johan Djourou kontrakterade som mittbackar och det håller ju förstås inte, de kan ju inte gärna spela varje match hela säsongen. Och så vore det förstås på sin plats med en riktig målvakt också i stället för de vi har nu som bjuder på enkla mål i var och varannan match.

scim:

låter rimligt...

mattias - 74: Arsenal har ju varit lite utanför vinstsnacket de senaste säsongerna, och det är möjligt att Chamakh kan vara en värvning som lyfter dom tillräckligt mycket för att utmana på allvar. Jag vet dock alldeles för lite om den spelaren (och hur han skulle passa i PL) för att uttala mig.

Personligen så tycker jag Arsenals problem varit skärpan i de avgörande matcherna, de hade ju ett riktigt kanonläge inför säsongsavslutningen i år, men lyckades inte ta till vara på chansen. Jag är osäker på att en spelare kan förändra det.

Hursomhelst så tror jag att Chelsea och Man U kommer slåss om titeln i år igen, samtidigt som Arsenal och City kommer slåss om tredjeplatsen.

scim:

Vill höja ett varningens finger för Arsenal i kommande PL... Värvningen av Chamakh kommer nog visa sig bli oerhört värdefull.. Får man behålla RVP och Fabregas så tror jag Gunners kan utmana Chelsea och United om titeln... Liverpool lär få en jobbig säsong igen om mn inte värvar nån snart..

Redigerad kommentar

mattias - 74: Dessutom är City i större behov av en Arteta än en Milner, om ni inte Ireland vaknar till liv igen.

scim:

Arteta låter som ett bra köp. Milner är inte dålig men antar att hans prislapp är högre än artetas med tanke på att Milner är engelsman.

mattias - 74: 35 miljoner för en skadebenägen 30-åring känns en aning i överkant. Men det är ju Real Madrid och Chelsea som avgör ifall det är rimligt eller inte.

Det ryktas f.ö. att City är ute efter Mikel Arteta om Milner-dealen inte går i lås. Jag hoppas verkligen den gör det, för jag tar Arteta framför Milner alla dar i veckan.

scim:

Tror han får svårt att leva upp till det priset. A Cole till Real Madrid för 35 miljoner euro snackas det om? Är det rimligt pris för en spelare som är 30 år?

mattias - 74: Förutsatt att det nu stämmer...inte smart?

mattias - 74: Han kommer alltså tjäna likvärdigt med vad Ronaldo och Messi tjänar. Världens bäst betalde bollvinnare/planhatare. Något annat är han väl inte egentligen?

scim:

vad skall man säga? Känns som att City inte direkt agerar smart i det här fallet. 2.7 mille i veckan " Jisses..

Grattis då Roy. Får man väl lov att säga.

Projta:

hade nog hoppat på Dalglesih..

renen:

Undrar om Rooney är glad över den här presenten som Noel signerade förut..

renen:

Pellegrini hetaste namnet att ta över efter Benitez. Låter för bra för att vara sant. För övrigt är dagens målskytt mellan Tyskland - Serbien mer eller mindre klar för Liverpool enligt liverpoolsweden.

Redigerad kommentar

mattias - 74: 6 pinnar :) undrar vem som ska leda hjältarna?

Poffa:

Enkel öppning för pool i PL kommande säsong.. ..

Arsenal hemma följt av City borta...

Mitt i VM ryktas det att Yossi Benayoun går från Pool till Chelsea.

sylf:

Jämförelse av biljettpriser i PL..

sylf:

Sorry naturligtvis menade jag Dalgleish.... :)

Bissett19: Det snackas om en tillfällig, jag skulle bli förvånad om det inte är Kenny D som står där i premiären. Hur som helst ett rätt beslut att sacka Rafa, han har tappat omklädningsrummet och har sålt och köpt fel i flera år nu. Lägg sen till att den fotboll han förespråkar nu för tiden får Gefles spel att se ut som om de vore Argentinas landslag.

mattias - 74:

Jag tror du hinner droppa tio namn här innan det är klart med Rafas efterträdare...;)

Bissett19:

Keegan har nämnts som efterträdare...

mattias - 74:

"Mr Benitez ger upp sig position som manager efter sex år och styrelsen vill tacka för hans insats och önska honom all lycka i hans framtida karriär"

Dags för Souness igen?

renen:

hade väl varit bättre att ägarna gått först men Benitez har varit ifrågasatt länge så det kanske är vad som krävs för att Gerrard och Torres skall stanna. Det måste vara nästa prio nu..

Wayne Gresky: Kan vara den bästa.

Poffa: Antagligen den dyraste iaf.

sylf: Är detta Liverpools bästa värvning inför nästa säsong?

mattias - 74: Nej!

sylf:

Jag hoppas man behåller honom men som sagt så ökar chanserna att han förvinner när resultaten uteblir. Törs man hoppas på ett ägarbyte och åtskilliga 100 tals miljoner till spelarköp?

mattias - 74: Roar mig med att läsa Gerrards bok just nu, jag tror han lämnar!!!! Och vem fan kan klandra honom?

scim:

Man får ju hoppas att det blir ett ägarbyte innan serien drar igång då. Skiter i vilka det är bara dom 2 du nämner får vara kvar... Om nån lämnar tror jag förr på Torres och inte SG, den sistnämnde har för stort hjärta för lfc.

mattias - 74: Ska Liverpool kunna värva något i sommar så måste dom ju sälja antingen Gerrard eller Torres, take your pick.

sylf:

Bör man vara orolig :/

mattias - 74: definitivt inte. Faktum är att om något så är det tvärtom.

LL:

Spansk media är väl mer trovärdig än ex vissa Engelska tabloider och AB!

mattias - 74: du, om jag fick en krona för varje gång han har varit "klar" för något lag hade jag varit en rik man idag. En vacker dag hamnar han kanske i Barcelona, kanske inte. Men tills den dag det kommer en officell bekräftelse tänker inte jag oroa mig i alla fall.

mattias - 74: Ä väl 20:e gången han varit klar för barca nu.

LL:

Tung smäll för Gunners men väntat. Det som är positivt är väl summan som nånstans lär bli hiskeligt hög

mattias - 74: Ja, och jag svarade väl rätt sarkastiskt också ;)

Nej, Liverpool får det tufft nästa år. Deras chans består väl i att det spekulerade ägarbytet sker väldigt snabbt och att man lyckas behålla Gerrard och Torres. Jag är väldigt tveksam, och det misslyckas men med dessa punkter så kommer nog Liverpool få harva i mitten av ligan i några år. Leeds är något jag börjar tänka på.

scim:

Jag menade det men jag var en aning ironisk :)

scim: Får de inte vara med i Svenska cupen?

mattias - 74: Europa League kan väl också ge en titel?

Menade du förresten att Pool ska vinna, FA-cupen, Liga-cupen, ligan och Europa-league? Haha! ;)

scim:

Japp. Jan ändrar förresten mitt tips till 3 titlar. Kom ju på att de spelar inte i CL kommande säsong :)

Poffa: Nani kan jag ge dig, för han har lyft sig rejält från förra säsongen och fortsätter han att utvecklas kommer han bli viktigt (vilket jag inte trott).

Gibson och Macheda känns väl mer som att sträcka sig efter halmstrån. De flesta lag har lovande unga spelare som står och knackar på dörren men endast en bråkdel lyckas etablera sig. Och det är ju inga dussinlirare som ska ersättas.

« · 1267417 · »