Fotboll

Grupper · 16871 inlägg · 42 ämnen

Premier League

Sv: Premier League
scim: Jag tycker robinho´s vm var klart suveränt, att han inte lyckats i city kan ha många förklaringar.
Det finns ju fler spelare i city som inte levererat som tänkt (adebayor,santa cruz)mm.
Zlatan sades inte leverera som tänkt i barca, trots 21 mål på 41 matcher i en helt ny klubb och liga, så han fick lämna efter bara 1 säsong för att hans tränare inte gillade läget.

Jag hoppas Milan kan bli en topp-klubb igen och på allvar utmana om CL-pokalen

scim: Det känns som om han inte är ensam i Milan med den mentaliteten.

Wayne Gresky: Fast med det så säger jag iofs inte att han nödvändigtvis måste misslyckas i Milan. Kommer han in i laget bra och får en bra start på säsongen kan det säkert bli succé. Men om något går emot så tror jag att historien kommer upprepa sig.

Att han har talang kan ju ingen säga emot, men hans inställning, speciellt i motgång lämnar en del övrigt att önska.

scim: Där håller jag med dig, han har väldigt mycket kvar att bevisa.

Wayne Gresky: Då har du en vid definition av "uppenbart", för det är ju två separata inlägg där det ena är riktat till mig och det andra inte. Men whatever, ett enkelt missförstånd förutom att vi är oense om Robinhos världsklass-status.

scim: Dessutom antar jag att han syftade på övergångar med PL-anknytning.

scim: Jag tyckte det var rätt uppenbart att Mattias syftade på övergångar igår. I inlägget före postade han ju en deadline day-blogg för Liverpool.

mattias - 74: Haha, har du övergångstopplistor för varje dag? Vad har Citys värvningspolicy med Robinho att göra? Han konkurrerades ut av Craig Bellamy, och det skoningslöst.

scim:

Jag syftade på övergångar igår Robinho var en av brassarnas bästa spelare i Vm det kan inte ens du förnekaeller? och jag tycker han fortfarande är bra. Att City värvar spelare som andra byter kallingar är inte mitt problem men jag hävdar att Robinho fortfarande är en toppspelare i världen. Zlatans övergång till Milan är naturligtvis en stor händelse i fotbollseuropa men som sagt s¨å snackade jag om övergångar igår. Asamoah Gyan till Sunderland smäller också högt om vi snackar värvningar som är Englandsrelaterade.

mattias - 74: En världsspelare som inte ens platsade i Manchester City och spenderade hela förra säsongen utlånad till sydamerika? Din definition av toppspelare verkar väldigt vid...

Någon övergång som är större...tja...hört talas om Zlatan?

scim:

Vilka övergångar anser du vara topp 5 då. Robinho är fortfarande en världsspelare räcker inte det som motivering. Van Der vaart till Tottenham hade varit nummer 2 men nu sprack den affären.

mattias - 74: Motiveringen lyder? Den platsar inte ens på min topp fem.

scim:

Jämfört med ingenting.Tycker det är den största övergången.

mattias - 74: Superstjärnor som Gudjohnsen och Kaladze bytte ju klubb. ;)

mattias - 74: Jämfört med vad?

scim:

Den enda stora övergången hittills är väl att Robinho gått till Milan.

mattias - 74:

Ytterliggare lite Toivonenrykten..

scim:

Det svänger snabbt om våra lag :)

scim:

Vet inte om jag tycker det är enbart hans fel, klantigt också av den spelare som missar tacklingen på Citys vänster sida så att Sunderland spelaren får fri väg och slå inlägget. Richards har ju inte så mycket att välja på, går han inte in hårt i den där duellen så trycker ju säkert Bent dit den.

Såg inte början av matchen så jag vet inte hur mycket tryck City hade då, men jag tyckte Sunderland spelade riktigt bra fotboll i andra, kändes riktigt farliga när dom kom i kontring.

Rytter: Jävligt klantigt av Richards. City borde avgjort den här matchen i första då de var överlägsna. Tevez missade t.ex. helt öppet mål efter att City fått ett 3-1 läge. I andra tog Sunderland över och skapade flest lägen. Sett till hela matchen hade nog oavgjort varit rättvist.

mattias - 74: Målet (mycket fint av Kuyt och Torres) och tre poäng var ljusglimtar idag. Annars väldigt trögt anfallsspel, och West Brom gör det bra många stunder. En riktig flytdag när City tappar poäng också.

renen:

domaren i fokus, tveksamma straffsituationer åt båda håll. Röda kortet kändes " billigt " Skönt för Torres att få göra mål. Nu lossnar det..

1-0 till Sunderland på straff i 94:de minuiten mot City

mattias - 74: Klassmål av Torres, Reina, Kuyt Torres.

Bissett19:

Svenskmöte som uppvärmning innan pool - WBA. Tror Elmander gör mål idag också.

Redigerad kommentar

mattias - 74:

Odugliga Berbatov hängde en balja idag...

Portello: Jag hade säker etta på tipset, men man borde ju veta att Tottenham kommer att fortsätta vara Tottenham, hur mycket Erik Niva än går i spinn över en random CL-plats. :-)

Bra jobbat Tottenham. Så går det när jag ska testa på att slänga in pengar på "säkra" matcher.

Björn W: Instämmer helt, tycker vissa spelare såg riktigt bra ut och med #4 i matchform så har arsenal helt plötsligt ett lag som kan utmana chelsea och udt om guldet

Berka: Det här börjar ju kännas om inte helrätt, så åtminstone lite smårätt. Arsjavin börjar komma i humör, Walcott har ett självförtroende trots allt, Chamakh erbjuder möjligheter till spel på huvud vid fasta situationer och vi har mannen som fixade VM-guldet till Spanien ännu inte i full matchform.

Squillaci kommer att erbjuda fler alternativ och konkurrens i backlinjen, men det återstår såklart att se om han faktiskt bänkar någon i en PL-miljö.

3 poäng borta mot Blackburn är 3 poäng plus jämfört med ifjol och ligaledning i några timmar. Bra dag.

mattias - 74: jag som inbiten gunners fan hoppas ju naturligtvis på en 2:a =)

blackburns nr:4 samba, han verkar tro att det är rugby

Berka:

Ja Högerbacken var ju inte direkt med på noterna när blackburnspelaren klev in från vänsterkanten. Kan gå hur som helst det här. 2 - 2 ?

Bissett19: jo det var de, rena bjudningen från arsenals backlinje

Berka:

1-1 målet var ju riktigt vackert...

Portello: Blackburn måste vara det laget i pl som är sämst på att spela attraktiv och ren fotboll.
snart en halvlek spelad och inte en passning på mittfältet, bara tjongbollar och inkast, sen spelar dom som grisar, vansinniga tacklingar och stämplingar bakifrån.

Tattarlag

Björn W:Äh, har slängt in lite cash på de lagen. Därför jag hoppas på dom. Just nu sitter jag och håller på Blackburn. Bara för skoj skull! :)

Portello: Kan du bli mer osympatisk? ;-)

Portello:

Först ut är Blackburn - Arsenal

Idag håller man tummarna för Tottenham, Man Utd samt Chelsea!

sylf:

Barcelona och Liverpool överens om Mascherano. 25 miljoner pund sägs Liverpool få för honom. Låter som ett bra pris även om jag hade hoppats på dom 32 som först nämndes.

mattias - 74: Förra säsongen var ingen höjdare för Ireland, han fick ett antal chanser men lyckades aldrig övertyga.

Det är möjligt att han presterat bra på träningarna (han själv anser iaf det) och att han ställer upp för sina lagkamrater (vad nu det betyder), men faktum kvarstår att han förmodligen inte haft en chans att slå sig in i laget den här säsongen.

Han skulle möjligtvis kunna ta en av de sista platserna i Citys trupp, men med tanke på konkurrensen på mittfältet och hans nedåtgående trend så tycker jag att det är bättre att han går till en klubb där han har en större chans att slå sig in i laget, vilket han nu gjort.

I mina ögon hade det optimala varit att låna ut honom en säsong, men det blev en helt ok lösning att han gick åt andra hållet i utbyte mot Milner.

scim:

Ireland har även ett gott rykte om sig att ge allt på träningarna och alltid ställa opp för sina lagkamrater. Jag tror han tar ut sin besvikelse på manchini nu så här i efterhand för att han känner sig illa behandlad av föreningen, med all rätt också. Säg mig en sak, Nog skulle Ireland platsa i dagens trupp? Han var ju en av de mest framstående spelarna förra säsongen om jag inte missminner mig..

scim: sedan verkar ju inte heller Ireland själv vara den mest stabila byggnaden i kvarteret, och han var i stort sett urusel i sin debut för Villa. I alla fall den timme jag såg av matchen.

sylf: Han har talat illa om lagkamrater (främst de unga) och Mancini. Inget allvarligt, men inte speciellt snyggt heller. Vad han inte alls kommenterade var fansens stöd under den tid han varit i City.

scim: Bara undrade, av det jag läst så har han ju inte talat illa om klubben utan mer om bristen på lojalitet hos lagkamraterna.

sylf: Varför skulle det vara nödvändigt?

scim: Utveckla svartmåla!

mattias - 74: Sedan förutsätter du att Ireland skulle haft samma utveckling som Lampard. Dessutom vet jag inte om man kan prata om lojalitet och klubbkänsla när man kräver klubben på en lojalitetsbonus på £2m och sedan svartmålar klubben som varit med och gjort honom till den han är idag.

Det var en annan femma när det handlade om Richard Dunne ifjol, en spelare som jag ansåg (och fortfarande anser) att man absolut skulle behålla. Han behandlade situationen på ett helt annat sätt och är fortfarande respekterad av City-supportrarna. Ireland däremot vände alla taggar utåt och lär knappast få ett bra bemötande nästa gång han besöker Eastlands.

Med det inte sagt att jag inte förstår Ireland, klart han är besviken och frustrerad då han gått från att vara en av Citys viktigaste spelare till att inte ens platsa i truppen. Men jag tycker att han kunde skött det mycket bättre.

« · 1274480 · »