Redigerad kommentar
mattias - 74: så där har han sagt många, många gånger :-)
Det många glömmer vad gäller Cesc är att han faktiskt har spelat fler säsonger i Arsenal än vad han gjorde i Barca som knatte/ungdomsspelare. Dessutom flyttade han till London som 16-åring och har således spenderat hela sitt vuxna liv där. Frågan är alltså hur starka hans band till Barcelona verkligen är, för han är tvärt emot vad många tror inte heller uppväxt i själva staden Barcelona utan i en betydligt mindre stad ett par mil utanför stan. Han bodde i Barcelona bara i ungefär fyra år, och har bott i London i närmare sju.
Och förresten, som ett tips - News Of The World (även känd som Lies Of The World) är söndagsutgåvan av The Sun, och vill du bojkotta The Sun ska du även bojkotta NOTW. Fast alla borde bojkotta den tidningen, det är i mina ögon en fullständigt vedervärdig publikation som ingen borde läsa.
scim: ja, du slapp i alla fall se halva ditt lag sluta spela med tio minuter kvar. Fy satan vad förbannad jag var i går eftermiddag... (ja, det är ett I-landsproblem i kubik!) Som Arsenal spelar just nu kan jag inte på något tenda sätt se hur det ska kunna bli annat än City-seger på lördag.
Imponerande med Australiensarna, folk verkar inte låta flygproblemen hindra dem. I Arsenal Sweden är det en snubbe som på eget initiativ håller på att ragga ihop folk för att kunna köra en buss från Stockholm till London med avfärd på torsdag kväll, man blir fan i mig imponerad av folks förmåga att vägra låta strulet sabba för dem.
Riktigt otäck smäll som Jan Vennegoor of Hesselink åker på. Hesselink och Dunne verkar nicka ihop (inga repriser visas) och först efter 7½ minuts tillsyn bärs Hesselink försiktigt av banan med nackkrage. Mest troligt var Hesselink medvetslös en stund.
Dunne fick sy ett antal stygn men kan spela vidare.
T T: Aftonbladet skriver i sin artikel att Given fick syrgas efter befarat armbrott. Aftonbladet verkar dock som vanligt bara gissa med tanke på att Citys officiella sida pratar om axel ur led, precis som vi var inne på tidigare.
Poffa:
Fick den här hysteriskt roliga bloggen av en poolkamrat.
Skall väl tillägga att det " inte " är Lucas som skriver :)
scim: Skönt att inte bara jag ansåg straffen att straffen som Villa fick var feldömd. Kommentatorn började babbla något om att Agbonlahor annars hade nått bollen och därför ansåg han att straffen var okej. Jag förstod ingenting av vad han menade.
Det är en fin brytning som tar boll först och Agbonlahors ben sedan. Touchen på bollen var svår att se, det håller jag med om, men det gör inte straffen mindre feldömd.
Och hur det kunde bli 2-0 på Kalous fruktansvärt vårdslösa agerande är en gåta. Det hade troligtvis inte påverkat slutresultatet i matchen, men den typen av satsningar måste beivras.
Du som kan det här, kan Kalou bli avstängd i efterhand för detta?
scim: Okej, då borde Kalou ha ett par matchers avstängning att vänta. Resten av säsongen, typ. Hela två matcher.
Angående Hart så gjorde han verkligen en kanonmatch mot Villa. En målvakternas match, för även Friedel var riktigt bra.
scim: även jag anser straffen feldömd, men det måste ha varit svårt för domaren att se bolltouchen. Det gör inte beslutet mer korrekt, dock.
Och vad gäller Kalou så går det att bestraffa honom i efterhand om domaren själv säger att han skulle ha delat ut ett omedelbart rött kort ifall han hade uppfattat vad som hände. Om domaren däremot säger att han såg vad som hände men gjorde bedömningen att det inte var bestraffningsbart så kan inte FA göra något, oavsett om han i efterhand inser att det var ett felaktigt beslut.
Redigerad kommentar
scim: apropå City så såg jag bilder från BP-Gefle och blev helt chockad av att se en spelare som hade en bollbehandling som man inte ser i Allsvenskan i vanliga fall. Ett par sekunder senare fattade jag att det var John Guidetti... han verkar kunna mer än att snacka.
Ingen höjdarmatch annars mellan Arsenal och City i går. Förstår inte riktigt varför inte City satsade mer framåt mot ett skakat Arsenal med en skadelista längre än eran bilresa till Manchester. En seger för City hade ju satt er i en mycket bättre position mot Tottenham, nu räcker det för Spurs att kryssa i det inbördes mötet för att ha allt i egna händer.
Poffa: aha, du tänkte så. Fast de kan inte ge honom två matcher, den minsta möjliga avstängningen för våldsamt spel (vilket ju är det enda som blir aktuellt i det här fallet) är tre matcher.
Två gula eller målchansutvisning = en match
Våldsamt spel eller grovt osportsligt uppträdande = minst tre matcher
Redigerad kommentar
LL: Okej, är minimistraffet 3 matcher så ska han ha minst det. :-)
Fult var det, i vilket fall.
sylf:
Pool värvar en av Englands största talanger..
Okej, det finns ju ett antal Pool-supporters här inne på HS. Nu vill jag höra hur ni ställer er till morgondagens match mot Chelsea.
Vinna eller förlora? Chans eller chanslös gällande fjärdeplatsen? Hjälpa eller stjälpa Man Utd?
scim: fast Pompey har överklagat det där, och vad jag har sett är det inte helt avgjort ännu.
Liverpools chans att nå Champions League ligger i att vinna sina två matcher samtidigt som City och Spurs kryssar på onsdag samtidigt som de båda förlorar sina två sista matcher (West Ham borta respektive Burnley borta) och det är ju knappast särskilt sannolikt.
Matchen på onsdag kan förresten få en lite intressant twist - även Tottenham åkte i går på en målvaktsskada och om inte Gomes kan spela på onsdag är de nere på tredjekeepern då även andremålvakten (Carlo Cudicini) är skadad.
Poffa:
Jag hoppas på vinst, läggmatcher är ingenting som pool sysslar med. Full fart framåt.
scim:
Chansen finns än men den finns inte ens i teorin bara hos optimister som mig :)
mattias - 74: Arsene Wenger visade sitt missnöje med Almunia efter matchen mot Hot Spurs genom att gå ut och säga att Almunia inte skulle känna sig säker på att vara förstemålis. Till den här matchen väljer han Fabianski i målet och har inte ens Almunia på bänken.
Det tackar Wigan, Chelsea och Man Utd för. Arsene Wenger borde nog skriva ihop ett fantastiskt försvarstal.