« Föregående · 1003126 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
slashpuppie: men tittar man på förra perioden ser det ut som det är frölundas "tur" nu :S...
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Ser ut som det inte är fullsatt i Frölundaborg. Det borde det ju vara en sån här match.
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
FreddanVF:
Förresten jag gjorde vad jag kunde för att sabotera för Färjestad när man passerade en av alla rondeller på 45an i Trollhättan...
Förresten jag gjorde vad jag kunde för att sabotera för Färjestad när man passerade en av alla rondeller på 45an i Trollhättan...
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
FreddanVF:
Så här bra var det väääääldigt längesedan jag såg Frölunda spela. Hoppas att de kan hålla detta nu.
Så här bra var det väääääldigt längesedan jag såg Frölunda spela. Hoppas att de kan hålla detta nu.
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Här sitter man o pluggar så man glömmer hockeyn :S.... så kollar man ställningen, trodde inte mina ögon. Fick kolla en extra gång att det verkligen var hemmamatch :)
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Sannes: Så jävla underbart. Färjestad sitter väl fast på 45an fortfarande. För i Borgen har jag inte sett dom. Jättemoget av LAGKAPTENEN Rickard Wallin att proppa Johan Andersson med en elbowing. Visar att babyface Wallin vet hur man spelar för laget, haha. Håll i detta nu bara så ska vissa på jobbet få höra ett å annat :)
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
JBlom:
Chockstart :-)
00.35 2 - 0 EQ FHC 12. FABRICIUS, Karl
(26. SÖDERHOLM, Toni)
00.23 1 - 0 EQ FHC 30. JOHNSON, Jonas
(24. ANDERSSON, Niklas
71. KALLIO, Tomi)
Chockstart :-)
00.35 2 - 0 EQ FHC 12. FABRICIUS, Karl
(26. SÖDERHOLM, Toni)
00.23 1 - 0 EQ FHC 30. JOHNSON, Jonas
(24. ANDERSSON, Niklas
71. KALLIO, Tomi)
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
piff: ¨
Jag som tyckte jag var så duktig att inte ta nåt som någon redan tagit. *doh*
3-1
Jag som tyckte jag var så duktig att inte ta nåt som någon redan tagit. *doh*
3-1
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Kvartsfinal 1
Frölunda - Färjestad
Klinth 4-2
mok 4-3
Linnea 3-2
Danne_l 4-1
FreddanVF 4-0
qslig 2-2
piff 5-2
rackham 2-3
Alisandali 5-3
Frisco 0-3
mattias - 74 2-1
Frölunda - Färjestad
Klinth 4-2
mok 4-3
Linnea 3-2
Danne_l 4-1
FreddanVF 4-0
qslig 2-2
piff 5-2
rackham 2-3
Alisandali 5-3
Frisco 0-3
mattias - 74 2-1
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Klinth:
"Enkelt och smärtfritt"... som kvartsfinalserien mot ärkefienden då... = )
Ropen skalla, Borgen åt alla!
"Enkelt och smärtfritt"... som kvartsfinalserien mot ärkefienden då... = )
Ropen skalla, Borgen åt alla!
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Danne_l: Hmm.. Ja, kanske att de känner mer press på sig att lyckas och att gå vidare till både semifinal och final. Men även Frölunda borde känna en viss press efter fjolårets fantastiska slutspel, eller kanske snarare brist på slutspel.
Det som känns skönt på något vis är att det blir allvar från början. Det har visat sig förr hur förrädiskt det kan vara att välja ett "lättare" motstånd, spela sig igenom det på ena skridskon och sedan blir det stopp i maskineriet när ett lag som gått för fullt kommer ångandes.
Oavsett om det är mer press på Färjestad eller Frölunda, så tror jag att det vinnande laget kan gynnas i semifinalen.
Och av någon anledning så känns det som om det är fördel Frölunda i denna kvartsfinal, eller är det bara önsketänkande? Kul ska det hur som helst bli.
Det som känns skönt på något vis är att det blir allvar från början. Det har visat sig förr hur förrädiskt det kan vara att välja ett "lättare" motstånd, spela sig igenom det på ena skridskon och sedan blir det stopp i maskineriet när ett lag som gått för fullt kommer ångandes.
Oavsett om det är mer press på Färjestad eller Frölunda, så tror jag att det vinnande laget kan gynnas i semifinalen.
Och av någon anledning så känns det som om det är fördel Frölunda i denna kvartsfinal, eller är det bara önsketänkande? Kul ska det hur som helst bli.
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Klinth:
Ja jag vågar påstå att Färjestad kliver in i kvartsfinalspelet med högre krav på sig än Frölunda.
Ja jag vågar påstå att Färjestad kliver in i kvartsfinalspelet med högre krav på sig än Frölunda.
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Danne_l: I know, lovely=) fick till och med snott åt mig ett par biljetter till lördagen. Nån tyckte det var roligare med slutspel än kvalserie ; ))
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Linnea:
Det här kommer ju bli skitkul! Vi går in i slutspelet och har allt att vinna mot ett Färjestad som bara ska ta sig vidare.
4-1
Det här kommer ju bli skitkul! Vi går in i slutspelet och har allt att vinna mot ett Färjestad som bara ska ta sig vidare.
4-1
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Svanru: Oerhört svårt att sia något om detta kvartsfinal serie känns som det kan gå hur som helst. Inget av lagen har ju direkt vart staibiliteten själva. Men det lär iaf bli underhållning så man får la njuta så länge det bara går.
1 av 700 säger du.... Ställ dej på långsidan på tisdag så är du i ännu större underläge :)
4-3 tajtar vi till det med.
1 av 700 säger du.... Ställ dej på långsidan på tisdag så är du i ännu större underläge :)
4-3 tajtar vi till det med.
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
mattias - 74: Vi får väl börja med att sätta press på valparna.
Frölunda vinner med 4-2
Frölunda vinner med 4-2
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
FreddanVF:
Skicka dom på semester låter som en bra ide. Missad final förra året och kanske missad semi detta året. Vem vet, kanske missat slutspel nästa säsong?
Kul och se FBK sjunka som en sten
Skicka dom på semester låter som en bra ide. Missad final förra året och kanske missad semi detta året. Vem vet, kanske missat slutspel nästa säsong?
Kul och se FBK sjunka som en sten
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Färjestad ja... Det ska bli ett sant nöje att skicka dom på tidig semester.
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Svanru:
Kan nog så vara.
Det största problemet jag har är alla jobbarkompisar som håller på Färjestad, de kommer att tjata något enormt imorgon. Så tröttsamt alltså......
Med liiite tur så kanske de blir tystare på onsdag.
Kan nog så vara.
Det största problemet jag har är alla jobbarkompisar som håller på Färjestad, de kommer att tjata något enormt imorgon. Så tröttsamt alltså......
Med liiite tur så kanske de blir tystare på onsdag.
Sv: Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Sannes: Vi har nog samma åsikt
Det finns inget bättre än att slå VF men vad hjälper det iår eftersom slutspelet garanterat är slut efter semin som max
Det finns inget bättre än att slå VF men vad hjälper det iår eftersom slutspelet garanterat är slut efter semin som max
Frölunda-Färjestad 2008-03-11
Jaha ja, då var det dags att ta fram kaffekvarnen och mala bönor igen, finmalet skall det helst bli denna gång.
Fast jag är tveksam till om det verkligen blir så, känns inget vidare att möta Färjestad, hade inte Linköping trots allt varit bättre.
I alla fall för mitt hjärta, för Färjestad och jag är ingen bra kombination.......
Fast jag är tveksam till om det verkligen blir så, känns inget vidare att möta Färjestad, hade inte Linköping trots allt varit bättre.
I alla fall för mitt hjärta, för Färjestad och jag är ingen bra kombination.......
Sv: Frölunda - Södertälje SK
Danne_l: Både fräschare och inte... om man nu kan säga så. Jag hörde att det delvis är en byggarbetsplats vi kommer atrt få besöka på tisdag.....
Sv: Frölunda - Södertälje SK
Paddan:
De började putsa lite i somras så lite, med betoning på lite, fräschare än innan borde arenan vara. Läste någonstans att Campus Frölunda ska stå klart till hösten.
De började putsa lite i somras så lite, med betoning på lite, fräschare än innan borde arenan vara. Läste någonstans att Campus Frölunda ska stå klart till hösten.
Sv: Frölunda - Södertälje SK
Paddan:
Överlägset ser jag Frölundas Slutspel senast dom tog guld men vi alla har ju olika syn på överlägsenhet.
Överlägset ser jag Frölundas Slutspel senast dom tog guld men vi alla har ju olika syn på överlägsenhet.
Sv: Frölunda - Södertälje SK
Danne_l: Har man börjat bygga om Frölundaborg, eller har planerna på Frölunda Hockeyakademi, eller vad det hette, en bit kvar innan det sätts i verket?
Sv: Frölunda - Södertälje SK
Dream Team:
Jo slutspelshockey i borgen är speciellt, helt klart. Men jag säger som Niemi: "Det räcker med ett par matcher där sen flyttar vi hem igen"...:)
Jo slutspelshockey i borgen är speciellt, helt klart. Men jag säger som Niemi: "Det räcker med ett par matcher där sen flyttar vi hem igen"...:)
« Föregående · 1003126 · Nästa »
KÄMPA FRÖLUNDA!