« Föregående · 246543 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Diciplinnämndens straff...
FreddanVF:
Det här med Jens Karlssons tackling är väl inte något att snacka om?
Tacklingen var av förbjuden art! that´s it!
och jag tycker att matchstraff var ett bra straff för Jensa!
däremot tycker jag inte att han ska vara avstängd 9 matcher som det nu spekuleras om! kanske 2-3 matcher!
han har ju lärt sig en läxa! han besökte ju till och med Wallenberg på sjukhuset! jäkligt snyggt gjort av Jens att stå upp för det han har gjort men ändå be om Förlåtelse!
Ska Heja på VF ikväll!!
Det här med Jens Karlssons tackling är väl inte något att snacka om?
Tacklingen var av förbjuden art! that´s it!
och jag tycker att matchstraff var ett bra straff för Jensa!
däremot tycker jag inte att han ska vara avstängd 9 matcher som det nu spekuleras om! kanske 2-3 matcher!
han har ju lärt sig en läxa! han besökte ju till och med Wallenberg på sjukhuset! jäkligt snyggt gjort av Jens att stå upp för det han har gjort men ändå be om Förlåtelse!
Ska Heja på VF ikväll!!
Sv: Diciplinnämndens straff...
FreddanVF: Okej...jag ger upp den här diskussionen direkt. Är du inte insatt i hur regelrätta tacklingar utförs så bör du nog kolla upp det innan det går att ha nått givande samtal med dej om den här saken.
Sv: Diciplinnämndens straff...
FreddanVF:
Idiotisk kommentar,,hädanefter får bara långa spelare hålla på med hockey,? håller du på för att provocera eller förstår du inte bättre?????
Idiotisk kommentar,,hädanefter får bara långa spelare hålla på med hockey,? håller du på för att provocera eller förstår du inte bättre?????
Sv: Domare
scim: Ja jag är av en annan åsikt ett exempel
i slutet mellan VF-Timrå i Scandinavium. Ronnie Sundin ställer sig bredvid Kapanen när denna tagit ett skott, domaren blåser. En Timrå spelare kommer fram och slår Ronnie två gånger i ansiktet med händerna, Ronnie slår tillbaka exakt lika många gånger.
Resultat - Ronnie Sundin 2+2 minuter Roughing. Timrå spelaren 2 minuter Roughing
Helt sjukt... Timrå spelaren börjar och Ronnie får mest straff. Det är i mina ögon en domare som avgör en match.
i slutet mellan VF-Timrå i Scandinavium. Ronnie Sundin ställer sig bredvid Kapanen när denna tagit ett skott, domaren blåser. En Timrå spelare kommer fram och slår Ronnie två gånger i ansiktet med händerna, Ronnie slår tillbaka exakt lika många gånger.
Resultat - Ronnie Sundin 2+2 minuter Roughing. Timrå spelaren 2 minuter Roughing
Helt sjukt... Timrå spelaren börjar och Ronnie får mest straff. Det är i mina ögon en domare som avgör en match.
Sv: Diciplinnämndens straff...
Selina: Våld mot huvudet ja... Tycker inte det är våld mot huvudet. Wallenberg är för kort helt enkelt så han får Jensas bröst i huvudhöjd. Kolla på Jens armar precis innan tacklingen och hur dom ligger i själva tacklingen. Höger arm ligger bredvid huvudet och vänster arm bakom Wallenbergs rygg.
Vanlig hockeytackling i mina ögon.... Inget speciellt. Bara för att följderna blev så här så blev det så himla mycket uppståndelse...
Vanlig hockeytackling i mina ögon.... Inget speciellt. Bara för att följderna blev så här så blev det så himla mycket uppståndelse...
Sv: Diciplinnämndens straff...
FreddanVF: Ni som tycker att det var en helt regelrätt tackling är nog dom som ska släppa sargen och komma in i matchen! Våld mot huvudet beivras extra hårt från och med den här säsongen...missat det?
Sluta försvara såna här dumma tilltag nu, så att den här diskussionen dör nån gång...
Sluta försvara såna här dumma tilltag nu, så att den här diskussionen dör nån gång...
Domare
Hmm. Såg att fler inte har mycket över för Patrik Sjöbergs domarinsatser.
Se länktipset.
Undrar för övrigt vem som dömer ikväll - Rådbjer kanske? Fast han dömer i kvalserien när de spelar imorgon och då lär väl inte han döma kvällens match mot TIK.
Se länktipset.
Undrar för övrigt vem som dömer ikväll - Rådbjer kanske? Fast han dömer i kvalserien när de spelar imorgon och då lär väl inte han döma kvällens match mot TIK.
Sv: Diciplinnämndens straff...
Lenta: Det är ju ishockey för f-n ingen jäkla kärringsport. Han vart tacklad från sidan inte i ryggen. Det är slutspel. Timrå har ingen erfarenhet av det så dom är inte beredda där är felet. Jensa smällde på mot Fokin för 2 år sen då var det ingen som klagade. Och Fokin smällde tillbaka. Kom in i sporten nu eller försvinn med svansen mellan benen!
Sv: Diciplinnämndens straff...
Klinth: Disciplinnämnden
Martin Holmgren [email protected]
Ordförande
Cattis Zethelius
Sekreterare
Ulf Lindgren
Ledamot
Åke Markström
Ledamot
Hans Nyberg
Ledamot
Hans Svensson
Ledamot
Får maila dom och fråga när och var dom presenterar sitt beslut.
Martin Holmgren [email protected]
Ordförande
Cattis Zethelius
Sekreterare
Ulf Lindgren
Ledamot
Åke Markström
Ledamot
Hans Nyberg
Ledamot
Hans Svensson
Ledamot
Får maila dom och fråga när och var dom presenterar sitt beslut.
Sv: Revanschlusta
Klinth: Jag tyckte dom skulle ställt Norrena redan mot MoDo i match 3 eller 4a. Inte för att Henke vart dålig utan för att det måste hända något. Backarna slarvar för mycket målisen får ingen hjälp.
Sv: Diciplinnämndens straff...
matsby:
nån som sett eller hört någonstans om det blir henke eller hesa finnen ikväll i kassen??
nån som sett eller hört någonstans om det blir henke eller hesa finnen ikväll i kassen??
Sv: Diciplinnämndens straff...
Vf chefen:
Hädanefter får bara spelare med ögon i nacken spela hockey ;-)
Hädanefter får bara spelare med ögon i nacken spela hockey ;-)
Sv: Diciplinnämndens straff...
Lenta: Du verkar ha en minimal kunskap om detta regelverk samt om hur sporten bedrivs om du påstår att Jensa alltid spelar fulare än vad som tillåts. Att Jensa spelar tufft är ingen nyhet. Ishockey är en tuff sport med mycket närkontakt. Tacklingar är faktiskt tillåtna. De gånger som Jensa spelat för tufft har han fått utvisningr, några gånger matchstraff. Det har t.ex Joel oxå. Han har dessutom fler utvisningsminuter än Jensa. Borde han inte heller tillåtas spela hockey?
Sv: Diciplinnämndens straff...
Dragan 2k: Det var väl tillochmed jens som satte 5-3 målet i timrå senast. Matcavgörande. Jag tycker vi sta stötta honom så mycket vi kan. Daniel Henriksson tyckte i GT igår att han inte skulle bli avstängd alls. Det tycker inte jag heller. Hela grejen beror på att wallenberg inte var berädd. Jag lider med Jens just nu.
Sv: Diciplinnämndens straff...
Klinth:
Ingen ide att svara för då kommer tråden att bli oändligt lång.
Ingen ide att svara för då kommer tråden att bli oändligt lång.
Sv: Diciplinnämndens straff...
Klinth:
Självklart ska man spela fysiskt, det är ju en del av sporten. Hur fysiskt man kan spela anges ju i ett regelverk. Jens har alltid legat på fel sida dessa regler och använder sin fysik på ett fegt sett.
Självklart ska man spela fysiskt, det är ju en del av sporten. Hur fysiskt man kan spela anges ju i ett regelverk. Jens har alltid legat på fel sida dessa regler och använder sin fysik på ett fegt sett.
Sv: Diciplinnämndens straff...
Klinth:
Lenta har precis skaffat ett nick här på HS,,verkar vara ute för att provocera,,,
Lenta har precis skaffat ett nick här på HS,,verkar vara ute för att provocera,,,
Sv: Diciplinnämndens straff...
Lenta: Jens har aldrig behandlat en spelare på det sätt som Wallenberg blev behandlad. Han spelar tufft och hårt. Det är hans spelstil. Men som det har konstaterats. Han gick onödigt tufft fram.
Sedan har faktiskt Jens birdagit en hel del under slutspelet. Så att hävda att man inte har råd att ha "denna typ av spelare" är inte riktigt korrekt i mitt tycke. Han tillsammans med Esbjörs och Steen har faktiskt varit en av de bättre kedjorna i laget under slutspelet.
Sedan har faktiskt Jens birdagit en hel del under slutspelet. Så att hävda att man inte har råd att ha "denna typ av spelare" är inte riktigt korrekt i mitt tycke. Han tillsammans med Esbjörs och Steen har faktiskt varit en av de bättre kedjorna i laget under slutspelet.
Sv: Diciplinnämndens straff...
Lenta: Men sluta nu, hur mycket nytta har han inte gjort då? Kan man inte spela hockey om man spelar fysiskt? Skall man ta bort all form av närkontakt?
Sv: Revanschlusta
MoK GG: Verkar ju ganska så vettigt, så jag instämmer i ditt påstående. Målvakten skall stoppa puckarna från att ramla in bland nätmaskorna. Får Norrena chansen i kväll tro?
Sv: Diciplinnämndens straff...
matsby:
Jens verkade ångerfull enligt artikel i GP. Han hade inte varit om något liknande tidigare. Vi som följt Jens i många år vet att det här verkligen inte var första gången. Det har förekommit många matchstraff för honom då han behandlat spelare på liknande sätt. Förstår inte att Frölunda har råd att ha denna typ av spelare som kan förstöra ett guldläge.
Jens verkade ångerfull enligt artikel i GP. Han hade inte varit om något liknande tidigare. Vi som följt Jens i många år vet att det här verkligen inte var första gången. Det har förekommit många matchstraff för honom då han behandlat spelare på liknande sätt. Förstår inte att Frölunda har råd att ha denna typ av spelare som kan förstöra ett guldläge.
Sv: Revanschlusta
scim: En målvbaktr jobb måste ju ändå vara att inte släppa in något sen om han släpper in färre än andra laget så är det ju godkännt.
Sv: Diciplinnämndens straff...
matsby: Kolla med BoråsIndian. Något säger mig att han har anknytning till Borås...
Sv: Diciplinnämndens straff...
Tycho:
Ingen som känner någon trevlig och ärlig boråsare som skall på matchen på lördag?
spelar ingen roll om det är en indian eller tikare...
Ingen som känner någon trevlig och ärlig boråsare som skall på matchen på lördag?
spelar ingen roll om det är en indian eller tikare...
Sv: Diciplinnämndens straff...
Klinth:
Vad gäller just detta fallet, så har ju inget beslut kommit än.
Men tidigare beslut hittar du bl.a. om du söker rätt upp å ner efter disciplinnämnden i nån sökmotor.
Kanske kan man söka vidare därifrån, efter mer specifika fall..
Vad gäller just detta fallet, så har ju inget beslut kommit än.
Men tidigare beslut hittar du bl.a. om du söker rätt upp å ner efter disciplinnämnden i nån sökmotor.
Kanske kan man söka vidare därifrån, efter mer specifika fall..
Diciplinnämndens straff...
Är det någon som vet var man kan läsa om diciplinnämnden och de beslut som de har fattat? Finns det med på någon hemsida, och i så fall, vad är adressen dit?
Sv: En vanlig tackling
mike66: Vet ni?
Behövde ni 2 matcher på er för det, ska bli intressant om han nu gör mål imorgon också nu då, hursomhellst är ju oddsen rätt stora för det eftersom han spelar utan skydd imorrn.
Imorgon lär den finska väggen "Norrena" stå i målet.
Avslutar det hela med ett citat från Pelle Bäckman
"-När frölunda väl bestämmer sig för att slå igen butiken gör dom det"
Touche!
God natt.
Behövde ni 2 matcher på er för det, ska bli intressant om han nu gör mål imorgon också nu då, hursomhellst är ju oddsen rätt stora för det eftersom han spelar utan skydd imorrn.
Imorgon lär den finska väggen "Norrena" stå i målet.
Avslutar det hela med ett citat från Pelle Bäckman
"-När frölunda väl bestämmer sig för att slå igen butiken gör dom det"
Touche!
God natt.
Sv: En vanlig tackling
danoj: Hade kunnat blivit det om ni hade sagt åt honom i tid - nu är det försent, vi vet hur man ska ta honom nu. Det som är lite synd i det hela är att det finns ytterligare orosmoment i detta starka Frölunda. Hoppas nu bara att inte någon av de andra stjärnorna kliver fram istället. Hur som helst så syns vi i ladan i morgonkväll.
Gonatt och sovgott!
Gonatt och sovgott!
Sv: En vanlig tackling
mike66: Jo ska hälsa honom, rätt starkt att göra 4 mål med skydden på, spelar han utan lär det ju lätt bli 8 mål..
Sv: En vanlig tackling
danoj: Får hoppas att Timrå nu har lärt sig av misstagen som man hitills har gjort mot filmstjärnan. Hädanefter så borde han nog få gå poänglös av rinken - Kapanen kommer att spika igen och han behöver inte oroa sig för NHL-spel ännu eftersom han skrivit nytt kontrakt med TIK till 2005-2006.
Ps. Hälsa Kallio att han testar att ta av skridskoskydden i morgon!
Ps. Hälsa Kallio att han testar att ta av skridskoskydden i morgon!
Sv: En vanlig tackling
mike66: 4 mål på 2 matcher, knappast svaga nerver där.
Sen tycker jag inte att herr kapanen ska uttala sig allt för mycket om vare sig nerver eller NHL förrän han själv har varit där.
Sen tycker jag inte att herr kapanen ska uttala sig allt för mycket om vare sig nerver eller NHL förrän han själv har varit där.
Sv: En vanlig tackling
danoj: Nä på eran finnj-l - Jag tror nog att Kallio går mållös av rinken efter att hans veka NHL-nerver nu fullkomligt kollapsar.
Och förresten så var det väl Jantunen som började med uttrycket "finnj-l" en gång för längesen när han spelade i VF. Var väl Lahti som varit ute efter han under hela säsongen om jag inte missminner mig?
Och förresten så var det väl Jantunen som började med uttrycket "finnj-l" en gång för längesen när han spelade i VF. Var väl Lahti som varit ute efter han under hela säsongen om jag inte missminner mig?
Sv: En vanlig tackling
danoj:
tror "satsa på sig själv" hade ett mer barnförbjudet innehåll.... men men.... det är ju min tanke o mina tankar leder ofta in på ett visst ämne *host*
tror "satsa på sig själv" hade ett mer barnförbjudet innehåll.... men men.... det är ju min tanke o mina tankar leder ofta in på ett visst ämne *host*
Sv: En vanlig tackling
mike66: Ska han spruta vatten på sig själv, tror inte det hjälper er imorgon :\
Sv: En vanlig tackling
orion: Men hallå - vann vi med 12 - 1 för 28 år sedan så kan vi nog förlora med bara 10 - 0 i mörakväll. Du får inte vara så positiv jämnt.
Ps: Jag hoppas att Kapanen sprutar vatten på finnj-ln istället för på domaren.
Ps: Jag hoppas att Kapanen sprutar vatten på finnj-ln istället för på domaren.
« Föregående · 246543 · Nästa »
Vart vill ni komma egentligen?
Gjort är gjort, rätt eller fel.. pft...
Ska vi byta ämne nu eller??