« Föregående · 359394 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Skönt med vinst...
Dream Team: Man skall alltid klaga på Vinnerborg. Han skall aldrig känna att han har gjort ett bra jobb. Då kommer det att gå åt huvudet på han.
Sv: Skönt med vinst...
Kungen:
haha..men du kanske inte får sitta på krogen...;0)
helt ok för dig att tycka som du gör..synd att du och fler av er Frölundaiter inte kan se att visa saker i matchen är avgörande...
men är man hemmablind så är man...
haha..men du kanske inte får sitta på krogen...;0)
helt ok för dig att tycka som du gör..synd att du och fler av er Frölundaiter inte kan se att visa saker i matchen är avgörande...
men är man hemmablind så är man...
Sv: Skönt med vinst...
Kungen: Klart som f*n att TIK måste spela grishockey när matchen blir som den blir. Vilket lag tror du vill bli förnedrat hur som helst och hur många lag tror du fortsätter att spela ett helt igenom konstruktivt spel vid underläge 0-3 och en matchbild som är som den ikväll???
Men så jäkla fult spel var det ändå inte. Tycker det togs och gavs en hel del från bägge håll jag. Faktiskt rätt förvånande att höra buropen från läktar´n vid en rad rätt klara hemmautvisningar, trodde mig veta att Göteborgspubliken var kunnigare än så...
Vad beträffar domaren anser jag att han svarade för en klart godkänd insats. Förstår inte alls vad ni har att klaga på honom för. Timrå hängde inte med, man blev tvungna att haka/trippa och domaren tar utvisning.. kan det bli mer logiskt än så??
Båda lagen som ligger direkt under Timrå i tabellen förlorade sina matcher idag. Brynäs två poäng efter, föll mot SSK och MoDo som är sex poäng efter torskade mot DIF. Ett lag som bör se upp är Leksand, som ju är kraftigt indragna i striden kring kvalseriestrecket!
Men så jäkla fult spel var det ändå inte. Tycker det togs och gavs en hel del från bägge håll jag. Faktiskt rätt förvånande att höra buropen från läktar´n vid en rad rätt klara hemmautvisningar, trodde mig veta att Göteborgspubliken var kunnigare än så...
Vad beträffar domaren anser jag att han svarade för en klart godkänd insats. Förstår inte alls vad ni har att klaga på honom för. Timrå hängde inte med, man blev tvungna att haka/trippa och domaren tar utvisning.. kan det bli mer logiskt än så??
Båda lagen som ligger direkt under Timrå i tabellen förlorade sina matcher idag. Brynäs två poäng efter, föll mot SSK och MoDo som är sex poäng efter torskade mot DIF. Ett lag som bör se upp är Leksand, som ju är kraftigt indragna i striden kring kvalseriestrecket!
Sv: Skönt med vinst...
TIK031: 1 o 3 perioden önskar jag att jag satt på krogen!!
Men det var roligt i 2:dra,lite katt o råttalek där TIK fick slita hårt för att inte bli uppätna!!
Men det var roligt i 2:dra,lite katt o råttalek där TIK fick slita hårt för att inte bli uppätna!!
Sv: Skönt med vinst...
Jaha vad ska man säga,ännu en dag på jobbet,hade räknat med mycket mer motstånd än detta,tyckte TIK var rent dåliga,spelade riktig grishockey,e glad att vi har alla spelare hela!!
I 2:dra preioden spelade vi ett spel som vi måste spela mot lag som inte riktigt hänger med i spelet utan hänger PÅ spelarna,tröttsaamt!!
Perioden i sig var j..igt underhållande för oss som vill se lite stök o bråk,jag e en av dom kan jag säga!!
Svårt att lira hockey mot sådana lag bara!
Men Fingerborg hjälper ju till att få matcherna att balla ur,gör som vanligt en katastrofal insatts!!
Som någon sa var vi närmare 8-0 än TIK var 1 mål!!
Kul att se Kakko,han har ryckt upp sig avsevärt!!
Andersson o Kahnberg brillianta som vanligt!!
TIK får passa sig,lagen under börja närma sig!!
I 2:dra preioden spelade vi ett spel som vi måste spela mot lag som inte riktigt hänger med i spelet utan hänger PÅ spelarna,tröttsaamt!!
Perioden i sig var j..igt underhållande för oss som vill se lite stök o bråk,jag e en av dom kan jag säga!!
Svårt att lira hockey mot sådana lag bara!
Men Fingerborg hjälper ju till att få matcherna att balla ur,gör som vanligt en katastrofal insatts!!
Som någon sa var vi närmare 8-0 än TIK var 1 mål!!
Kul att se Kakko,han har ryckt upp sig avsevärt!!
Andersson o Kahnberg brillianta som vanligt!!
TIK får passa sig,lagen under börja närma sig!!
Sv: Frölunda-Timrå
Bebben:
härligt att se att du är en hemma supporter..
jag och fler såg några andra saker som även erat lag håll på med...
men att sitta här o pipa om det är väl ganska helt meningslöst??
ni vann och gjorde det helt förtjänat...Grattis
härligt att se att du är en hemma supporter..
jag och fler såg några andra saker som även erat lag håll på med...
men att sitta här o pipa om det är väl ganska helt meningslöst??
ni vann och gjorde det helt förtjänat...Grattis
Sv: Grattis!!
slashpuppie: Man blir ju så less på att individuella skitgrejor ska få avgöra. Jag säger inte ett skit om att VF vinner, dom hade säkert vunnit även om TIK inte gjort dom här jättetabbarna, för Frölunda var riktigt bra idag!
Det känns bara så irriterande att TIK inte kan ge sig själva de bästa förutsättningarna till att göra en jämn match...
Det känns bara så irriterande att TIK inte kan ge sig själva de bästa förutsättningarna till att göra en jämn match...
Sv: Frölunda-Timrå
Dream Team:
Pappa Mats bör nog ta ett förtroligt samtal med grabben om hur man slåss i en hockeyrink innan grabben gör bort sig igen...
Startar allt? Johnsson fick en tand utslagen i momentet innan - därför crosscheckingen... Häng med.
Pappa Mats bör nog ta ett förtroligt samtal med grabben om hur man slåss i en hockeyrink innan grabben gör bort sig igen...
Startar allt? Johnsson fick en tand utslagen i momentet innan - därför crosscheckingen... Häng med.
Sv: Frölunda-Timrå
Bebben: Hehe.. men Johnsson låg ju på honom, det är kanske inte det man önskar sig i nyårspresent direkt..? Allra minst när adrenalinet pumpar på högvarv....
Just i den situationen är det Johnsson som startar allt. Inget snack dock om att Hallin gör den fulaste grejen med sin spearing, vilket också egentligen borde renderat i utvisning.
Just i den situationen är det Johnsson som startar allt. Inget snack dock om att Hallin gör den fulaste grejen med sin spearing, vilket också egentligen borde renderat i utvisning.
Sv: Frölunda-Timrå
TIK031:
Ja, fulast var när Hallin skulle in med fingrarna innanför Johnssons visir.
Peta ut ögonen, eller ville han bara klösas?
Ja, fulast var när Hallin skulle in med fingrarna innanför Johnssons visir.
Peta ut ögonen, eller ville han bara klösas?
Sv: Skönt med vinst...
Danne_L: Du ser vad självförtroende i gruppen är viktigt! Här får juniorerna nyttig tid på träningar och andra tillfällen med A-laget. Klart som f*n att dom växer som spelare/människor när stämningen i A-truppen smittar av sig på junisarna...
Västra Frölunda Indians har idag landets i SÄRKLASS bästa juniorverksamhet!!!
Bara att kolla hur man som du säger, lyckas matcha in nya gubbar i A-truppen år efter år utan att det får nån egentlig negativ effekt på lagets standard.
GRYMT IMPONERANDE!!!
Västra Frölunda Indians har idag landets i SÄRKLASS bästa juniorverksamhet!!!
Bara att kolla hur man som du säger, lyckas matcha in nya gubbar i A-truppen år efter år utan att det får nån egentlig negativ effekt på lagets standard.
GRYMT IMPONERANDE!!!
Sv: Skönt med vinst...
Danne_L: Det känns underbart även för oss Frölundaiter att veta att oavsett om truppen tunnas ut av landslagsspel eller skador kommer det ersättare som kan klara uppgiften på ett förtjänstfullt sätt.
Sv: Grattis!!
UbbeC: Vill nog försvara de rödvita med att istället säga att det var ett tag sen man såg Frölunda spela såhär bra....
För att TIK ska ha en chans i Scandinavium, får man inte bjuda på så mycket som man gör idag. Kammen på VF växer ju iom målen i andra, då blir det lätt för dom att bara gå ut och köra på.
Chansen låg nog i att försöka spela på gränsen till det tillåtna i läget
0-3, med möjligheten att VF kanske skulle tappa huvudena lite, men Vimmelborg höll ju en lite väl låg nivå idag, så det funkade inte alls....
Men det var iaf konsekvent dömt från honom idag, så godkänt förtjänar han nog.
För att TIK ska ha en chans i Scandinavium, får man inte bjuda på så mycket som man gör idag. Kammen på VF växer ju iom målen i andra, då blir det lätt för dom att bara gå ut och köra på.
Chansen låg nog i att försöka spela på gränsen till det tillåtna i läget
0-3, med möjligheten att VF kanske skulle tappa huvudena lite, men Vimmelborg höll ju en lite väl låg nivå idag, så det funkade inte alls....
Men det var iaf konsekvent dömt från honom idag, så godkänt förtjänar han nog.
Sv: Skönt med vinst...
BROS4EVER:
Instämmer. Visst såg han lite rädd ut ibland men vad ska man begära? Men under perioden så tycker jag han mer och mer tog för sig och visade att han mycket väl kan bli en man för a-truppen till nästa år.
Måste kännas helt underbart som tränare att veta att man aldrig behöver låna in gubbar vid skador eller dylikt utan istället kan plocka från juniorerna.
Instämmer. Visst såg han lite rädd ut ibland men vad ska man begära? Men under perioden så tycker jag han mer och mer tog för sig och visade att han mycket väl kan bli en man för a-truppen till nästa år.
Måste kännas helt underbart som tränare att veta att man aldrig behöver låna in gubbar vid skador eller dylikt utan istället kan plocka från juniorerna.
Sv: Skönt med vinst...
Dragan 2k: Tycker både Kalle och hans frisyr såg bra ut. Känns gott att det finns lite "underifrån" att ta av när truppen blir uttunnad.
Sv: Skönt med vinst...
BROS4EVER: Visst var det Kalle som hade 9 på ryggen. Och lite hockeyfrilla under hjälmen också
Sv: Skönt med vinst...
Dragan 2k: Bara att gratulera er till en i alla avseenden rättvis seger! Frölunda gjorde en mycket bra match idag. Man låg hela tiden nära sina motståndare vilket innebar att TIK hade väldigt svårt att skapa tryck i power-play. Man fick knappt några fria isytor över huvud taget, det tog ofta stopp i mittzon där VF istället kunde ställa om till anfall.
Timrås chans låg väl i att få in nån puck i första där man ju ändå inledde rätt skapligt. Men iom att TIK´s anfall och agressivitet avtog litegrann så fick VF direkt upp tempot i skridskoåkningen. Här hade ju det faktum att man gick runt på tre femmor en klar påverkan på speltempot. Medan Timrå gick runt på fyra kedjor kunde VF trumma på mycket bättre...
Sen måste man ju fundera lite över Kenta Johansson. Han har i ett flertal matcher sett att backparet med Hansson/Jäger nästan hela tiden hamnar i svåra situationer.. situationer som nästan alltid uppkommer pga individuella misstag från deras sida. Likt förbannat fortsätter han att matcha dom tillsammans???? TIK behöver backförstärkning, helt klart!
Kapanen stabil matchen igenom, riktigt grym i första där han räddade TIK många gånger. Men han blir ju sedan rätt hjälplös vid två av målen i andra, då Niklas Andersson och Magnus Kahnberg får göra mål i öppen kasse.. hmm, vilka backar spelade då OCH rådde direkt för just de målen? Jaa.. Jäger/Hansson....
Timrås tradition att ha svårt i Scandinavium fortsätter. Sammantaget under elitserien 1975-2003 har man spelat 18 matcher borta mot Frölunda.. endast 4 har vunnits...
VF spelade som sagt riktigt bra ikväll. Jag tycker Timrå stod upp bra mycket bättre än vid 1-6 senast. Det som ändå gör att segern blir så klar idag är enligt mej att VF också är ett snäpp bättre än då...
Nu får ni njuta av den här segerns sötma till den 14 februari, då är det läge för revansch i Timrå!!
Timrås chans låg väl i att få in nån puck i första där man ju ändå inledde rätt skapligt. Men iom att TIK´s anfall och agressivitet avtog litegrann så fick VF direkt upp tempot i skridskoåkningen. Här hade ju det faktum att man gick runt på tre femmor en klar påverkan på speltempot. Medan Timrå gick runt på fyra kedjor kunde VF trumma på mycket bättre...
Sen måste man ju fundera lite över Kenta Johansson. Han har i ett flertal matcher sett att backparet med Hansson/Jäger nästan hela tiden hamnar i svåra situationer.. situationer som nästan alltid uppkommer pga individuella misstag från deras sida. Likt förbannat fortsätter han att matcha dom tillsammans???? TIK behöver backförstärkning, helt klart!
Kapanen stabil matchen igenom, riktigt grym i första där han räddade TIK många gånger. Men han blir ju sedan rätt hjälplös vid två av målen i andra, då Niklas Andersson och Magnus Kahnberg får göra mål i öppen kasse.. hmm, vilka backar spelade då OCH rådde direkt för just de målen? Jaa.. Jäger/Hansson....
Timrås tradition att ha svårt i Scandinavium fortsätter. Sammantaget under elitserien 1975-2003 har man spelat 18 matcher borta mot Frölunda.. endast 4 har vunnits...
VF spelade som sagt riktigt bra ikväll. Jag tycker Timrå stod upp bra mycket bättre än vid 1-6 senast. Det som ändå gör att segern blir så klar idag är enligt mej att VF också är ett snäpp bättre än då...
Nu får ni njuta av den här segerns sötma till den 14 februari, då är det läge för revansch i Timrå!!
Sv: Skönt med vinst...
Dragan 2k:
Blev lite väl enkel seger tycker jag. Trodde Tik skulle kunna bjuda upp mer än de gjorde faktiskt.
Härligt att se Kahnbergs handleder, härligt att Kakko vaknat till liv(måste bero på mitt kvartsamtal med honom) och sist men inte minst kul att se ytterligare en junior går in och ta för sig. I förstafemman dessutom!
Blev lite väl enkel seger tycker jag. Trodde Tik skulle kunna bjuda upp mer än de gjorde faktiskt.
Härligt att se Kahnbergs handleder, härligt att Kakko vaknat till liv(måste bero på mitt kvartsamtal med honom) och sist men inte minst kul att se ytterligare en junior går in och ta för sig. I förstafemman dessutom!
Sv: Skönt med vinst...
Hälge: Man tackar. Blir en högintressant match mellan HV och Timrå härnäst. Två revanschsugna lag som möts. Vore trevligt för oss om Timrå gick och vann den matchen.
Skönt med vinst...
Gott med en fin liten vinst idag igen. Det var ju trots allt ett tag sedan sist. Fullsatt igen. Tjoohoo
Sv: Frölunda-Timrå
Så skönt att se den fart och fläkt Frölunda bjuder upp till, det vart bara 1 lag på banan största delen av 2:a perioden.
Magnus Kahnberg, ja får vi behålla honom inför nästa säsong så ser jag det som en ofantlig bonus.
Fulast idag: Hallins spearing i skrevet på Johnsson.
Magnus Kahnberg, ja får vi behålla honom inför nästa säsong så ser jag det som en ofantlig bonus.
Fulast idag: Hallins spearing i skrevet på Johnsson.
Sv: Frölunda-Timrå
Ensamvarg: hmm... gav du upp redan kl 16.16, då hade ni ju fortfarande 0-0... ;-)
Sv: Frölunda-Timrå
matsby: Vi Tikare håller ihop i vått o tort ,eller hur? Vi är röd/vita
med stolthet.Vinst eller förlust (helst vinst) spelar ingen roll vi är stolta över vårt lag ändå.Heja TIMRÅ.
med stolthet.Vinst eller förlust (helst vinst) spelar ingen roll vi är stolta över vårt lag ändå.Heja TIMRÅ.
Sv: Frölunda-Timrå
Är det bara jag som får "Tekniskt fel" när jag ska beställa matchen på 020-414243 ???
Sv: Frölunda-Timrå
Danne_L: Aj fan.. men jag får väl se det utifrån glädjen och kärleken för sporten då. Men det ska säkert kunna ordna sig. =)
Okej, rätt osäkert just nu mao. Men det vore ju skitroligt att få bevittna denna drabbning.. =)
Okej, rätt osäkert just nu mao. Men det vore ju skitroligt att få bevittna denna drabbning.. =)
Sv: Frölunda-Timrå
Dream Team:
Träningarna börjar oftast 10, så bara att ta sig i kragen och gilla läget=)
Vetefasen hur det går med dom planerna, var sagt nu i Januari i alla fall.
Träningarna börjar oftast 10, så bara att ta sig i kragen och gilla läget=)
Vetefasen hur det går med dom planerna, var sagt nu i Januari i alla fall.
Sv: Frölunda-Timrå
Danne_L: Det ska bli mig en förmån.. inga morgonträningar, hoppas jag bara?? =)
När var det tänkt att ni skulle lira hockey då? Eller är det kanske inte så långt planerat?
När var det tänkt att ni skulle lira hockey då? Eller är det kanske inte så långt planerat?
Sv: Frölunda-Timrå
Dream Team:
Med lite tur kan du får vara med och uppleva detta under din vistelse i staden;)
Med lite tur kan du får vara med och uppleva detta under din vistelse i staden;)
« Föregående · 359394 · Nästa »
tyvärr så finns det ingen hockeypublik i Scandinavium...
bara en massa medgångare...och givitvis Dragan som är grymt ödmjuk...;0)