« Föregående · 357670 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Utmaningen - fortsätter eller inte?
Reglerna kommer (om de godkänns) att finnas i min egen såväl som i Danne_L:s presentation. Så att alla kan gå in och läsa. Detta för att undvika samma käbbel som var i slutet på förra omgången.......
Sv: Utmaningen - fortsätter eller inte?
Danne_L: Reglerna är ju solklara.
Experterna utser en person som de brevar sina resultat till. Detsamma gör utmanarna. Alla tips ska ha inkommit till respektive kontaktperson senast fem (5) timmar före nedsläpp och tidigast en (1) timme efter föregående match har avslutats. Tipsen publiceras sedan på forumet samtidigt, vid den tidpunkt man beslutat om. Alla tips som inkommer efter den utsatta tiden diskvalificeras.
Rätt resultat belönas med en (1) poäng. Om både experter och utmanare prickat in rätt resultat delas poängen (dvs en halv var) mellan de två panelerna.
Kontaktpersonerna får under inga som helst omständigheter yppa något om de inkomna tipsen innan publiceringen.
Poängen räknas samman efter grundseriens slut.
Experterna utser en person som de brevar sina resultat till. Detsamma gör utmanarna. Alla tips ska ha inkommit till respektive kontaktperson senast fem (5) timmar före nedsläpp och tidigast en (1) timme efter föregående match har avslutats. Tipsen publiceras sedan på forumet samtidigt, vid den tidpunkt man beslutat om. Alla tips som inkommer efter den utsatta tiden diskvalificeras.
Rätt resultat belönas med en (1) poäng. Om både experter och utmanare prickat in rätt resultat delas poängen (dvs en halv var) mellan de två panelerna.
Kontaktpersonerna får under inga som helst omständigheter yppa något om de inkomna tipsen innan publiceringen.
Poängen räknas samman efter grundseriens slut.
Sv: Utmaningen - fortsätter eller inte?
mangan: Hehe.. jo det är ju sant, blir ju lika för båda parter i alla 3 alternativen.. =)
Sv: Utmaningen - fortsätter eller inte?
Dream Team: Isf är ju alla alternativ lika. Ingen ska ju dra ifrån vid oavgjort.
Sv: Utmaningen - fortsätter eller inte?
mangan: Men Alt. 2 och Alt. 3 är ju egentligen samma sak.. poängen delas ju lika, oavsett om det är en halv, eller en poäng... visst? =)
Sv: Utmaningen - fortsätter eller inte?
mangan:
Jo det alternativet känns bäst. Kan vi inte göra som så att du skriver ihop ett litet förslag på hur reglerna skall vara och sedan lägger upp dem på din presentation, därefter kan vi alla kolla om vi tycker upplägget känns bra?
Det kan behövas ett regelverk om detta skall fungera, minns de heta diskussionerna i slutet av årets tävling då vissa utmanare inte tyckte sig ha fått klarhet i vilka regler som gällde.
Jo det alternativet känns bäst. Kan vi inte göra som så att du skriver ihop ett litet förslag på hur reglerna skall vara och sedan lägger upp dem på din presentation, därefter kan vi alla kolla om vi tycker upplägget känns bra?
Det kan behövas ett regelverk om detta skall fungera, minns de heta diskussionerna i slutet av årets tävling då vissa utmanare inte tyckte sig ha fått klarhet i vilka regler som gällde.
Sv: Utmaningen - fortsätter eller inte?
Danne_L: Finns ju tre alternativ.
Alt 1: Ingen får poäng.
Alt 2: Båda får poäng.
Alt 3: Poängen delas, man får en halv var.
Själv röstar jag på alt 3.
Alt 1: Ingen får poäng.
Alt 2: Båda får poäng.
Alt 3: Poängen delas, man får en halv var.
Själv röstar jag på alt 3.
Sv: Utmaningen - fortsätter eller inte?
mangan:
För att kunna ta ställning till detta förslag behöver jag svar på vad som händer om en expert och utmanare båda får in ett resultat?
För att kunna ta ställning till detta förslag behöver jag svar på vad som händer om en expert och utmanare båda får in ett resultat?
Utmaningen - fortsätter eller inte?
Nå, ärade expertpanel: vågar ni eminenta hockeyexperter och allmänt visa herrar anta ännu en resultatutmaning från oss mindre kunninga "lekmän inom hockeykunskap"?
Denna utmaning skulle då få en viktig ändring i reglerna. Vi mörkar tipsen. Alla tips skickas till en av varje panel utsedd person. Denne tar emot tipsen, samlar ihop dem och presenterar dem en bestämd tid före match. Exempelvis två timmar.
Accepterar expertpanelen reglerna och antar utmaningen?
Denna utmaning skulle då få en viktig ändring i reglerna. Vi mörkar tipsen. Alla tips skickas till en av varje panel utsedd person. Denne tar emot tipsen, samlar ihop dem och presenterar dem en bestämd tid före match. Exempelvis två timmar.
Accepterar expertpanelen reglerna och antar utmaningen?
Sv: Julklapp
Danne_L: Ja, det verkar som Koskela var en riktig trotjänare.. över tio säsonger i Frölundatröjan.. =)
Knappt tio år sedan VF balanserade på linjen till nedflyttning.. det känns verkligen som det var länge sedan, både sett med VF-ögon och inte minst ur TIK-synvinkel....
Fan, då harvade vi på i Norrettan, tog oss inte ens till Allsvenskan och var evigheter från elitserien....
Lite märkligt ändå att TIK och VF inte alls stötte på varann under den tiden.. =)
Knappt tio år sedan VF balanserade på linjen till nedflyttning.. det känns verkligen som det var länge sedan, både sett med VF-ögon och inte minst ur TIK-synvinkel....
Fan, då harvade vi på i Norrettan, tog oss inte ens till Allsvenskan och var evigheter från elitserien....
Lite märkligt ändå att TIK och VF inte alls stötte på varann under den tiden.. =)
Sv: Julklapp
Danne_L: Ajajaj.. den liraren hade man ju missat.. =)
Tio år sen han var i VF.. 19 mål och lika många ass. rätt bra det!
Fakta här: www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid%5B%5D=36134
Tio år sen han var i VF.. 19 mål och lika många ass. rätt bra det!
Fakta här: www.hockeydb.com/ihdb/stats/pdisplay.php3?pid%5B%5D=36134
VF-TIK
Dragan 2k: Hur ligger landet inför söndagen då? Blir det några lokala Timråsupportar som möter upp där nere tro?
Tanken var ju att supporterklubben skulle köra en långresa med Leksand och Frölunda i samma sväng, men det blev ju tyvärr inte av.. har inte läst/hört nåt snack om det här på Sps heller, fast det är väl förstås jul än ute i stugorna, det är ju bara vi som inte verkar känna till detta.. =)
Tanken var ju att supporterklubben skulle köra en långresa med Leksand och Frölunda i samma sväng, men det blev ju tyvärr inte av.. har inte läst/hört nåt snack om det här på Sps heller, fast det är väl förstås jul än ute i stugorna, det är ju bara vi som inte verkar känna till detta.. =)
Sv: Julklapp
Dream Team: "Så här i Juletid finns det ju inte så jättemycket skoj att skriva om. Tänkte därför vi kunde balla ur lite, låta fantasin flöda."
Så skrev Danne_L i det första inlägget i tråden. Och visst var det väl tänkt så. Jag menar jag skrev att jag ville ha över teknikern Brashear. Bara det är en utballad kommentar om man säger som så.
Hade man haft en seriös ton i det hade jag knappast angett Brashear som den jag ville ha över. Då hade man kanske angett någon spelare som kanske inte har det så bra i NHL just nu eller någon av den andra ligorna där.
Så skrev Danne_L i det första inlägget i tråden. Och visst var det väl tänkt så. Jag menar jag skrev att jag ville ha över teknikern Brashear. Bara det är en utballad kommentar om man säger som så.
Hade man haft en seriös ton i det hade jag knappast angett Brashear som den jag ville ha över. Då hade man kanske angett någon spelare som kanske inte har det så bra i NHL just nu eller någon av den andra ligorna där.
Sv: Julklapp
slashpuppie: Äh.. jag var inte ett dugg allvarlig! Förresten är det väl knappast mitt fel hur du eller andra väljer att tolka det jag skriver...
Jag tyckte den här tråden ända från början var lagd på en rätt behaglig och lagom verklighetsfrämmande nivå. Vart nånstans det gick i stöpet har jag inte en aning om...?
Skönt att se att iaf vissa verkar fatta! =)
Jag tyckte den här tråden ända från början var lagd på en rätt behaglig och lagom verklighetsfrämmande nivå. Vart nånstans det gick i stöpet har jag inte en aning om...?
Skönt att se att iaf vissa verkar fatta! =)
Sv: Julklapp
Danne_L:
Och för att vara lite jobbig skriver jag ett inlägg till, bara för att få slriva mitt 500:e inlägg på Sportsnack.
Jag vill därmed också passa på att tacka alla mina beundrare som håller humöret uppe med alla beundrarbrev, tyvärr kan jag inte svara på alla men ni finns i mitt hjärta;)
Och för att vara lite jobbig skriver jag ett inlägg till, bara för att få slriva mitt 500:e inlägg på Sportsnack.
Jag vill därmed också passa på att tacka alla mina beundrare som håller humöret uppe med alla beundrarbrev, tyvärr kan jag inte svara på alla men ni finns i mitt hjärta;)
Sv: Julklapp
Dream Team: Hehe. Där ser man. Vissa juklklappstips är godkända andra inte. Haha. Precis som du säger så var det ju mest en rolig grej som Danne drog upp. Nåväl. Det är historia nu. Jag tycker det var ett utmärkt litet julklappstips/önsking som du drog upp.
God fortsättning till mig själv och ni andra.
God fortsättning till mig själv och ni andra.
Sv: Julklapp
slashpuppie: Okej.. jag ger upp.. =)
Läst i AB idag: (höstens floppar i NHL)
[f]Kristian Huselius[/f]
En talang som egentligen har allt och alla trodde det skulle lossna då Mike Keenan fick sparken. Men när Keenan försvann hamnade Husse på läktaren. En av svensk hockeys största lirare får minimalt med istid och hela Göteborg gråter.
Läst i AB idag: (höstens floppar i NHL)
[f]Kristian Huselius[/f]
En talang som egentligen har allt och alla trodde det skulle lossna då Mike Keenan fick sparken. Men när Keenan försvann hamnade Husse på läktaren. En av svensk hockeys största lirare får minimalt med istid och hela Göteborg gråter.
« Föregående · 357670 · Nästa »
Vi slipper trådar på flera sidor med käbbel samtidigt som det blir ruskigt rättvist! (Säger en som aldrig tippar)