Frölunda HC

SHL · 60623 inlägg · 3408 ämnen

Calle Johansson

Calle Johansson
Alla som hoppats på Calle Johansson kanske skulle förfylla tillvaron i Scandinavium kan väl sluta hoppas nu. Bristande motivation heter det enligt ett uttalande i Aftonbladet. Brist på pengar tror jag det handlar om.

Nu var väl jag en av dem som inte ville se honom spela i Frölunda. Visst är det en bra back men som sagt jag ser hellre än hungrig ung spelare ta en backplats än en avdankad NHL:are. Egentligen tycker jag att det är lite konstigt att man inte vill avsluta sin karriär hemma i hemstaden. Bristande motivation? Tillåt mig att skratta lite. Personligen är jag av den uppfattningen att det är ett hån att säga så. Då är der väl lika bra och säga som det är. Kan man tänka sig spela i en annan NHL klubb men inte i elitserien är det uteslutet att det handlar om bristande motivation. Då är det pengarna det handlar om.

Hehe. Och jag som trodde att jag inte kunde bli upprörd.

Ni kan ju ta en titt på länktipset om ni känner för det...

Sv: Calle Johansson
Dragan 2k: Det var väl rätt väntat att han inte vill spela i Frölunda.
Men visst är det ett konstigt resonemang Calle har, kan tänka sig NHL men inte ES, det är som du säger, pengar som styr.
Han borde väl ha fått ihop en slant så han klarar sig här i livet.

Dragan 2k:
men är Calle J ifrån Götet??

gud: Kungsbacka räknas som Götet :)

gud: Nja. Kungälv men det är så pass nära så det räcker. Per-Johan Axelsson kommer också från Kungälv likaså bröderna Andersson.

Dragan 2k o daoj...
fick bara en liten backflasch att han var ifrån Umeå..
men han såelade inte länge i Frölunda va??

danoj: Hmm. Är han från Kungälv eller Kungsbacka? Hade för mig han var en sådan där "Kungälvare".

Dragan 2k: Ok, inte säker, vet att han ahr hus i kungsbacka iaf :)

gud: Nja. Två säsonger sedan var han i Björklöven och härjade två säsonger också tror jag.

Dragan 2k: Jag var inne och kikade på Frölundas hemsida och där står det att Calles moderklubb är KBA-67.
Jag antar att det är Kungsbacka, det vet nog Ni bättre som bor där nere.

sannes: Det är det nog. Hört kidsen på stan säga "Vi drar till KBA City". Drog fram ordboken och förstod att det var Kungsbacka det handlade om. VId närmare eftertanke är han nog från Kungsbacka. Jag menar hur många bra spelare kan komma ur en lite ort som Kungälv. Fast å andra sidan har vi Ö-vik som är en stad som bara pumpar ur talangfulla lirare.

sannes: KBA är kungsbacka men han flyttade nog till kungälv.

Dragan 2k o Peter 72: Som sagt Ni har bättre koll på hockeylagen runt Götet än vad jag har.

Men när jag tänker efter så är det i Kungsbacka han har sina rötter, han brukar vara med sina systersöner på hockeyläger. Han har ju inga egna söner...tror jag.

sannes: Jodå Calle kommer allt från Kungsbacka och skall tydligen ha hus där nere som står och väntar på honom när han kommer hem.

« · 288412