Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

DIF - VF

« · 664042 · » Till forumet


Sv: DIF - VF
Boråsindian: MoDo ja. Som det känns just nu är vi tämligen chanslösa.

Men det är klart. Någon gång måste det vända.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k: Just nu är ljuset långt långt borta. Modo nästa match, den MÅSTA vi vinna.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Boråsindian: De målen kom retroaktivt. De skulle redan haft åtminstone en puck i mål redan i andra perioden.

Fy helsike vilken helvetisk dag egentligen. Var är ljuset i slutet av tunneln?
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k: Undra när frölunda ska komma ur svackan, när dom släppte in 1-2 så blev det genast darrigigare i spelet. Detta var riktigt dålig, Sampan höll siffrorna nera. Han var klart bäst i dag.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k: Och allt snack om att Sampan är dålig kan vi skippa.. :) bra att du nämner det.. Blir trött på allt sågande ;) Och de skulle va drygt att va frölunda målis om han hela tiden fick skulden..

Kom igen nu VF, hitta formen, den finns..
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k:

Helt otroligt egentligen. Efter den första perioden var jag övertygad om att dom skulle köra över Djurgården, men icke.

Var väl bra vi fick en förlust med Sampan också. Då är det bevisat, skitsamma vem vi ställer i mål egentligen så länge det ser ut som det gör framför målvakten.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Surt. Fullt rättvis Djurgårdsseger. Frölunda inleder mycket bra, Sedan tog Djurgården precis ALLT.

Jag vill påstå att krisen är total. Det här ser inte bra ut inför slutspelet. Svackan är mycket djup. Förlust i fem av de sex senaste.

Och allt snack om att Sampan är dålig kan vi skippa. Utan honom hade det blivit flera mål.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k:

Och som pricket över i:et så råkade jag visst få in kvällens resultat också.

Kommentera

Sv: DIF - VF
eltifoso: Det var det förvisso.

Dock oönskat:-)
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k: YES!! Fredrik Bremberg
Kommentera

Sv: DIF - VF
mok:
citerar 'vad har hänt med Frölunda?'
Svar: ingen aning..3-2 nu
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k: Riktigt vackert mål.
Kommentera

Sv: DIF - VF
mok: Suck. Nu blev det 3-2 till Djurgården.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k: Ser inte matchen så kan inte yttra mej :)
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k: Ibland skriver man som en kratta.
Kommentera

Sv: DIF - VF
mok: Nja. Jag påtalade genom önskemålet efter andra perioden.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k:
Får hoppas att den ger något iaf.
Grabbarna behöver en seger..
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k: Alltid lätt att säga så efteråt när man vet resultatet men man är nöjd att det ens kommer en timeout.
Kommentera

Sv: DIF - VF
piff: BRA!!! Nu kommer timeouten. Som vanligt för sent.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Tänkte skriva att det ser inte så bra ut men nu ser det inte alls bra ut!
2-2 Kom igen nu Indians!!
Kommentera

Sv: DIF - VF

Sannes:

Det måste vara de som saknar hjärta och vilja på isen.

Kommentera

Sv: DIF - VF
På Canal+ så håller man just nu på att diskutera junior hockey, intressant ämne (eller vad man nu skall kalla det).
Såg dessutom att Frölunda "toppade listan" över hur mycket pengar man satsat på juniorerna, ihop med Linköping skall tilläggas.

Vem som var i "botten" kan väl nästan alla gissa sig till, eller?

Kommentera

Sv: DIF - VF
piff: sista säsongen i VF ja, det lutar åt det när hans egna supportrar sågar han!! Vem skulle vilja stå då, och om det är han sista så ska vi hedra han för att han väljer VF att avsluta med.. Men men, såga på ni, akta er för sågspånet bara....

Joel växer väldigt mycket när han som ung kille får beröm av Tommy Salo! Salo, bryt ihop och kom igen! :)
Kommentera

Sv: DIF - VF
Sannes:
Din koll på Frölunda behöver man inte kommentera..;)

Remes:
Ett o annat besök i olika gästböcker kan ge mycket..

Annars så blir det lätt lite Ferdinand under
korkeken av det hela..;)
Kommentera

Sv: DIF - VF
Remes:
Visst Joel tycker säkert att det är råcoolt att spela i samma lag som OS hjälten från -94, Salo har ju t.o.m. varit båsvakt när Joel stod i målet, det måste varit en ordentlig upplevelse.
Men Salo har haft sina bästa år och denna säsongen i VF blir nog hans sista på elitnivå.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k:

Fast det är ju en gööörbra period av Frölunda om man jämför med tidigare matcher... :)
Kommentera

Sv: DIF - VF
Sannes: Här i andra perioden ville jag ha sett en timeout tagen av Lundh och Karlsson. Vi hade tur i denna period att vi lyckades hålla nollan.

Emellanåt bedrövligt spel. Samtidigt har Djurgården spelat upp sig. Frölunda ser lite änglsiga ut.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Remes:

Håller helt med dig i frågan...
Kommentera

Sv: DIF - VF
gud:

Jämfört med Timrå, så är ju vi helgon... :)

Tränarna har inte alls visat sig under den senaste matcherna, iallafall dom som jag har sett och hört. För visar inte dom viljan, då blir det ju ännu svårare.

"piff har en grym koll på Frölunda"...jag har stenkoll, bara så du vet... :))
Kommentera

Sv: DIF - VF
gud: Nej men vafan, ska man som supporter ge skit, jag vet inte va de där uppe i norrland (timråiterna) håller på med, men meningen med att vara supporter är väll inte att såga egna spelare... Så jag gör inget besök i Timrås gästbok för jag trivs bättre här i VFs!

Ja, jag har respekt för Piffs "grymma" koll på VF men ändå så tycker jag det ändå är fel att hålla på så mot Salo, han har fått mycket skit och vi ska vara glada att han spelar för VF iår... Han är en bra förebild och mentor för kommande Joel!!!
Kommentera

Sv: DIF - VF
gud:
Tackar ödmjukt för ditt stöd gud!

Paus nu, vad ska man säga Djurgården kommer tillbaka en del men inga fler mål (eller ett blev det ju i mina drömmar).. Får hoppas att kilarna kommer tillbaka och gör ett kanske avgörande mål tidigt i tredje.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Remes:
Gör ett besök i Timrå IK GB efter en match där
Timrå har förlorat får du se på sågningar av spelare

Denna lilla bris av "skit" Salo får av er Frölunda supportrar är ingenting..


Sannes:
Du har alldeles riktigt rätt att det är fler i Frölunda
som borde lyfta sig i kragen..

Även tränarna borde börja jobba lite under matcherna
om man sammanfattar allt som har skrivits här av er
Frölundafans i några dagar..

Men det var inte det jag var ute efter..

Remes kanske ska scrolla lite tillbaks i tiden och kolla
varför piff valde att skriva just som hon skrev så hade
han kanske inte hetsat upp sig så..

piff har en grym koll på Frölunda och skulle inte skriva
vad som helst bara för att skriva..
Kommentera

Sv: DIF - VF
Sannes:
Det var nog bara jag som nickade till och drömde mej bort..
Kommentera

Sv: DIF - VF
piff:

Jag trodde ett tag att jag hade somnat till och missat ett mål... :)
Kommentera

Sv: DIF - VF
Remes:

Salo kommer tillbaka, han är van med att höra både det ena och det andra, så det är nog ingen fara med det, skulle jag tro.

Idag är det dessutom riktigt kul att se Frölunda för nu engagerar sig alla, och då är det inte så svårt för Sandberg i mål heller.
Det är väl bara Ronnie Sundin som har gjort ett par "små grodor".
Kommentera

Sv: DIF - VF
Sannes:
Sorry, tyckte det blev mål..måste varit önsketänkande..
Kommentera

Sv: DIF - VF
Remes:
Visst jag kanske var respektlös men jag säger bara vad jag tycker och jag står för det. Säger att Salo kan göra jättebra matcher ibland men på senaste tiden har han inte varit bra och därför är jag glad att Sampan står idag.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Sannes: Du sa det inte jag, helt rätt kommentar!!! Men Sannes, hur ska salo komma tillbaks om supportrarna redan börjar?
Kommentera

Sv: DIF - VF
piff:

Var i hela världen fick du det där tredje målet ifrån....
Kommentera

Sv: DIF - VF
gud: Stycket ja valde, jag är nog inte ensam att tycka att det är respektlöst mot Salo att skriva Tack o Lov, hur ska vila kunna hjälpa han om supportrarna är emot han??? Det är ju en bra självförtroende höjare!
Kommentera

Sv: DIF - VF
gud, piff, Remes mfl:
 
Jag kan hålla med om att Salo inte har varit hysteriskt bra den senaste tiden, men det är baske mig inte lätt att vara målvakt när utespelarna inte engagerar sig ett dugg.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Remes:
Jag tycker inte han har varit bra på sistone och beöver ett break och försöka få tillbaka självförtroendet. Han har inte varit bra på sistone det måste du hålla med om, ingen i Frölunda har varit bra. Salo behöver minst en matchs vila, enligt mej.
0-3 nu, Koivisto..
Kommentera

Sv: DIF - VF
Remes:
Även om du sitter med drinken och brudarna i Thailand
så har den allmänna uppfattningen om Salo dom senaste
dagarna inte var helt bra..

Så just det stycket du valde att lägga fram var inget konstigt i det hela..
Kommentera

Sv: DIF - VF
piff: Sampan står idag, inte Salo (tack o lov!)..

Hur kan du vräka ur dig något sånt? Visa lite respekt för våra målvakter, Salo är väll en vanlig människa han med? Tack o lov, du sitter på Hockeysnack och kommenterar Salo, ställ dig själv i målet får du se! Är Salo ensam spelare i Frölunda?!
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k:

Det kunde ha varit 3-0 till Frölunda, för jädrans vilket läge Plüss fick.

Och nu hoppas jag att våra backar inte säckar ihop fullständigt, det gjorde dom tillräckligt i sist match.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Paddan: Välförtjänt tycker jag. Djurgården har för stora avstånd mellan lagdelarna och Frölunda kommer i flera 3-2, 2-1 attacker. Såg lite missvisande ut med skotstatsen 7-9 men detta är helt klart ett steg i rätt riktning.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k: Aha, det var ju smart att låta den lille schweizerosten få vila sig en stund innan bombardemanget på torsdag. Hur verkar DIF vara då, står de upp bra eller är det riktigt välförtjänt ledning?
Kommentera

Sv: DIF - VF
Paddan:
Sampan står idag, inte Salo (tack o lov!) Det kommer säkert trilla in något mål men jag sitter och hoppas, hoppas att det ska hålla. Grabbarna behöver verkligen en seger.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Paddan: Muhhaaa. Lite Hegerforsvitsigt där. Salo håller nollan idag - det kan jag garantera dig Paddan.
Kommentera

Sv: DIF - VF
Dragan 2k: Skulle man i sådana fall kunna säga att du var Dé-mean? ;)
Nåja, snart nog så släpper Salo in en myra...om inte annat så blir det väl ett par såna på torsdag ;)
Kommentera

« · 664042 · »