Frölunda HC

SHL · 60884 inlägg · 3408 ämnen
« · 690224 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda - Brynäs Kvartsfinal 2
piff: Visst är dom bäst i BP men nu saknar dom SJödin så där blev dom säkerligen sämre... men sen är dom sämre i det mesta om man jämför med Frölunda. Men klart var spelar siffror för roll. Med statistik kan man bevisa precis vad man vill.

FreddanVF: Nejdå dom kom allt 1a där även om det var tajt. Dom brukar ju ligga högt i powerplay och boxplay vilket ju betyder en hel del i slutspelet.

FreddanVF:
Man får samtidigt inte glömma att de möter de laget som är bäst i BP..

Klinth:
Underbar jämförelsen av Jönsson!
Helt klockren!

mok: Ja... lite skärpning hade inte skadat. Och dom får gärna leva upp till seriens bästa PP. Om ingen gick om dom i sista omgången.

Klinth: Men då kan du ju lira lite hockey själv :-)

FreddanVF: Isen ligger tjock och det blåser kraftiga vindar från norr. Har vi otur flyger väl snart Jörgen Jönsson förbi som lilla nasse i en storm, något vilsen och undrar var hans kaffeburk blivit av... Ojojojojojoj säranåndå......

FreddanVF: Jo indirekt har dom gjort en del men målen från JOnas, Niklas o Kallio dom kommer säkerligen snart. Hoppas Kallio iaf kan sätta 1 så han kan släppa loss ordentligt.

Klinth: Kolla ut på vänern då... Vågorna brukar rulla ordentligt så här års :-) Vi har ju sommarhus på andra sidan snipen hehe

FreddanVF: Vill du se lite fart? Jag vill se MYCKET fart..... ;-)

mok: Den producerade ju indirekt i PP senast. När Seikola gjorde mål. Men jag vill se lite fart från den. Dom är ju rätt ok men skjuter i stolparna osv..

Sv: Brynäs - Frölunda Kvartsfinal 3
Inte så många tips ännu

Brynäs - Frölunda

Expertpanelen
Linnea 1-3
Dragan_2k 2-5
mok 2-3
Danne_l 1-4
Klinth 2-4

Utmanare
mattias-74 4-3
brynästigern 3-2
claesw 3-1
FreddanVF 1-7
Alisandali 3-3
gud 6-2
65selander 3-0
piff 0-2

FreddanVF: Så länge dom andra kedjorna producerar så kan Kallio o snubbarna vila formen tills det verkligen behövs :)

65selander: Det är dags för Frölundas första kedja att på allvar komma in i slutspelet idag. Minst 3 mål för Frölunda. Nu är det slut på stolpträffar och missar i frilägen.

Sannes: Du kan nog behöva en paus i släktforskningen och vad passar inte bättre än en ev hockeymatch?

65selander:
3-0, vi får se hur det blir med den saken. Om det nu skulle bli match på lördag så kommer jag inte hinna med att se den, eftersom det på lördag är släktforskningens dag.

Men jag gjorde iallafall rätt för mig när jag träffade dig i lördags, DET är huvudsaken. (Nu får de andra fundera bäst de vill)

Sannes: Nästa säsong... pftt kommer ner redan på lördag eftersom vi snuvbblar 3 puckar i kväll. 3-0 till Brynäs ;-)

Tippar att det blir en jämn och tuff match uppe i Gävle för er , 3-3 och ni vinner i sudden .

Linnea:
Med andra ord så får vi sikta in oss på den där tröjan vid något annat tillfälle, typ nästa säsong...

Sannes: Tro mig, det fanns gott om plats; )

Du är smal som en sticka Linnea, men jag är ju desto större så det är ytterst tveksamt om vi båda hade fått plats.
Lite kul hade det dock varit och sett Selander i din tröja, en upplevelse man sent skulle glömma.. :)

Sannes: Vi hade fått plats båda två i den där tröjan om du hade velat=) Den gode Selander tyckte dock att han skulle se ut som GBglass-gubben i min något mindre Frölundatröja så det fick vara=)

kentalalarsson: Barnsligt enkelt.

mangan:
Kallades själv för SJ ett tag:-) Stämmer bra överrens med mitt för samt efternamn.
Nåväl, hade trevliga damer bredvid mig som skulle till Åre, så man fick lite plåster på såren.
Tyvärr hade en av dem med sig sin ettåriga dotter som låg o tuggade napp samt jollrade hela natten, men det var något om Västra Frölundas spelsystem, så jag lyssnade ej så noga:-)

kentalalarsson: SJ, SJ, gamle vän........

65selander:
Det blir match på Lördag Selander. Nattåget från Göteborg vart försenat med 10 timmar. Fick vända i Skutskär i natt o åka till Uppsala.
Kom hem till Sundsvall 13.15.
Fick tillbaka mina biljettpengar 808:- o nattkonduktören lovade mig match även på Lördag.
Litar helt o fullt på SJ, alltid:-)

mangan: Blir det match på lördag så är du välkommen :-)

65selander: Jag kan ta med min stora tröja på lördag om du är sugen på att konvertera en kort stund....

65selander: Jag är inte mycket för att stå i kö jag :)

mattias - 74: Kan jag lova du inte får göra :)

65selander:

Skulle vilja se mok i en brynäströja.. :-)

mok: Det är bara att ställa sig på kö på lördag vid en ev match :-)

65selander: Att det alltid skall bytas tröjor :)

65selander:
Äh, inget att ha kort på, och eftersom jag är lika bred som jag är lång så fixar din kamera aldrig något kort på mig... :)

Sannes: Typ :-))

65selander:
Hm, är det mig du syftar på eller?

65selander: På gränsen till landsförräderi under slutspelstider...

I väntat på något bättre så får ni glo på en snygg matchtröja. Tyvvärr så var det en annan HS'are som missade chansen att testa en riktigt snygg tröja. själv var jag för fet för Frölundatröjan :-)

piff: Har någon städat eller censurerar min dator vissa inlägg??

Linnea: Röksignaler och stentavlor höll vi på med innan HST modemens tid, även flaggsignaler och övriga tekniker har prövats.

piff: Det kom en uppfinning för inte så länge sedan som heter telefax. Om man ställer sig bredvid en sådan när man ska skicka iväg ett papper med text på till en mottagare så låter det ungefär som det modemet gjorde som beskrevs tidigare. En helt obeskrivbar känsla att höra det fantastiska ljudet.

Dragan 2k:
Kan du inte lägga in någon ljudfil där du försöker låta såsom modemet gjorde då.
Du lär få många besökare..

Dragan 2k: Sysslade ni med röksignaler också? Och knackade in brev och annat i stentavlor?=)

mok: Haha. En sådan liten sak hade även jag. Lät som tusan. Psssssshhhhhhhhhhhhhhhhhhrrrrooooojjjppppssssssssssss. Som det lät när man skulle koppla upp sig.

Dragan 2k: Det var tider när man satt med sitt USR Robotics 14.4 kbps HST modem... då var man kung :)

Paddan: Det är lätt att förglömma dessa klassiska tider nu när man ser den nya tekniken som NMT, v90 Modem och allt vad det heter.

Paddan: Och så var han med och byggde pyramiderna... inte att förglömma.

Dragan 2k: Äh, transistorradio,... när du var ung satt ni väl som klistrade vid lägerelden och väntade på röksignalerna från hövding Blankpolerade Lädret som berättade hur matchen gick.

Dragan 2k:
Det låter bättre än att vara tvungen att jobba stenhårt på hemmaplan inför prov, läxor och arbeten som ska in.

FreddanVF: bara i sinnet :)

« · 690224 · »