Inför matchen imorgon så kan jag inte undgå att vara lite orolig, nu har jag iof inte sett hur fbk har spelat dom här senaste matcherna men spelet av frölunda igår lämnade en del i övrigt att önska. Spelar vi så imorgon åker vi nog på stryk, så det behövs en kvalitetshöjning av alla spelare. Lyckas spelarna göra det, så blir det vinst.
danoj: Tyckte ändå att spelet såg bra ut stundtals. En period i andra var det riktigt bra. FBK har ju en förlustsvit och verkar vara inne i en svacka, men vad betyder det? Förmodligen inte så mycket. FBK har ju en grym potential, det är ett bra lag. Som du säger, en nivåhöjning över lag vore önskvärt. Samma höga klass måste hållas i 60 minuter, annars blir det riktigt tufft att vinna. Nu spelade iofs DIF rätt så bra igår, men ändå! Den segern satt äckligt lågnt inne, och Frölunda borde avgjort tidigare, i ett av sina powerplay.
Klinth: Ja känns det inte som om deras PP lider lite av fjolårt syndromet? Hellre snyggt än bra på nåt sätt. Tycer inte att spelet är så förskräckligt. Men var är avsluten?
danoj: är det någon som ska vara orolig inför matchen imorgon så är det Färjestad och dess supporters. Skulle vara väldigt illa för dem att falla en tredje gång på lika många försök mot VF.
Tycker att allt talar för Frölunda, trots serieledningen är det Färjestad som har pressen på sig.
liepins: Det kan du ha rätt i, men Frölunda måste ändå förbättra sitt spel. Tekningar måste vinnas i större utsträckning, och PP måste resultera i skott på mål, samt mål i en större utsträckning.
Sedan kämpar ju gubbarna bra, och emellanåt är spelet spektakulärt, men man måste få till fler avslutningar.
Klinth: Som du säger. Tekningarna framförallt måste förbättras. Just nu är den statistiken rent ut sagt pinsam att läsa. För några dagar sedan när jag läste den tabellen hittade jag Joel som bästa Frölundait, på 25:e plats! Illa för en serieledare.
Sen avsluten tror jag nog inte vi behöver oroa oss för, vi gör trots allt flest mål i elitserien.
Spelar vi så imorgon åker vi nog på stryk, så det behövs en kvalitetshöjning av alla spelare.
Lyckas spelarna göra det, så blir det vinst.
FORZA FRÖLUNDA!