Det beror på vad du menar med SM-serie. Serie - Ja. Slutspel - Nej.
Jag vet inte exakt upplägget, men swehockey skriver så här:
"Det har spelats SM-finaler 1922-1955 samt 1966-1967 och 1975-2001.....1956-1965 samt 1968-1974 avgjordes SM i form av seriespel och därför finns inga SM-finallag att ange dessa år"
Lägg ner?? Vad blir det för debatt?? Jag blev uppmanad att motivera mina tips, gjorde så, blev bemött med felaktiga påståenden... Borde jag lägga ner där och låta alla leva med dessa felaktiga påståenden?? :)
Det blir tufft att vinna SM-Guld men skam den som ger sig. Frölunda har ett kanonlag nu. Skadeläget blir bättre och bättre. Juha Ikonen blir friskt till slutspelet. Christian Bäckman tränar upp sitt knä, Mikael Andersson tar igen missade träningar pga halsfluss och Ronnie Sundin reparerar sitt knä. Ett välbehövligt uppehåll för Frölunda men dessvärre för alla andra också. Som sagt, det blir tufft!
OskarB I mycket håller ditt resonemang men att säja att VF är dåliga på bortaplan är att ta i. Dom var det i tidigare delen av säsongen men inte nu anser jag.
FBK 50% - Har man varit så överlägsen under så lång period så bör man hålla hela vägen, jag tror det är fifty fifty att de gör det.
DIF 15%, Modo/HV 10% - Tycker DIF, Modo och HV har varit ungefär jämnbra och bör ha ungefär samma chans. DIF får mer är övriga eftersom traditionens makt är stor.
VF/MIF 5% - Tycker dessa lag är snäppet under topp 4, men har tillräckligt med kvalitet för att inte räknas bort. Frölunda lite för dåliga på bortaplan, och många bortamatcher blir det.
Numountain Jodå jag kan skilja på färgerna jag med. Tycker bara det är komiskt att du säger att alla MoDo dräkter vart snygga och ändå fick dom byta färger på en för att den ogillades.
Inte för att vara näsvis men jag antar att du frågar om att jag tycker den unika röda och den unika blå färgen var snygg? Jag är inte färgblind, däremot har jag ett dellikat färgseende. Som tur var tyckte de flesta Modoister som jag känner till, att det tillslut blev bra. Den babyblå färgen som var i början ändrades ju till en matt turkosblå. Otroligt fint. Den röda hade samma skimmer och var ännu vackrare. Jag litar inte helt på att du kan skilja på samma färger av olika kulör faktiskt. - No offence MoK GG.
Spela in spela in! Måste erkänna att jag inte har sådär jättebra minne av matchen egentligen. Straffdramatiken skymmer. Några fragment av "Stålnäven" Svesse Svensson finns i alla fall. Var inte både Näslund Och Loob med? Det måste spelas in för framtida analys.
har alla ställt klockan på 23.50 idag? bra för då sänder dom nämligen OS-finalen från 94...och där vet vi ju hur det gick, men en sån match bör upplevas igen. Min video står redo vid den tiden iaf, och jag med :-)
Tillbaks till tröjor: Dom var verkligen snygga. Det var förlagan till dom matchställen som fansen vände sig emot. Att ställen byttes i år har ju enbart att göra med det faktum att Modo fick en ny huvudsponsor. Av alla Modoställ under världshistorien tycker jag faktiskt att det röda fjolårsstället var det snyggaste. Det blå var grant det också.
NuMountain Visst MoDos dräkter är skitsnygga! Speciellt dom som dom hade förra säsongen. Dom var verkligen snygga... kan inte förstå att alla supportrar ville byta dom och laget således bytte färg på tröjorna... tillåt mej hånskratta!
Danoj Jo måste vara så, otroligt inskränkt människa iaf. FBK kan ju floppa totalt bara däför dom haft det så lätt hittils och risken finns ju att dom underskattar dom andra lagen. Och skulle tex SSK vinna första kvarten mot FBK så inser SSK fan vi kan vinna... sen vet man hur det kan gå.
Har vi en Petter i storform plus att alla formationer fungerar som de ska så blir vi lika vassa som FBK i slutspelet, om inte vassare!
Vissa lag ser det som en trygghet att möta oss. De tycker att vi aldrig tacklar. Kan vi då sätta de lagen på plats och få de rejält i gungning blir vi olsagbara. Det krävs totalt 10 segrar mot olika lag i slutspelet för att SM-guldet ska vara i hamn. Men om vi får HV, MoDo och FBK så är det ingen möjlighet. Vi har vunnit mot HV och MoDo. Vi tar FBK i finalen!
Jag har rätt, sanna mina ord. De andra lagen har ca: 5% chans. Vi får väl se om Modo vinner till 95%, eller om något annat lag vinner, trots sina ynka procent att dela på. Jag antar att jag får rätt. 100% rätt. Dessutom är Modos upvärmningströjor snyggare än de andra lagens matchställ - Alltid.
mok killen är från torpa, kanske därför han tippar så konstigt. Tydligen så vet han inte att i slutspelet är alla lag nollställda och det blir mer nerver, mer kamp etc. Att fbk skulle ha 50% chans å vinna och frölunda 5%...ja..det skrattar jag bara åt.
OskarB En majoritet av dom jag umgås med och känner tror inte FBK vinner... visst det får anses som en skräll men det har hänt underliga saker förr i slutspel. Dom bör vinna. Du ger VF 5% chans vad grundar du det på? Och FBK 50%??
Du och många andra... Det låter som om en majoritet anser att FBK INTE vinner guldet, så tror jag inte du menar?? Det vore väl en ganska stor skräll om de inte vann? Därmed inte sagt att de bara behöver spela hem det...
Själv ger jag de olika lagen följande ungefärliga chans att ta hem SM-tecknet: FBK 50% DIF 15% HV71 10% Modo 10% VF 5% MIF 5% Övriga lag delar på resterande 5%
Wolfboy Jag får nog göra dej och 1500 personer på ståplats besvikna. Jag och många andra man snackar med tror inte på FBK som vinnare. Men va fan jag har haft fel förr :)
Ja precis, sista värvningsdagen var väl i Tisdags eller nått:-) Jag tror då inte att VF blir nåra problem för lagmaskinen FBK, men jag säger bara vad JAG tror, jag blir inte förvånad om VF bjuder upp till rejäl kamp mot oss Vargar:-)
Men FBK tar ändå guldet skulle jag sätta en stor peng på, det ska jag och 1500 andra på FBK:s ståplats fixa:-]
De skulle väl inte vara fel med några värvningar innan slutspelet!Men VF har ju annars ett bra lag nu så dom kommer ändå gå långt i slutspelet fall om dom inte skulle värva några!
MoDo åker ju garanterat ut=)för Vf kommer nog få möta i kvarten hoppas jag de e ju vår tur att ta igen och skjuta ut MoDo från kvarten dom har ju gjort det ett antal gånger tidigare.De skulle vara guld värt om FBK åkte ut med men de e ju knappast troligt!Så det blir med 50% chans att vi får möta Fbk i semin och där kan allt hända..... FORZA FRÖLUNDA!!!!!!!!!
Jag tror att endast MoDo åker ut i kvarten bland dom som slutar på topp-4:-] FBK, DIF, HV och VF går vidare från kvarten:-] (hoppas jag)
Sen i semin väntar en match mellan FBK och DIF där "våra" vargar arbetar ner DIF och får möta antingen HV eller VF i finalen:-] Jag hoppas på VF eftersom jag då kan se bortamatchen\bortamatcherna i GBG:-)
Visst vi e jättebra på hemmaplan!!Men spelet borta har börjat fungera nu också=)Men de e ju inte så troligt att 3 av dom 4 lagen som har hemmaplans favör i kvarten åker ut i kvarten högst 2 lag åker ut...Så då får vi ju ändå hemmaplan favör=( FORZA FRÖLUNDA!!!!!!!
Jag vet inte exakt upplägget, men swehockey skriver så här:
"Det har spelats SM-finaler 1922-1955 samt 1966-1967 och 1975-2001.....1956-1965 samt 1968-1974 avgjordes SM i form av seriespel och därför finns inga SM-finallag att ange dessa år"