Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Frölunda - Brynäs

« · 499563 Till forumet


Sv: Frölunda - Brynäs
GävleLasse: va inte så säker på det hehe..
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Ahlbom: Sant, men som tur är så får de bara ha fem på plan...Där ligger skllnaden OCH hoppet ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
GävleLasse: eller möta 10.000 tusen av dem som man gör i Scanidnavium precis som Custer gjorde vi blir slaktade hehe....
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Ahlbom: Jag har tänkt lite i de banorna med. Det är många spelare som inte varit med om någon svit, allt de vet är att Frölnda leder serien och att de är bra. Det kan ju ge en extra kick. Vi har inget att förlora utan det är bara göra allt vad General Custer inte gjorde... Att vinna över indianerna *L*
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
GävleLasse: jag tror ändå det kommer bli en konstig match. brynäs har inte vunnit över frölunda på 4 år men nu har vi ju nästan 2 lag så sätt in de spelare som alldrig mött frölunda och vinn ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Rättelse: Den borta mot Mora menar jag givetvis, Luleå har vi ju hemma... :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Stigsson: Nej de matcher Frölunda har slagit Brynäs...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
GävleLasse, mok: Vad är det för svit ni pratar om. En match utan förlust? 
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
mok: Ja sviter är till för att brytas *L* Och jag kan inte tänka mig ett mer passande tillfälle än just ikväll. Som tur är så tror jag inte att den här matchen avgör om Brynäs blir kvar eller inte, poäng här och det ser bättre ut, givetvis. Men det är främst de återstående hemmamatcherna som måste vinnas och den borta mot Luleå...

Det går åt mycke naglar här i Gävle just nu ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
GävleLasse: Nej absolut inte. Ni har ju mer att spela för som du säger och det kan ibland fälla avgörandet. Sen måste ju sviten Frölunda har ta slut nån gång.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Danne_l: Ja Alfie har imponerat, just med tanke på att han inte har spelat så mycket. Jag tror att vår eminenta back D.Johansson kommer att ta bort honom ur matchen helt (Wishful thiniking).

Nej, däremot så tror jag att Brynäs kommer motiverade till matchen och Frölunda kanske inte är taggade till 100%. Motivation slår klass som det heter och visar Brynäs samma GO som nu senaste mot LHC så tror jag inte att en brynässkräll är helt omöjlig faktiskt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
orion: Nää nån annan får förlora mot dom helt enkelt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Boråsindian: se till att brynäs vinner ivkäll då om ni vill ha dom kvar i serien.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Boråsindian: Om man vill ha Brynäs kvar får man se till att förlora mot dom! Så illa är det!
Ljuva sjuttiotal...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Boråsindian: 5-0.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
GävleLasse: jag vill ha brynäs kvar i elitserien, då det är roliga matcher när vi möts + bra stämmning på läktaren...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs

Tre-Noll

Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
GävleLasse:

Kan väl passa på att höja ett varningens finger för ett av våra nyförvärv jag med. Herr Alfredsson har kommit igång ganska bra på slutet;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Danne_l: Som Brynäs suuporter har man fått se mycket hockey genom åren, men inget vara forever. Vi får se vad framtiden har att ge. Men jag tycker att Brynäs har mycket att lära av Frölunda organisationsmässigt.

Brynäs befinner sig i en liknande situation Frölunda befann sig i för några år sedan med ebb i kassan och en styrelse som inte gjorde sitt jobb.

Så med lite tur (och skicklighet) så kanske Brynäs kommer på fötter igen och du kan njuta av bra hockey när Brynäs kommer på besök. Men ta inte ut för mycket i förskott, jag vill hålla upp ett varnande finger för våra nyförvärv *L*
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
8-2 låter som en lagom start på veckans matcher. Sjödin är som sagt het just nu. Han har väl snart målat mer än Lennart gjort under inledningen av det här året.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Heda: Det blir 7-0 till frölunda
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
mok: Tycker det blir väldigt tråkig stämning när man drar upp LHC-matchen...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Danne_l: Ja dom får göra tvärtom leta sej igenom en säsong för att hitta nått o va nöjda med :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
mok:

Som sagt, man får se helheten. När man blickar tillbaka på en säsong så kan man vara mer än nöjd trots såna skitmatcher. Tänk då stackarna i Malmö...
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
mok: LHC - VF 5-2 ja. Aah. Den matchen ja. Vilka minnen som kommer tillbaks.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Danne_l: Du skrev att du BARA var intresserad att se hockey vilket man får om man ser Frölunda. Sanning med viss modifikation.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
mok:

Jo men är man så korkad att tro att alla matcher blir bra får man skylla sig själv. Ser man till helheten får man ju vara mer än nöjd:)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Danne_l: LHC - VF 5 -2.... bra hockey :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
GävleLasse:

Spänningen skiter i alla fall jag i, den kommer i slutspelet. Jag är bara intresserad av att se bra hockey och det får man se som supporter till Frölunda.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
GävleLasse: Numera e sppänningen borta för känns inte som risken e speciellt stor att vi ramlar neråt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
 
 
Med mig på plats så blir det en 5-2 seger. Hur enkelt som helst, tror jag alltså.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Ahlbom: Jag tror att Brynäs kan överaska och spela bra, Att det skulle bli tre pinnar BORTA mot Indianerna är nog att tro för mycket. Men baserat på tidiagre relativt jämna matcher mellan lagen så tippar jag 3-3 i full tid sedan 4-3 Frölunda på övertid.

Måste vara tråkigt att hålla på Frölunda då hela säsogen verkar vara en transportsträcka. Det enda ni har att oroa er för är om ni kommer 1:a 2:a eller 3:a typ *L* Vart finns spänningen i det? *skratt*
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
rbn: 2-3 till Brynäs. Alltså Frölunda vinner med 3-2 ?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Ahlbom: Jag kan leva med det också=)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Linnea: 5-2 blir det tyvärr :(
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Danne_l:

Du säger det ja... hm...tror ju inte heller Brynäs gör mer än ett mål, så det som är kvar är väl 5-1 så då tar jag det=)
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
tippar 2-3 till brynäs
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Håller med Danne. Allt talar för storseger.

Varför inte 9-1?
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Klinth:

Nu är det slutdaltat.

7-1.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
mok: 4-1. Sjödin fortsätter på den inslagna vägen och målar.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Klinth: Brynäsarna kommer på besök och det är ju som sagt sällan vi åker på stryk där tar 6-2 helt enkelt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Brynäs
Klinth:
Snarare 6-0
Kommentera

Frölunda - Brynäs
Nu blir det målkalas, seger med 6-1...
Kommentera

« · 499563