Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6

« · 1012037 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
skalpjägaren: Det är tragiskt att se...
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: Men inse att ni förlorade för att ni släppte in 3 mål på tio minuter, inte för 3 sekunder hit eller dit.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
qslig: nä skall inte sluta lipa bättre är att trycka på heda fredrik
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru:

tog du med dig hink och spade in hit efter att ni sandat i eran zon, verkar fan inte bättre. sluta lipa nu.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
qslig: Precis vi har redan bestämt att matchen slutar 73-0 Vi har byggt en mur framför eget mål samt gjort VF´s till ett av fotbollsstorlek och vi har sandat i hela vår zon och efter periodpauserna sandas det på nytt och målen byts ut sedan har vi ordnar uppförsbacke typ väggen eller chocken för att puckarna skall rinna in i VF's mål. För att minimera risken att VF gör mål skall vi trycka periodslut varje gång en frölundaspelare har pucken. För att vara på säkra sidan släpper vi inte in VF i Arenan
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: att klockjäveln hänger sig i fb är ett relativt välkänt fenomen, dessutom hakar den sig o signal ljuder ibland slumpmässigt. det är givetvis ingen ursäkt, det är ju rent ut sagt för jävligt, men det var iaf ingen funktionär som tryckte av i förtid.

skit samma, nu blir det en härlig fight på lördag.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
FreddanVF: Publiken brukar kallas den "sjätte utespelaren" Frölunda nöjer sig inte med det utan kör tidtagarkillen som den sjunde....



Skandal!
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: Dom hade visst fått med sig en liten röd trumma från Karlsta tror jag... Trodde dom hade fått nog av trumma av GG men tydligen var det något dom gillade och tog efter.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
FreddanVF: med flaskor och paraplyer ??
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: Nä turisterna var i borgen och studsa upp å ner å vröla nåt om mål...
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
FreddanVF: Vad det denne turist som satt i tidtagarbåset!!!???
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
slashpuppie: Med andra ord turister :P
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
slashpuppie: kan tillägga att det är mycket tillrest folk från USA, Canada, Japan, Tyskland osv...
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Cyklob: jag jobbar med security på konståknings-VM denna veckan och det är MYCKET FOLK! Det hade aldrig funkat att ha ett sådant här arrangemang i Frölundaborg. Detta är ett av de största TV-arrangemang som finns. Det är fullt ös inne i Scandinavium nu kan jag säga...
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Cyklob: Hälften är nog turister för det är rätt många i stan och tittar på det tydligen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
FreddanVF: Ofyfan det är så pass endå, ja Göteborg är ju endå en storstad iof men så där mycket folk trodde jag aldrig så på konståkning live i Sverige i alla fall :).

mok: Ja det är synd verkligen att det ska krocka liksom, det borde löst sig på ett bättre sätt. Sedan kan man ju tycka om det är så att nån annan änn Frölunda kunde kostat på renovering av Borgen då när Frölunda tvingas spela sina matcher där.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Cyklob: Hade du tittat på 24an under pausen som jag gjorde för att reta gallfeber på farsan så hade du fått reda på att i Scandinavium var det 9500 och såg konståkning vilket var fullsatt när man dragit bort läktare och diverse andra utbyggnader.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Cyklob: Ja tydligen är det ganska mycke folk på konståkningen vad jag hört. Inte kan man förlägga en så fin sport i sunkiga borgen. Men jag är helt med dej i tanken.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
mok: Nu är nog detta en dum fråga, men varför kunde man inte ha konståkningen i Frölunda Borg ?. Menar är det verkligen 11-12 tusen människor som är på det eller ?.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Cyklob: När dom äntligen förra året fick bort hästarna så gick Frölunda inte till slutspel sen är det nån idiot som lägger konståknings VM mitt i skiten. Klart det måste vara svårt för GotEvent som ägerar arenan att kanske boka in Frölunda från kvartsfinal 1 till final nummer 7 ifall dom kommer dit.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Jag tycker det är underbart att matcherna går i borgen för det är Frölundas slutspelsarena. Där blir det bäst tryck och där kommer bäst fans. Men tekniken skulle må bra av en uppgradering.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Jaja som sagt var nöjda med er seger. Ändamålen helgar medlen
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
mok: Kollektiv bestraffning...
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Man kan klaga hitan ditan, och personligen tycker jag det är rent av sagt uselt att Frölunda måste spela sina slutspelsmatcher i Frölunda borg istället för Scandinavium, ok nu är det konståkning i Scandinavium men detta borde ju ha planerats bättre av både Frölunda/Svenska Hockeyförbundet/Konståknings förbundet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
mok: Fy på dig :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Linnea: Stod bakom sekreteriatet :) Nej fan det kanske var jag som tryckte på slutsignalen?
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Linnea:

Var ju därför han ringde. Ja för att kolla hur lång tid det gick innan han blåste av för gruffet i hörnet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: Så du menar du har fuskat? Nä fy på dej.

Hoppas och tror verkligen inte någon klantade sej med flit, får liksom inte finnas på denna nivån.

Aftonbladet skriver om flask incidenten:

Publiken skämde ut sig och kastade in en flaska på isen så att matchen avbröts i en kvart.

(Så hela publiken kastade in en flaska?)

OCh sedan:

Vakter grep en person i röd Frölundakeps och förde ut honom ur arenan inför publiken som skanderade ”Ut med packet”.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
mok: Men hur kan du veta det om inte tiden gick på jumbotronen? Tveksamt om det tog två sekunder att vinna teken, hålla puckken i hörnet och att det blir bråk. Känns som nån Kuben hittade på nån medelväg.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru:

Ja herregud, stackare.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Danne_l: Tyvärr tror jag att han gjorde det med flit med rädsla att laget skulle förlora. (Har själv suttit i samma situation några år när barnen spelade)
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
mok: Spritflaskan var väl till Herr Andersson? var det inte så vi köpte honom?
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Linnea: Dom 3 sekunderna vet jag vart dom kommer ifrån :) 19:55 stod ju klockan på spelet kom igång, avblåsningen gick 19:57 således 3 sekunder kvar :)
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Danne_l: Är inne på det som Färjestads tränare säger att dömmer dom inte mpl kunde dom ju fått dom där 5 sekunderana iaf. Men horribelt att något verkligen tror att funktionärerna gör detta frivilligt. Sen är det ju som dte står nedan Herr Andersson som tar det slutgiltliga beslutet. Nåja vi har la köpt han med eller nått.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: Kan inte funktionären det så kan domaren det, eller borde kunna åtminstone. Och i mina ögon gav han er för mycket tid...
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: Men lägg ner... Som jag ser det kunde man gjort två saker, antingen spolat tillbaka klockan till 19.55, skippat allt som hänt efter det och gjort om helt. Eller blåst av matchen. Var de tre sekunderna kommer ifrån vet nog bara Kuben.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru:

Men för h-e. Skärp till dig, hur gammal är du egentligen? En vuxen människa som på allvar tror att funktionärerna medvetet sabbade klockan för att Färjestad om ett par sekunder kanske kommer slå in pucken?

Förstår att det känns bittert men dt är inte där matchen förloras+att pucken aldrig hade nått fråm till killen framför mål om inte alla slutat spela.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: Jag är skitstolt. Vi visar stort hjärta som vänder 2-4 till 5-4 med ett par riktigt läckra mål och bra spel. Nu är det Påskafton och match 7 som gäller. Härligt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: Att du ska vara så kinkig, det är ny match på lördag. Se fram emot den istället.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
skalpjägaren: Funktionären kunde tydligen denna regeln
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: När slutsignalen ljöd, slutade frölunda spelarna att spela. Det hade dom knappast gjort annars. Ahonen hade plockat den pucken lätt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Skandal är ordet men var nöjda med att ni vann på fusk
Känn stoltheten med ert lag fantastisk prestation
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: inte för att jag ger mycket för aftonbladet och deras anhäng, men här har du tomas ros tolkning...
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
mok: Svanru är i gungning... ena stunden är man avstängd i deras forum på falska grunder andra stunden är avstängningen hävd... Maktmissbruk?
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
mok: Tänk om detta hade hänt mellan Timrå och Modo ;-)

I morgon så skall vi leka copycats i Ejendals
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Blev fel smiley ;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Boråsindian: Kanske skulle gjorts mitt i allt rabaldeR?
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: nä, bara i din värld..
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: Har jag försvarat allt detta?
Kommentera

Sv: Frölunda - Färjestad, kvartsfinal 6
Svanru: Har det kastats in funtionärer på isen? ;(
Kommentera

« · 1012037 · »