Frölunda HC

SHL · 60631 inlägg · 3408 ämnen

Frölunda-Mannheim

Frölunda-Mannheim
Dags för årets andra träningsmatch. Saknas gör Henke och Kallio, i övrigt fullt lag.

Kolla länktips för hur laget mönstras.

Sv: Frölunda-Mannheim
Danne_L: jättekul med träningsmatcher, men det är inte konstigt de inte får publik....Hittar ju inte nåt jäkla telnummer nånstans!!!

slashpuppie: Är man lite drifitg så hittar man allt!! Antingen ringer man Frölundas kansli och kollar eller så kan man ju kolla med Mölndals hockey eftersom matchen spelas i ÅBY. Simpelt va?

www.molndalhockey.com/

slashpuppie: Glömde en sak..... du kunde frågat här tidigare :)

MoK: kan tala om för dig att jag har letat runt hela morgonen på nätet. Har prövat olika telnummer men inget napp. men nu ska jag försöka med dig tips....

slashpuppie: Kanske lite sent att Försöka samma dag som matchen spelas. Jag har haft min biljett lääänge redan. Men klart det handlar ju om intresse. E man intresserad så löser man det.

MoK: *suck* har haft annat i huvudet. Kom på nu att jag kanske skulle kunna gå idag. Men just det, jag e ju ingen *riktig* supporter....

Enligt telefonrapport ifrån Dragan så vann Frölunda ikväll med 7-5, försvaret var tydligen inte det bästa, sen hade vi ju inte Henke i målet heller, hur sampan var vet jag inte :)

Koivisto satte tydligen en mörsare i krysset och junioren daniel åhsberg satte 2 pytsar.

danoj: Vågar du gissa vem som var domaren?

Dragan 2k:

Eftersom du frågar så antar jag att det var Markus Winnerborg, vad vinner jag? :)

danoj: Visst var det Vinnerborg som dömde. Saknade honom i första matchen och blev närmast chockad att han inte dömde. Men som tur är finns det ju en backup från samma fina lilla Ljungby som kunde döma då.

Blev en del utvisningar och ett tag var man rädd att matchen skulle spåra ur. Han kan verkligen inte hålla matcherna när det blir lite problemartat.

Som tur var blev det inga skador och det är det som är viktigast att hålla koll på när han dömer känns det som.

Dragan 2k:

Rätt skönt att han höll en jämn dålig nivå i i alla fall - nej Marcus, det är inget bra omdöme.

I övrigt får man väl säga att försvaret var rätt slapphänt idag. Sampan gjorde väl heller inte sin bästa match. Dock MYCKET kul att se Åshberg ta för sig och dessutom göra två mål. En kille inför framtiden, absolut.

Förresten ligger en matchrapport ute på länktipset

Dragan 2k:

Inte såg jag någon sådan inte :)

« · 407803