Nyss hemkommen från match och en sådan besvikelse. Som Conny sade en skitmatch. Den glömmer vi fortast möjligt.
Angående Jens Karlsson incidenten får jag avvakta och se matchbilderna då man satt på "fel" sida av Scandinavium och inte såg incidenten klart men helt klart känner man för Wallenberg och hoppas han repar sig snart och är på rinken inom kort igen.
Håller med. Hoppas Wallenberg repar sig. Såg matchen på Zap och måste tyvärr konstatera att avstängning väntar för Jens Karlsson. Fattar inte varför han måste upp med armarna för! Perfekt tackling annars!
kaningenting: Inte jag heller! Får väl kontra med att era två första mål nog var ännu större gudagåvor från ovan - Det första styr Kapanen på Frölundaspelaren och den studsar in i mål - Det andra trycks in under Kapanen och borde ha dömts bort enligt mig - Kapanen har pucken under sina benskydd blockerad. Så som du ser så beror det hela på vilken tro på gud man har - Själv så tror jag på ett liv även efter slutspelet!
Inse att Timrå var er övermäktiga denna afton och ta förlusten som en kvinna. Ni vinner juh ändå den här matchserien innan den feta ladyn har sjungit färdigt. Men ikväll var Timrå bäst och det lever jag på länge länge.....
Kan någon förklara för mig varför Lärking diskuterade 2-2-målet med videodomaren? Ser han så dåligt så att han inte kunde avgöra om pucken var inne eller inte?
Jag håller med om att Lärking skulle blåst för blockering där.
scim: Att pucken var inne kunde inte ens den mest skelögde ha missat - Det man däremot kan diskutera är just varför Lärking tar till videodomaren i det läget? Han borde ha blåst för blockering precis som både du och jag inser. Och vad sysslade de med i slutet på matchen då helt plötsligt en båsdörr vid sekretariatet står på vid gavel mitt i spelet? Mycket ska man se innan skelögonen ramlar ut!
Ja enligt Kenta Johansson så ville videodomaren uppmärksamma Lärking om att Timrå skulle spela med 3 man på isen (?), vad han nu har med det att göra. Rörigt var ordet.
mike66: I slutet av matchen då, när måldomaren ringer ner till domaren för att fråga om inte timrå skall vara tre man ute på isen..i läget när han blåser har en timrå spelare pucken utanför egen blå och henke står inte i målet..vad f-n är det då?
scim: Precis- vad har videodomaren med det att göra - Tror det var Nordgren #14 som bara hade att raka iväg pucken i tom kasse också. Nog om detta - Det var i alla fall hur som helst en härlig seger och viktig för oss. Nu är det 1 - 1 i matcher och nya tag på torsdag som gäller. Lill-Kentas handskakning med Lärking var ju iaf underbar.
Det var härligt att se hur Lill-Kenta (som inte hade långt till tårar) bokstavligen ösa komplimanger över laget, det verkar minst sagt vara en väldigt härlig stämningen i truppen.
scim: Som sagt - Timrå har allt att vinna. Lill-Kenta hade knappt ord att finna för sina kämpar och tåren låg i ögonvrån och kämpade emot. Frölunda däremot spelar med kniven på strupen och känner en oerhörd press från alla Goa Gubbar & Gummor - socker-conny gjorde dock ett halvhjärtat försök till att lägga över pressen på Timrå. Jag fick mig ett gott skratt i alla fall efter den intervjun - Han är i alla fall härlig ibland socker-conny;) Kan inte vara roligt att spela hockey då när man blir utbuad av den egna hemmapubliken - är man en go gubbe/gumma då?
1-1 Henke
1-2 Sundin
2-3 Magnus J
Alla 3 "givna" VM-spelare.
All heder till Timrå som naturligtvis efter dessa bjudningar spelar
otroligt uppoffrande.
VF-fan