Vi får väl tacka HV för att dom hjälpte oss att få upp farten efter uppehållet, hade gubbarna fått starta mot ett lag med bättre tempo skulle nog vi sluppit matcher som de senaste!!
Håller inte att missa 2 rena frilägen borta mot HV, nåja på Torsdag får HV stryk, inte en chans att dom har samma marginaler med sig då som dom hade idag.
För övrigt får Lundh börja se till så att grababrna börjar spela försvarsspel igen, 15 insläppta mål på 3 matcher är inte godkänt.
Kvällens match var relativt dålig med lågt tempo. Man hade större förhoppningar för det var trots allt seriefinal.Men både Vf och Hv är inne i "liten" svacka.
Jag hade nästan räknat med förlust för Hv71 idag för Hv71 såg slitna ut i dubbelmöterna mot LHC.Hade förväntat mig ett Vf som skulle trampa gasen i botten direkt men Vf anstormningen kom aldrig.
Jag läste att några VF fans skyllde förlusten på Sjöberg. Visst Sjöberg var inte bra men han kass åt båda hållen så att skylla förlusten på han funkar inte.
Ni skall vara glada att inte HV var bättre i PP för då hade Hv71 punkterat matchen för längesen.Vf hade mer puck än Hv men de hade svårt att komma in på mål, de fick hålla till mycket i sarghörnen.
Spelar ingen roll vilken domare som än dömt matchen idag, Frölunda hade förlorat ändå. Angående misconducten får dom skylla sig själva. Dom vet att det bara är att hålla käft, ingen idé att åka runt och jaga domaren som Janne gör. Men visst, Sjöberg var fruktansvärt ojämn. Utvisningarna som han väl tog är väl dock inte mycket att säga om egentligen...
Nä det här var en förbannat dålig insats av Frölunda. Fattar inte varför man inte agerar från båset när man märker att det går åt skogen. Ta timeout, bänka nån, ändra i femmorna eller vad som helst.
På torsdag vinner Frölunda utan minsta problem, inget snack om saken.