Frölunda HC

SHL · 60615 inlägg · 3408 ämnen

Hv - Frölunda

Hv - Frölunda
Inte många som har diskuterat om matchen ännu. Vad tror ni. Tippar visnt till Frölunda (oväntat???). Frölunda vinnner med 4-1. Mål av Kahnberg, Carnbäck, Andersson och Kakko. HV:s mål görs av... ingen. Det blir 4-0 till kungarna från Göteborg.

Sv: Hv - Frölunda
Dragan 2k: har tippat 3-1 till frölunda i matchtips så jag får stå fast vid det. Målen görs av kahnberg (het nu) , esbjörs och kakko som sätter sin första strut på söndag!
Vem som gör HV's balja vill jag inte spekulera i :)

danoj: Det ska bli intressant att följa matchen på söndag. Förhoppningsvis spelar Tolsa då och då kan man se hur hungrig han är och om skadan har påverkat den form han var i innan skadan. Inget ont om Alexander Steen men dragkedajn behöver verkligen Tolsa för att fungera perfekt. De är så samspelta att de kan lira med ögonbindel.

Sedan ska det bli kul att jämföra två av elitseriens bästa lag. Nu går HV riktigt dåligt, speciellt på hemmaplan, samtidgt som VF, trots sina vinster, är i en liten svacka. Men med den spelglädje och kämparvilja som Frölunda visar borde en bortavinst vara möjlig.

Forza VF

Dragan 2k: ja just det, hade glömt av att tolsa snart är spelklar.
Jo man kan säga att vf vart lite i en svacka nu, men om dom spelar som dom gör nu när dom inte är på topp så klagar iaf inte jag, tänk då hur det går när dom spelar som dom ska :)
Tänk vilken skillnad det är, förra året satt man och tuggade på naglarna inför varje bortamatch, så är det inte längre.

danoj: På tal om heta spelare... ligger inte Peter Ström ganska bra till?
Jag tror på en rolig historia på Söndag och att VF vinner med kanske 2-5. Jag tror uppryckningen måste komma nu. Det har sett lita halvdant ut dom 3 sista matcherna. Men nu kommer en urladdning till...

« · 166319