Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Kallio Klar

Sv: Kallio Klar
Stefan: Kallar du Kallio för en panikvärvning? Tvärtom... det är en medveten satsning redan nu för nästa säsong. Får man chansen på en sådan spelare så tar man den. Dom flesta elitserieklubbar hade nog sett han i deras lag.

Stefan: Tomi Kallio till Frölunda är absolut ingen panikvärvning. Men om en kille bönar och ber att få lämna NHL och han har såpass bra kaliber som Tomi så är det ju nästan tjänstefel av Frölunda att inte vara med i diskussionen. Sen kommer säkert gubbar lämna VF till nästa säsong.. Vilka? Det får tiden utvisa. Men hellre att Kallio spelar i VF än i Färjestad eller MIF eller nåt annat. Sen ska det bli intressant och se vilka ess Percy har i rockärmen. Han påstår sig ju ha gubbar på ingång. Eller han tittar på nya spelare... Tänk om MIF fick kvala :O)

MoK GG:

om du kikar i MIFs gästbok så förstår du vad jag menar med panikvärvning :)

Fast ingen har lyckats förklara skillnaden mellan ett bottenlag som värvar för att klättra i tabellen och ett topplag som värvar för att behålla sin position som topplag.

När bottenlaget värvar heter det oftast panikvärvning, men när topplaget värvar så heter det förstärker.

Du som är en klyftig herre MoK GG kanske kan svara på den frågan?

Stefan: "Fast ingen har lyckats förklara skillnaden mellan ett bottenlag som värvar för att klättra i tabellen och ett topplag som värvar för att behålla sin position som topplag."

Tycker att man kan framläsa skillnaden rätt så bra?

Stefan: Ingen ide att titta i MIF's gästbok. Skriver man där blir man ju ändå bara bortplockad. Nån skrev att VF var ett köpelag så jämförde jag med MIF och Percy. Så blev man bortplockad. Luktar forna Sovjet eller Irak lång väg. Stöter man sig med regimen så blir man tystad.

FreddanVF:

danoj skrev följande i MIFs gästbok igår:

Förstår inte varför det alltid skall panikvärvas när det går dåligt för MIF. Bara att inse att det inte finns särskilt många spelare av klass lediga nu

......................
och därav mina kommentarer ang VF:s panikvärvning av Kallio, Frölunda ligger i topp och värvar, MIF ligger i botten vill värva för att försöka hålla sig kvar men då blir det panikvärvning.

danoj:

frågan i sin helhet varför heter det: Förstärker för topplaget och panikvärvning för bottenlaget?

Stefan: Öhh, det där skrev jag inte alls, nu e du ute och cyklar.

Stefan: Ja det kanske han gjorde, men det såg jag inte han hade väl blivit bortredigerad ;) Men en kille som kallar sig christoffero skrev Tomi Kallio skrev på för Frölunda idag, Köpelag, avadå!!!

Och då skrev jag att Anledningen till att Percys plånbok är så tunn är väl så att MIF måste vara ett köpelad isf. Men det fick allmänheten inte se. Det går tydligen att kalla VF köpelag men inte MIF på erat plank. Det är lite diktatur tystning. Lite blandning av Kuba, Sovjet och kanske Kina.

Stefan: Kanske för att det är journalister som skriver det. Och av nån anledning så har man panik när man ligger där MIF ligger och lite panik måste det vara för inte hade väl Percy räknat med att kanske ligga under kvalstrecket. Och nu med alla bortamatcher för MIF och ett nyvaknat Brynäs så måste det väl ändå kallas panik. Men att ett lag som ligger etta skulle ha panik. Nä det låter liksom inte bra i radio press och TV. Eller hur? Man förstärker för guld.

Stefan: Njaee panikvärvningar kan man ju göra även om man leder elitserien tycker jag. Beror på vilken spelare man värvar (tycker jag). Kallio är för bra för att inte kontraktera speciellt inför nästa säsong. Sen om man kallar det förstärkning eller panikvärvning det är väl upp til var och en. Vi frölundaiter kallar det nog förstärkning och alla andra panikvärvning då :)

FreddanVF:

räknat med och räknat med... före säsongen så tippades vi av nästan alla att hamna på placeringarna 6-11...då 12:e platsen var vikt för Timrå =)

Så någon större skräll att vi ligger där vi ligger är det inte.

Och självklart är det skillnad på värvningar, en nedåtgående Burakowsky mot en toppspelare i Kallio så är det inget svårt val.

danoj:

helt rätt danoj, det var Liepins som skrev det =) sorry för att du fick skulden :(

---------------

Sv: Förstärkningar på gång!

anders: Förstår inte varför det alltid skall panikvärvas när det går dåligt för MIF. Bara att inse att det inte finns särskilt många spelare av klass lediga nu.
Blir väl någon ny Burakowsky eller nåt...

I ert fall tror jag klubben mår bättre av ett nytt tränarnamn än en ny skitspelare. Nya röster förfriskar..särskilt om den rösten tillhör en bra tränare och inte Bäckis.

liepins från Göteborg

2003-01-20 18:37:16

----------------------

tro det eller ej Freddan inlägget ligger fortfarande kvar i MIFs sovjetstyrda gästbok =)

Stefan: Ähh...ältar du det där inlägget fortfarande?:)

Stefan: Jasså vad trevligt... det låg inte där idag runt 11 tiden när jag var inne och kollade...

FreddanVF:

du missade det nog, det har inte varit raderat så vitt jag vet.

Liepins: självklart =), måste ju ta upp det till diskussion om vi? kallas för avundsjuka för Kallio värvningen. =)

Vem kommer att petas i Frölundas anfallsuppställning när Kallio kommer förresten? Några tips?

Stefan: Ja men ni är ju avundsjuka=)

Tror att Lukkonen ryker när Kallio kommer in i laget.

liepins: jag med hoppas kallio får spela med andersson i första vilken super kedja!!! knäcker

Stefan: Jag menade iofs mitt inlägg angående MIF som köpelag som jag postade mellan 23:30 och 00:30 igår... det kom upp i gästboken men i morse vart det borta, men men...

MEGA 5:AN

Backar: Magnus johansson,Ronnie sundin
Center: Jonas Johnson
Forwards: Niklas andersson,KALLIO

sektionU: Tror inte man skal sätta Andersson och kallio brevid varandra eftersom båda åker mycket skridskor... bättre att sätta Kallio med Micke Andersson och Carnbäck eller ström eller nåptt

MoK GG: jo jag vet men om man får göra en toppad fema så ser den ut så

MoK GG: Vad tror du om Steen, Jensa, Kallio alternativt Ström, Micke och Kallio?

Carna har ju iofs spelat med Steen och Jensa tidigare, så det kanske blir de som lirar ihop och kombination nummer två blir ju i så fall det mest troliga.

sektionU: Jo en toppad femma men 17 vet om den skulle fungera så bra faktiskt.

Klinth: Jo det var min andra tanke om Kallio skulle gå in brevid Steen och Jensa. INte dumt heller.

MoK GG: Om man tar med nästa säsong i diskussionen, så har ju Carna aviserat att han tänker sluta, och Micke blir ju inte yngre direkt, så hankanske också försvinner efter denna säsongen. Då kan man ju tänka sig att spela ihop kombinationen Kallio, Jensa och Steen. Det blir ju en riktigt vass kedja som kommer att finnas även nästa säsong. Men så kanske man inte resonerar redan nu...

Klinth: Inför nästa säsong blir det nog lättare att finna plats frö Kallio när säkerligen Carna och Micke lägger skriskorna på hyllan.

de var tal om att Markus Näslund skulle komma hem till modo om två år. aj då

sektionU: Fast han har väl sagt att han lägger av med hockeyn då?

Chief: Hörde också att han förmodligen skulle lägga av då. Men man vet ju aldrig...

liepins: I Näslunds fall tror jag faktiskt att man kan ta det på allvar. Han verkar vara en så'n som går sin egen väg. Han ville ju sluta när han var på topp och syssla med något annat när han flyttade hem. Fast det har man ju visserligen hört förr...

sektionU: Du glömde målvakten, Henke!!

brunte: Ett citat från Philadelphias hemsida 03-01-02.

"The Philadelphia Flyers today acquired 6’0”, 195-pound right wing Tomi Kallio on waivers from the Columbus Blue Jackets."

Hur går det om han lyckas där i slutet av säsongen. Bay, bay Frölunda tror jag han säger.

Brynäshjärta: Skriver man kontrakt för även nästa säsong blir det svårt att bara säga bye bye.
Och imorgon ska ni få stryk, utan kallio.

danoj: Vill han till NHL igen så är det bara att lämna Frölunda även om han har kontrakt sådanna är reglerna.

MoK GG: Ok, men brynäs ska fortf få stryk imorrn:)
Var rätt intressant på intervjun med conny efter mif matchen, lasse granqvist frågade då hur man skulle göra med målvaktsfrågan framöver, varpå conny svarade "Henke kommer att stå några matcher nu" , ska man tolka det som att henke kommer va 1'e målis nu ett tag framöver?

danoj: Kan vara en test för att se om Henke är i form inför sluspelet. To: Brynäs, Lö: Djurgården, Ti: Färjestad. Det är matcher som är bra värdemätare.... Speciellt Tisdagens match mot FBK, den är tuff!!!

danoj: Ikväll åker ni på storstryk o ni tappar hakan över resultatet lilla julafton redan så här tidigt på året ha ha !!!Hej tomtegubbar slå i .....VF-BIF 1-7!!

observant: Det verkar som om du har hällt i glaset rejält, så som du tippar ;-)

Jag har varit inställd på 4-1 till Frölunda, men håller på att eventuellt ändra mig. Kan bli 4-0 oxå ;-)

Klinth: Kommer du dit på tis? Jag skall sitta bland kostymnissarna och jag ska göra allt för att hetsa upp dem. Lycka till i kväll.

svanru: Näe, jag kommer inte till Scandinavium på tisdag, tyvärr. Däremot kommer jag att sitta bänkad framför TV´n på O´learys i Linköping, eftersom jag för tillfället jobbar där. Missar många hemmamatcher pga detta förb****de jobbet. Matchtröja, kepa, öl i mängder och saftig burgare... Sedan en riktigt bra match (hoppas jag) på TV där VF och FBK ger allt för att visa vem som är i bäst form inför slutspelet (VF hoppas jag) och till slut en seger med 5-3 till VF (hoppas jag).

Klinth: Jajjamensan ikväll har vi fest seru scandinavium nästa ;-)

observant: Ja, lycka till men räkna med att det blir tufft för Brynäs, riktigt tufft. Indianerna bjuder upp till krigsdans i kväll ;-)

Klinth: Ok ska kika in det jag har faktiskt sett 3matcher med BIF mot VF i scandinavium o alla dom 3 har slutat med BIF vinst årgång 2000 med Lillhonken i målet, sen var jag uppe i Gävle januari 2001 en lördags match då BIF mötte er,då blev det också vinst med 7-2 även om ni hade Husse o JJ som livsfarliga målgörare,Aspen var bra då o även ikväll spikar han igen då han vaktar målet!!

observant: Hittills i år vann VF hemma med 2-1 och borta med 2-0. Detta innebär att VF har 2 segrar på 2 matcher mot Brynäs, men samtidigt har det varit målsnålt i båda matcherna. Vi får väl se hur det går ikväll, oavsett resultat så blir det förmodligen en rolig match att se.

Klinth: Ja hoppas det blir fart o fläkt ifrån båda lagen för grishockey vill jag inte se ifrån någons sida eller ryggsäcks hockey för den delen heller,massor utav mål ska vi säga 8-7 till BIF;-)

Den här "klar o kall" som ni talar är han "go" eller....?

rådbjer: hehe..humor

F´låt "kall o klar" ska det vara, är det en go en?

rådbjer: Visst är det så ;-)

« · 196814 · »