Inför kvällens match så vill jag se ett målvaktsbyte. Inte för att Henke varit dålig men för att tagga spelarna och för att jag tror Norrena ser det som en chans att komma in i slutspelet. Plus att jag vill se en splittrad dragkedja. Jag tror man kan åstadkomma lite fart om grabbarna får lite ombyte i miljön. Kanske byte och sätte Joel som första center och klämma in Johnson mellan Kahnberg och Tolsa. Två anledningar. Dels att Johnson åkte med nattmössa i förra matchen och inte alls var taggad efter sitt matchstraff. Och dels att första kedjan måste vakna. Den bästa formationen så här långt är Esa, Jensa och Steen. Helt underbart att se hur dom hittat varandra. En annan variant är ju att prova Johnsonligan med Johnson, Ström och Carna. Den var ju framgångsrik för ett par år sen.
Jaja, vi får väl se hur Conny gjort ikväll... Men en sak är säker. Laget måste spela mycket bättre än i Scandinavium senast. Iaf sätta chanserna.
Kom igen nu Frölunda, Semifinalen väntar runt hörnet.
FreddanVF: Målvaktsbyte? Jag skulle föredra backbyte!!! Att bänka Alavaara och i stället spela med Leetma är för mig helt ofattbart. In med Alavaara igen, och piska backarna till att göra sitt jobb till 100%, och se för F*N till att hjälpa henke, så skall ni se att det blir riktigt målsnålt i egen kasse. Sedan är det egentligen ointressant om det är Henke eller Norrena som vaktar kassen, bara backarna gör sitt.......
Klinth: Jag klagade inte på Henke :o) Han är för mig nummer ett men eftersom inget hände med eller utan Alavaara så måste man göra något annat. Jag efterlyste något som kan tända laget.
Klinth: Nä det är jag medveten om. Gör inte backarna sitt jobb ser jag hellre Henke som målis. Men något måste göras. Det ser ju för jäkla lamt ut spelmässigt framför målen. Man måste in med folk på mål annars tar Hirsch pucken för enkelt. Bara att kolla dom gångerna folk var inne på målet så blev det genast mycket rörigare och puckar som gick i mål och som gick i stolpar osv. Sen får ju Lärking inte vara så snabb på pipan som när VF gjorde mål hemma senast och fick ett bortdömt när Hirsch inte ens hade pucken.
FreddanVF: Tyvärr väger ju grabbarna lite väl lätt framför offensiv kasse. Det är ju i princip bara Jensa som orkar stå emot, förutom Sundin och Acke då, men de har ju en defensiv att tänka på också.... Svår nöt att knäcka det där.....
Klinth: Jag är mest besviken på förstakedjan. Ingen av dom gör skäl för sin lön. Kallio som tjänar 500 000 för det han spelar denna säsongen har gjort 1 slutspelsmål. På 5 matcher. Likaså Niklas Andersson. Det är klart för lite. Det är krav som man måste få ställa. Sen att Jonas Johnson blivit framröstad till mest värdefulla spelare av spelarna i elitserien tycker jag han ska visa nu. Frölunda har en jäkla chans att ta SM-Guld i år. Har dom inte insett det eller?
Jaja, vi får väl se hur Conny gjort ikväll... Men en sak är säker. Laget måste spela mycket bättre än i Scandinavium senast. Iaf sätta chanserna.
Kom igen nu Frölunda, Semifinalen väntar runt hörnet.