Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium

« · 468197 Till forumet


Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Linnea: Borde väl bli 3-1, för det sa jag till en dansk spelnarkoman på jobbet som aldrig har sett ishockey i hela sitt liv.
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Heda: Låter som ett vettigt resonemang. Bara hoppas att du, eller någon annan av utmanarna får rätt. Men du kanske är inne i ett stim nu=)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Linnea: Jag resonerar bara som så här, att Frölunda brukar vara ganska bra på att markera vilket lag som är bäst.

6-1 mot MoDo när dom var obesegrade...
5-2 mot Timrå när dom precis hade tagit vår serieledning...
4-0 mot Färjestad när dom trodde dom var med i racet igen...

Med mera. Alltså talar det mesta för 5-1 imorrn:)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
WaterMelonMan: Jodå visst hade jag blivit glader om det blir det du säger. Men jag har många gånger denna säsongen tippat logiskt och det har skitit sej varje gång. Resultaten är mer svårtippade denna säsongen än förra.
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
WaterMelonMan: Är man expert så förväntas man ju vara bättre.... Så vi ska ha oddsen emot oss, och misslyckas vi ska vi skämmas rejält. Men som sagt, nu är handicapet uppnått, och bussiness as usual ;-)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
gud: Hmm.. ja det gör ju det hela lite mera komplicerat.

Jag analyserade faktikt en data från tidigare matcher under säsongen och kom fram till att Frölunda borde vinna med 3-2. Men vekligheten är ju sällan så enkel... (fast Mok blir nog glad om den är det =)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
WaterMelonMan:
Då måste du ha med i beräkningarna att experterna
får välja resultat först..
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Klinth:

Hehe. Jag har inte varit med tillräckligt länge för att veta den exakta sannolikhetsfördelningen på resultattipset här, men än så länge har jag ju samma facit som er experter =)

Ville föra in lite statistik i det hela, då det är ett område jag behärskar hyggligt. Försökte profilera mig på ett annat sätt innan, men det gillades inte riktigt av moderatorerna...

Vad du kanske inte uppfattade av mitt inlägg var att det faktiskt delvis var till försvar av expertera. Eftersom ni är så få jämfört med utmanarna så kan man helt enkelt inte begära att ni skall tippa rätt lika många gånger som dom.

Men jag antar utmaningen och gissar 5-3 till Frölunda på torsdag. Må bäste expe.. öh.. man vinna! =)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Heda: Kul med nån som tror på storseger, hakar väl på och säger 6-2 då.
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Metal Guru: Det skulle man kunna tro, men med rätt teknik så går det faktiskt riktigt bra. ;-)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Den regerande mästaren skall nu tippa resultatet mellan Frölunda - Linköping.

Jag kör på 5-1.

För övrigt så är jag ganska säker på att det är dags för "Pebben" att komma igång. Skall vi säga två kassar från honom imorrn?
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Metal Guru:

Hahahaha!!!!Fan det finns ju lite humor i er moringar också ;)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Klinth:
Blir det inte väldigt kladdigt när man så fullständigt sågar en vattenmelon?

(sorry, kunde inte låta bli...)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
WaterMelonMan: Tack för det inlägget i debatten. Eftersom du som du själv sa är relativt ny här så kan jag meddela att expertpanelen dominerad stort under förra säsongen och vann denna inofficiella men ack så viktiga tävling hur busenkelt som helst. att vi i år kör med 10 i handicap verkar inte ha uppfattats av någon förutom oss eminenta experter. Sålunda börjar nu allvaret, och vi skall än en gång bevisa våran suveränitet.

"Experterna nu måste tippa rätt fyra gånger i rad för att inte vara sämre än vilken gissning som helst =)" Läs ovan, vi skall nu bevisa våran suveränitet.

En liten fråga till dig lilla vattenmelonmannen, om du förutom att spotta kärnor omkring dig skulle kunna ta och deltaga i denna lilla tävling, så kan du ju räkna ut hur många gånger just du "måste tippa rätt i rad för att inte vara sämre än vilken gissning som helst"

Lycka till vattenmelonmannen, och du, lyckas du inte kanske du blir degraderat till honeymelonman ;-) Lite så där lagom gay ;-)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Klinth: Tack för förklaringen.

Då kan vi titta lite närmare på 'tipset' för gårdagens match Färjestad-Frölunda. Experterna tippade 3 olika resultat, och Utmanarna tippade 8. Om nu resultatet hade varit helt slumpmässigt så har alltså Utmanarna nästan tre gånger så stor chans att tippa rätt mot vad Experterna har. Vilket också betyder att Experterna nu måste tippa rätt fyra gånger i rad för att inte vara sämre än vilken gissning som helst =)
Kommentera


Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
mattias - 74: LEksand vet man ju drar publik men Skellefteå ser jag inte fylla hallar precis. Men klart i Scandinavium spelar det ingen roll vilket lag som kommer då hallen fylls av Frölundaiter ändå :)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
mok:

Ja att Leksand och Skellefteå kommer opp är väl det som de föesta vill, 2 klubbar som har både Ekonomi och publik att fylla varenda arena i Sverige, Ser ut som om Luleå kanske blir en aspirant till Ks nu men det är långt kvar innan vi vet svaret.
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
mok: Så sant som det var sagt ;-) Vissa tom barnförbjudna.....
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
mattias - 74: Nej visst utökar dom till 14 lag så är väl Leksand och Skellefteå dom lagen som ligger närmst till. Blir det kval som vanligt vet man ju aldrig riktigt vad som händer. Men skulle ju gärna se att MIF byter plats med Leksand
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Klinth: Ja kärt barn har många namn säger dom :)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
WaterMelonMan:
Det är undertecknad; Kung Klinth
Den allvetande skräphögen; mok
Mannen, myten, legenden. Även kallad konceptet; Dragan 2k
Och så har vi en liten groupie i gruppen, mannen som vill blir "stor" danne l
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
mok:

Jo men inte så länge till va ;))
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Klinth: Eftersom jag är rätt ny här så har jag inte koll på vilka som ingår i 'Expertgruppen'. Kan du upplysa mig lite vilka det är?
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
mattias - 74: Jobbigt o jämföra Frölunda med Leksand alltså. Spelar inte Leksand i allsvenskan? :)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
mattias - 74:

Vi förlorade mot Djurgården, men det räcker så:)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Danne_l:

Får man fråga när ni har tänkt och förlora en match då ;)

Börjar lika leksand mer och mer detta ;)
Kommentera

Sv: Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Klinth:

3-1. Det blir det naturligtvis inte, men man kan ju alltid hoppas.
Kommentera

Linköping gästar Göteborg, då blir det fest i Scandinavium
Tja, vad ska man säga? Jag börjar med att gratulera Heda och gänget i utmanartruppen, imponerande siffror ni visar upp. 0-10 är förkrossande siffror och för stunden kan man inte göra annat än att krypa inför denna styrkedemonstration.... Eller.....

Tja, vad ska man göra? Naturligtvis se till att vi i expertpanelen sätter dit några resultat. så varför vänta längre? Utmanarna har fått det försprång på 10 rätta resultat som vi var överrens om och nu tar vi fram finliret. Även om Linköping i Scandinavium är en svår nöt att knäcka, och en match som troligtvis kan sluta lite hur som helst, så kommer nu slutresultatet.

Frölunda vinner med 4-2.
Kommentera

« · 468197