Jag träffade Jan Simons, ordförande i Mora IK igår, i samband med ett tröjöverlämnande. Hans sons ena matchtröja i TIK dräkten skulle bytas mot en av hans tröjor i Moradressen från året. Janne ställde många frågor kring just Corey Hirsch. Helt klart verkade han och Mora IK intresserade av Postens mest underskattade frimärke.
Vidare framkom det att Janne och Corey samtalat i telefon dagen innan. Vad som diskuterades framkom inte. Frågan man ställer sig: Vill ni se Corey Hirsch i Vf kommande säsong? Jobbar föreningen för att knyta till sig denna spelare?
250kg kärlek: Hirsch fick ju inte visa så mycket vad han går för i elitserien även om han kanske han med en snabb glimt i slutspelet där han var mycket bra. Skulle gärna se honom i VF om Henke sticker. Tror inte VF för några större disskusioner just nu för stannar Henke så behövs inte Hirsch så dom avvaktar säkerligen och har nog gett Henke och Rangers ett sista datum så dom har gott om tid att finna en ersättare
Jag talade med Christer Kjellgren häromdagen(värvningsansvarig) och enligt honom så sökte Frölunda inte aktivt efter en ny målvakt. Man vågar inte göra det förren man vet hur det blir med Henke. Däremot ryktas det däremot att Hirsch är den som värvas i fall Henke drar. Detta rykte spär ju Hirsch på då han sagt att han väntar på vad som händer i NHL innan han kan besluta vart han spelar nästa år.
Däremot är jag tveksam till om jag personligen vill ha Hirsch. visst, en kanonmålvakt men jag ser hellre en lösning som vi kan satsa på i ett par år minst. Hirsch känns inte som en sådan lösning. Å andra sidan är det ju inte direkt gott om unga lovande målvakter.
Henke lär vara förlorad? Är det något som säger att han inte kommer att dra över Atlanten? Med tanke på det spel han presterade under VM måste det ske ett mindre mirakel om ni ska få behålla honom. Men jag förstår den passiva roll styrelsen tagit. Man "sullar" inte bort en av världens, för dagen, bästa målvakter.
Hirsch vill stå varje match, helst i NHL. Det förnekar han knappast själv. Så nej, Vf behöver någon annan målvakt än Hirsch om man ser långsiktikt. Frågan är om Vf finner någon?
Grejen är ju den då att inget just nu tyder på att han drar över Atlanten. Rangers har inte ens erbjudit kontrakt och verkar inte vidare sugna på att köpa loss honom för dyra pengar.
Jo Hirsch är kanske en bra herre, har sett han väldigt lite...
På tal om unga lovande målvakter så tro jag frölunda har en kanon målvakt om ett par fem år i joel gistedt i u18 :P..har själv spelat memd honom och tro han är våran kommande stor målvakt i vf framöver
Nu verkar det väl som att Henke blir kvar i VF, med tanke på vad som sagts på slutet. Men Tim Thomas var väl het (ett tag iaf) som ersättare vid en flytt, men detta rykte kan nu avskrivas helt. Han är nu klar för Jokerit..
Dream Team: Det var ju synd på ett sätt. Men det borde väl betyda att unge Lundqvist blir kvar. Iom att thomas var det hetaste alternativet.... Såg förresten att Dany Heatley kommer spela för Lugano om det blir strejk i NHL.
Janne ställde många frågor kring just Corey Hirsch. Helt klart verkade han och Mora IK intresserade av Postens mest underskattade frimärke.
Vidare framkom det att Janne och Corey samtalat i telefon dagen innan. Vad som diskuterades framkom inte.
Frågan man ställer sig: Vill ni se Corey Hirsch i Vf kommande säsong? Jobbar föreningen för att knyta till sig denna spelare?
Jag gillar Corey, det är därför jag undrar...