Frölunda HC

SHL · 60598 inlägg · 3406 ämnen

matchen

matchen
remes: äh, nu skiter vi i det där och koncentrerar oss på leksandsmatchen istället, 4-2 till frölunda ikväll blir det, målskyttar blir tolsa, johnsson, carnbäck och kakko!!

Sv: matchen
danoj: Vore ju kul om Jonas fick göra mål igen. Det är ju han som ligger bakom de flesta målen, men han får sällan göra dom själv

Frölunda85: Jag såg att Tolsa var tillbaka... Är han i form?
Funderar på att byta in honom i mitt dream team igen.

Richter LHC: Vet faktiskt inte riktigt...men jag tror att det ligger bra till hos honom. Han är ju väldigt duktig, jag tror absolut inte att han får några problem med att komma tillbaka så som han spelade innnan han blev skadad

Frölunda85: Om jag nu inte missminner mig så har väl Tolsa redan spelat 2 eller möjligen 3 matcher efter skadan, så han är redan tillbaka.

Richter LHC: Han har vart bra , i första matchen efter skadan var han dock något för villig. Men hela VF är i en svacka just nu så man vet ju aldrig.

Klinth: Jo det stämmer, men jag har däremot inte sett mycket av honom

Frölunda85: Nä, han har väl inte varit lika framträdande som innan, när det flöt på enormt bra för honom. Duktig är han i alla fall, och mycket nytta gör han. Hoppas han nätar i kväll, det behöver VF nu, några lätta mål så att skyttet och målspottandet kommer igång igen.

Klinth: Jo, jag håller med dig. Vi måste börja göra mål igen. Det blir spännande att se vad som händer ikväll.
Man får ju kolla på Brynäs-Färjestad matchen på canal+ . Hoppas Brynäs vinner...annars kommer färjestad ifatt oss

Frölunda85: Inte då, VF tar 3 poäng så närmare kommer inte FBK hur dom än gör ;-)

Klinth: hoppas det, känns ändå lite nervöst...Leksand e bra hemma

Frölunda85: Det blir en svår uppgift för grabbarna, Leksand borta. Leksand har kommit igen starkt och har en hög lagmoral.

Har dock på känn att det vänder nu. Spelarna borde inse att det är dax att plocka fram finliret om man vill behålla serieledningen inför uppehållet, och dessutom har de yngre förmågorna förmodligen fått stärkt självförtroende av uttagningen till landslaget, och vill visa att de håller en hög klass.

Tror på 3-6.

(Skrev det visst tidigare, men det passade så bra här oxå ;-)

« · 172096