Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Matchen ikväll

Sv: Matchen ikväll
MoK: I och för sig är det två svåra bortamatcher vi pratar om. Både lagen tillhörde de bästa hemmalagen ifjol och att förlora med uddamålet bådar ändå gott inför framtiden. Jag är alltid optimistisk även om tidigare inlägg ger sken av motsatsen:-)

MoK: Ni kommer snart igång. Som sagt så blixtrade det till emellanåt för att sedan snabbt falla tillbaka ned i dvala igen.(Det såg segt ut för de flesta i VF och Lundqvist var mäkta förbannad och viftade med sin spak allt som oftast in i buren fly förbenad över sitt lags insats.) I tredje perren så försökte verkligen Frölunda komma ikapp och man fick också till en kvittering tillslut. Men Timrå la då in överväxeln i sitt 6:e eller 7:e försök i PP så lyckades man då tillslut få avgöra matchen mycket välförtjänt.

I och för sig så har jag ju tippat Timrå som 8:a i mitt tabelltips på min pres, men innerst inne i mitt inre så gnager en kvalserieångest av oro fram - dä ä posätivt bah ;)

mike: Hörde rapport från en Frölundait på plats att den var ren katastrof för Frölunda. Låter inge bra dags att vakna som sagt. Tror docj Timrå hamnar 5-6 i tabellen.

« · 297061