Frölunda HC

SHL · 60615 inlägg · 3408 ämnen

Mot dom 100!!

Sv: Mot dom 100!!
Peter72: Nog har dom visat VF rätt många gånger på C+ i år. Betydligt oftare än Luleå ivarjefall.

Portello: Vinnerborg är helt slut i huvet...

Vf chefen: skrattar åt eländet.

danoj: Den enda blundern är väl utvisningen på Kallio, i övrigt tycker jag han sköter sig.

liepins: Nja, utvisningen på ackeström var rätt rolig med, i reprisen såg man att vinnerborg kollade åt ett helt annat håll, sen när lulespelaren låg på isen vände han på huvvet och lyfte armen, dvs han såg inte situationen, men men :)

danoj: Det var utvisningen på Kallio jag tänkte på. Den med ackerström var ju ochså helt otrolig. Därimot var boxplayet under Ackerströms utvisning nåt av det bästa jag sett.

Peter72: Nja Kallio kan bryta kontraktet efter denna säsong om ett NHL lag vill ha han och det lär inte saknas anbud på den killen!!

4-1 nu, vilket konstmål av niklas andersson och kallio!!

danoj: Kallio 2 målsskytt idag, passa dig hyvönen ;)

danoj: Efter två perioder undrade man - när ska ni höja tempot och spela hockey som alla vet att de kan. I tredje perioden kom svaret. Undrar vad Conny sa i periodpausen...

Dragan 2k: Jag tror Conny sa: Vi vet att vi har vunnit hela serien men det är för fan 12000 personer här ute som vill se oss vinna. Gör mål...

Vf chefen: Domarinsatsen då? Han gjorde väl en rätt ok match om man bortser från den felaktiga utvisningen på Kallio samt tacklingen i ryggen på Luleåspelaren av (tror det var) Carnbäck.

Vill dock ändå inte ha Vimmelkantig som domare i slutspelet. Överlag är han milt utryckt en rätt kass domare.

Dragan 2k: För ovanlighets skulle så var det nog bara dom 3 misstag som du nämner. Jag vill påstå att jag upplevde vissa delar av matchen som en träningsmatch som inte gällde nåt.

Vf chefen: Första och andra perioderna var riktigt dåliga. I tredje däremot när man drop upp tempot lite grann såg man prov på det spel man oftare vill se Frölunda prestera. Sista delen av tredje var i mitt tycke uppvisning. Vilket tryck man kan åstadkomma i sina bästa stunder...

Dragan 2k: Ja, 3 perioden var riktigt bra. Framför allt Kallios mål el rättare sagt Nicke Andersons förabete. Var det bara jag som tyckte att bakgrundsljudet från Canaldigital sändingen var lite dåligt. Man fick aldrig publiktryckskänslan. Hela laget är ju hur bra som helst när dom vill ta i lite. Detta känns gott.
Carnbäck hade en massa chanser. Jag hoppas han sätter det avgörande målet i den 4 finalmatchens förlängning. Det blir han som ger oss guldet innan han lägger av.

Dragan 2k: Nu räknar jag med bra ljudkvalitet på highlightsen, annars blir jag väldigt sur..

danoj: Någon gång ska man väl kunna få se på bra highlights. Eller det kanske är för mycket begärt...

Dragan 2k: TV sporten har aldrig visat något positiv om frölunda sedan hegerfors slutade. nångång måste dem väl lära sig att frölunda har alltid varit och är ett publiklag

Peter72: Vi menar framförallt highlightsen som finns på nätet. För övrigt tycker jag nog ändå att Frölunda får faktiskt rätt bra publicitet i media numera. Började väl framförallt med vinsten över Djurgården i slutspelet i fjol. Men man kan inte hylla detta lag för lite.

Annars gillar jag hur Svanberg hyllade Djurgården när man tog sina senaste SM guld. "Djurgården är helt enkelt för bra för Elitserien". Få se när man får höra något sådant om Fbk och Vf.

Dragan 2k: Nu är väll den sista moroten inför matchen mot brynäs att vi ska hålla nere antal insläppta mål under 100, kan omöjligt se hur brynäs ska kunna göra 5 strutar på lunkan, det går ju inte :)

Dragan 2k: Man kan ju bara hoppas att det blir detta år. Men man kan ju aldrig vara säker.

Fast det är klart att man aldrig kan se för lite av VF i tv. Det borde vara en kanal för att visa vf:)

Peter72: Mjo, sen gäller det att få loss sändningsrättigheterna från Canal + också :)

danoj: Tror också att det är den enda moroten som kan få spelarna att tända till. Det och att man vill få upp tempot i framförallt bortamatcherna.

Sedan kanske man vill bjude Gävleborna på hockey i toppklass. Det är man väl inte bortskämd med denna säsongen:)

Dragan 2k: Jodå Dom har ju redan haft besök av VF en gång denna säsong. Det måste vara för dom att se elitseriens bästa lag en gång till. Inte sant??

Dragan 2k: Hehe, vet inte hur man ska tolka Lasse Granqvist's "Frölunda är över hundra poäng, hipp hipp hurra" som han utbrast i nu på C+ :)

Kan ju bara säga att Lunkan (eller luckan som min kompis ville kalla honom :) ) var ju helt fantastisk...igen !

men det var ju inget ös på stage dorr precis :-/

stage door...som sagt, bokstäverna gör som de vill.....

Nu va dom 100 spräckta, 101, Detta har man gått och väntat på ett tag, hur många lag har kommit över hundra poäng i ES????, det är nog än del, men inte varje säsong va??

frölundaindian: vet vad rekordet ligger på??

eddie1: Färjestad slog väl rekordet ifjol med sina 118 poäng.

Dragan 2k: ja det är rekordet i mest plockade poäng när man har 50 omgängars systemet..

Dragan 2k: Ja har också för mig att det var rekord, men man vet ju aldrig om vi kollar tebax 50 år så finner vi säkert något extremare :)

men vi lyckas nog med 104 poäng denna säsong , då borde ju vi komma på top 20 iaf :)

frölundaindian: Här har ni en rolig sida att kolla in om ni gillar statestik.

Portello: Ja , bra sida föresten, där kan man ju sitta en stund och pilla, men en del statestik e ju kul vi spöa ju björklöven med 11-0 år 2000 hehe.

frölundaindian: då hade inte löven det så lätt i es.....=)

Okej VF.are har ni haft huvudet på skaft här kommer ett test:

1. Med vad förlorade Vf i matchen mot FBK 1981 02-22 ?

2.VArt hamnade VF i tabellen säsongen 93-94 ?

3. Vilken vf spelare vann poäng ligan 97-98 ?

4. Och hur många poäng va det?

5.Vad hette Frälundas Målvakt säsongen 90-91?

frölundaindian:

1. 10-1.
2. Fyra.
3. Marko Jantunen...(?)
4. Ja säg det...45...;)
5. Håkan Algotsson och Åke Lilljebjörn.

liepins:

3. Ville Peltonen!
4. 51

Så ska det va=)

frölundaindian: här är svaren
(1) Dom förlorade med 10-1 borta mot FBK

(2) dom hamnade 4

(3) Spelaren var Ville Peltonen

(4) han vann på 51 poöng 22 mål 29 assists

(5) målvakten var Åke Liljebjörn

Peter72:

För slö=)

liepins: Du var snabbast. GRATTIS!! du hade huvudet på skaft

Peter72: Värdig 2.a Grattis du med

liepins: Jag hade ju rätt på alla eller??

Peter72:

Hade jag med ju=)

men okej en utslags fråga :)

hur lång gick vf i slutspelt år 1981-82?

frölundaindian: Tackar tackar grattis till förstaplatsen liepins. jag bugar och bockar för segraren

frölundaindian:

Inget slutspel!

frölundaindian: dom gick till semi

Peter72 har rätt på utslags frågan men liepins va ju lite före innan så , JA VA FAN TVå vinnare får väl gå då, Grattis :)

frölundaindian: jag hade fel inget slutspel. grattis liepins du vann fare and squre

« · 221896 · »