Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Priser

Priser
INtressant. Har efterlyst detta i många år. Men nu se rjag att Frölunda släpper paketpriser. Köp biljetterna till dom 6 första matcherna och få en billigastye på< köpet. Samt en del familjeerbjudand. Det tycker jag är mycket bra!!

Sv: Priser
mok:
De där paketpriserna har stått ett bra tag på deras hemsida. :)

Sannes: Jo det har säkerligen stått där ett tag brukar sällan kika efter biljetter o grejer eftersom man har seriebiljett. Men detta måste ju vara nytt för i år det var det jag menade.

mok:
Japp, det är nytt för i år, känns som kanonbra sak att göra. Sen så skall man nog utveckla det allteftersom.
Att dom inte har någon rabatt för oss som är ensamma, jag kan väl knappast klassas som varken barn eller pensionär.....

Helt annan sak, jag vet att du också är med i Indians Club har sett din skylt, hade inte det varit på sin plats att föreningen hittade på något för oss en gång per säsong, ordna något lotteri, "bjuda" oss på någon match. De borde kunna vara mer aktiva än vad de är.
För jag antar att det är rätt så många privatpersoner som är med.

Skall tilläggas när det gäller Indians Club att jag vet att alla pengar går till ungdomarna, det var ju därför jag gick med.
Men för att få mer drag runt det så borde föreningen engagera sig mer.

Sannes: Att ge rabatt till ensamma personer... hehe jo det får dom undersöka möjligheten med.

Jodå jag är med i Indians Club. Kan förstå att dom inte anordnar massa saker då det inte kostgade så mycket att gå med och pengarna går ju till juniorerna. Men någon info nångång kunde man ju gärna få hem om juniorlaget.

mok:
Jag har inte fått någon information om juniorer/ungdomarna någon gång, fick ett diplom och en signerad puck när de hade fått mina pengar och så skylten i "templet" får man inte glömma bort antar jag.

Men en gång om året hade det varit på sin plats och bjuda in oss för att få info och sen kanske se en match med något av våra lag (behöver inte vara A-laget).

Visserligen är det rätt så många medlemmar så det kanske är svårt om de flesta kommer men man kan dela upp det i ett par tre olika omgångar.
Jag tror att det skulle uppskattas. Iallfall skulle jag göra det.

Sannes: Jo klart man skulle uppskatta det. Men tänk på att det var väl typ 400kr man sponsrade dom med. Skulle dom ge massa genomgångar, matcher (även Junior matcher) så äts dessa pengar upp ganska snabbt. Men jag hade nöjt mej med info om juniorlaget och satsningarna i brevlådan.

mok:
Sant att pengarna äts upp fort om det är genomgång på plats eller info i brevlådan, det sistnämnda dock billigast.
Men för att få folk och vilja satsa på de yngre så krävs det idag något tillbaka, man kan inte tro att det löser sig med automatik.
Utlottning av 2 biljetter en gång i månaden, kan ju inte kosta så fruktansvärt mycket för föreningen, var bara ett exempel.
Alla är inte såna som du och jag som bara betalar in och ser glada ut.

Äh, nog om detta.

Sannes: Lite mer... visst 2 biljetter i månaden e ju inga mängder. Men hur länga skall dom hålla på med utlottningar eftersom detta var för livstid :)

mok:
Hur länge, på livstid så klart :)
Men utlottning varje månad under grundserien är ca 10 biljetter på en säsong (räknade oktober till februari), inte mycket pengar att tappa anser jag. För jag tror då att man kommer att få många fler medlemmar än cirka de 450 personer man har nu.
Och på sikt så kommer det att gynna juniorerna än mer.

Dock är det inte illa att ha en egen liten skylt, så jag är nöjd med att den är fint inglasad.

Det måste vara din och min förtjänst att det gått så bra för juniorerna de senaste åren, någon annan orsak kan jag inte finna....... :))

Sannes: Jaså du gillar skyltar. jag kan göra en skylt åt dig.

Sannes: Klart det är våran förtjänst att juniorerna spelar så bra inget snack om det hela. :)

Dragan 2k:
Åhhhhh, kan man få en skylt gjord av Dragan, vilken höjdare, vilken uppenbarelse, vilken lycka, jag blir stum av glädje.....

Sannes: Men den kostar 400 spänn :)

mok:
Haha, men det kan det vara värt, det är ju Dragan vi pratar om......

Sannes: Sant sant. Du får kolla med han vad du får i paketet :)

« · 418877