Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Semifinal 6: Linköping - Frölunda

« · 701799 Till forumet


Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Dragan 2k: "Hur fasen ska man kunna jobba när ångesten inför kvällens match och nervositeten inför densamma ligger över mig som ett stort lapptäcke?"


Jag har frågat mig samma sak, kommer ju inte gå att jobba ikväll, dessutom går ju FBK-matchen på 4an... den lär ju stå på hela kvällen på jobbet, suck, kommer bli svårt att koncentrera sig ikväll kan jag säga:-(
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Klinth: Trött man kan bli på Aftonbladet när dom "rankar" hur "tuffa" 4e kedjorna är i semifinallagen.... ja har man inget o skriva så :)
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Dragan 2k: Gör som du brukar. Surfa runt och skriv en massa nonsens här på HS ;-)
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Dragan 2k:

Du får väl sjukanmäla dig och handla litte gottesaker då??

Några kalla funkar alltid :)
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Hur fasen ska man kunna jobba när ångesten inför kvällens match och nervositeten inför densamma ligger över mig som ett stort lapptäcke?
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Kickan:
3-1 låter som ett bra resultat i denna match
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Lycka till Frölunda! Se till att ta dem i Klosetta-Center och gör majoriteten av hockeyälskarna i landet glada.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Paddan: ÄNTLIGEN!! 1 - 8
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Vf chefen: "Var det Johan Anderssons eget påhitt att åka på Ronnie Sundin, eller hade han order?" tycker jag det låter som.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Nån som hör vad Roger får för fråga som han svarar: Ni måste vara helt korkade som ställer sådana frågor.

www.frolundaindians.com/notice/notice_read.asp?id=623
Jag har ljudet i bott men hör bara nåt om Johan Andersson
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mattias - 74:
Jag fortsätter med min negativa inställning (det brukar gå bäst då)..
LHC avgör 13 sekunder in i femte perioden..
Alltså efter ful tid står det 2-2 om det är upptaget tar jag 2-3
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Paddan: Härligt med en riktig Frölundasupporter. En cowboy, precis som det ska vara.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Frölundasupportrarna siktar in sig, fast jag tror att det här blir en enkel historia. Linköping till final efter att ha vunnit med 5-3
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
bobbe:

haha ta 3 - 3 då :)
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Fuling där, inte sno mitt tips... attans, nu måste jag ju säga något annat. :P 5-5.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Klinth: Klart det är press för båda men tror den rullat över mer till LHC är Frölunda för närvarande. Oron har funnits i mej sen kvartsfinalerna för inte ens då såg det direkt lysande ut. Men ännu så lever hoppet :)
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mok: Pressen är nog rätt stor på båda lagen. Skulle tro att det är en del oro i Linköping nu när Frölunda närmar sig och faktiskt tar över mer och mer i matcherna. Samtidigt är det nog en hel del oro i Frölunda oxå. Ett misstag och det kan vara över... Oro finns det även hos mig....
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
kungsbacka: Tror faktiskt inte dom har råd att torska imorgon för e tveksam till om dom kan ladda tillräckligt för en 7e match som blir avgörande i scandinavium. Skall LHC vinna måste dom nog göra det imorgon.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mok: Jag förstår hur du tänker men lhc har teoretiskt råd att förlora men inte frölunda.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
kungsbacka: Tycker mer pressen ligger på LHC som har hemmamatch imorgon och torskar dom den blir det tungt för dom.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Pressen ligger väl fortfarande på frölunda för dom måste väl vinna 2matcher linköping 1match.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Linnea:

Nej han fick ju hjärnsläpp igår, får hoppas att hans nerver är utanpå skjortan imorgon då!!
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Äh, kan vi få första målet och reta upp honom lite blir det nog bra. Karln har ju inte alla hemma ibland.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Linnea:

Ok vill till att norrena har en riktigt dålig afton då :)
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mattias - 74: Prima=) Men för att jag inte ska behöva sjukskriva mig av nervositet, så försöker jag övertyga mig själv om att det blir en grandios seger för oss.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Linnea:

Mår du riktigt bra idag :) ??
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mok:

0-4, nu knäcker vi dom små fjantarna.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Dragan 2k: 1-13, yes!! nu kommer det!
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mok: Jag hoppar på det optimisitiska tåget och säger 3-1 till Frölunda.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
mattias - 74: pressen ligger som du säger på ÖHC nu mer än på Frölunda. Skall LHC avgöra så skall dom nog ta chansen imorgon. Blir nog tajt som dom senare matcherna har vart. 3-2 till Frölunda. Men det är mer hjärta än hjärna som sätter det tipset.
Kommentera

Sv: Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Klinth:

Pressen ligger hos Lhc nu så jag tror Frölunda fixa förlängning. tips: 4- 4
Kommentera

Semifinal 6: Linköping - Frölunda
Fan vad nervöst. Man mår ju fysiskt illa... Men, det är bara att gilla läget, och säga vad man vill men mer spänning än så här är ju svårt att få...

Ännu en måstematch. Ännu en gång skall "lilla" Frölundaanfallet försöka forcera "giganterna" i Linköpings förvarsblock om 5 man + Norrena. Och gud vad lätt Frölunda väger i den kampen. Men, när man väl trycker till mot mål. När man snurrar på så att "kolosserna" inte hänger med i svängarna, då skapas det lägen. Det händer inte ofta, men det händer. Och då måste den sitta. Och så måste Lundqvist och Johnsson spela mer fysiskt. De är ju de enda i Frölundas offensiv som är "stora" nog att kunna kännas mer än ett myggbett i nacken på "bautastenarna". Övriga måste utnyttja sion rörlighet och snabbhet...
Och så får man inte låta Sami Torkki skjuta. Äckligt effektiv mot Salo ju...

Men klaffar allt så slutar denna match 2-4.
Annars så blir det sommarlov...
Kommentera

« · 701799