Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Snoop: Båda sakerna går ju att undvika.
1 VF skruvar åt skenan.
2 VF ger honom en lägenhet som inte har mögelsvampar som hyresgäster.

Jaha grattis till värvningen av Lello, kan väl inte säga att jag önskar honom lycka till utan jag hoppas han tappar skenan ett antal ggr och att han är förkyld ännu mer hos er, och att han inte krutar in några mål på oss :)

Dragan 2k: aa den ja

lu93rowa: Avundsjuka supportrar till diverse lag som inte kan tänka längre än näsan räcker.

lu93rowa: Annons? Syftar du Tomas Ros Aftonbladsartikel?

alltså ja fattar inte vilka idioter som skriver "köplunda" hela tiden? vad har vi köpt?

Dragan 2k: det stog ju i annonsen att vi hade de

Dragan 2k: Big job to do =) just keep your eyes on the prize ;; )

Linnea:Damn girl! Nu måste det värvas fler spelare.

Linnea:

Mums!
Får jag också vara med och "tävla" ?

;-)

Dragan 2k: Med grädde på..=)

lu93rowa:Vi har inte värvat klart. Jag slår vad med dig om det. I potten: Linnea.

Dragan 2k: så nu har alltså frölunda värvat klart? känns som vi behöver mer backar och sånt

Klinth: Eller kan vi nog glömma. Han har sagt att han kan ta AHL och att han känner sig redo för att dra vidare. Larsen trodde jag skulle vara kvar ett år till men Dallas verkar ha ett färska AHL lag som ska fyllas. Jag har inte hört vad han sagt men när jag gick in på AHL lagets webbplats stod han med som medlem i deras spelartrupp så han är nog körd.

Eventuellt Karlsson då men jag undrar om inte han stannar därborta han med. Vår backuppsättning fylls fort och vi har riktigt bra backar som ligger på hans nivå eller över den. Man får tänka på att de är etablerade och så samtidigt som när Karlsson är i den åldern som Lehtonen och grabbarna kommer han kanske att vara en av världens bästa offensiva backar.

Dragan 2k: Hur är läget med Karlsson, Larsen och Eller? Är de helt klara för NHL eller kan de lånas ut en säsong eller två?

Klinth:Jag tror det kommer en sniper sedan ändå. Jag är kanonnöjd med målvakt, backar och centrar. Kan vi få en riktigt vass ytter så kommer jag befinna mig i extas.

Backsidan tror jag blir fantastisk. Det säger jag i och för sig varje år. Men i år tycker jag vi ser en rejäl skiftning med rörliga backar och inte som vi haft med mer stabbiga och mer cementbackar.

Flera om inte alla som behärskar snabba uppspel. Givetvis är vissa av dem lite svagare i egen zon som exempelvis Niskala men va tusan vi ska ju inte vara i egen zon.

Dragan 2k: Vi får inte glömma att vi med lite flyt har 2-3 offensiva backar som kan hjälpa till också. Det ger mer möjligheter till målskyttar, om dom orkar gå in framför mål och ta hand om returer. "Wrenblom" sniper om man nu ser honom som en sniper ;-)

Klinth:Kanonspelare absolut. Men inga som känns som naturliga målskyttar. Jag tycker vi i nuläget enbart har Kallio som är naturlig målskytt men som tagit på sig en annan roll - grovarbetarrollen.

Resterande spelare bortsett från norrmannen Olimb känns som grovarbetare även om vissa numera tror att de är målsprutor

Klinth: Varför inte Freddan - Karlsson - Kallio. Tycker nästan det är dags att sära på Niklas och Kallio, dags för Kallio att hitta ny omgivning att prestera i, det är ju trots allt Niklas sista säsong.

Lehtonen klar för ett år, dock med NHL-klausul.

Dragan 2k: Det ska och bör väl vara Andersson/Kallio med Karlsson i mitten. Men det känns inte givet...

Kan "norrbaggarna" vara något tro?

Och så får vi väl hoppas att Pettersson kan utvecklas ytterligare, och göra fler poäng. I rätt omgivning så... (Kanske Joel och Pebben?!?)

Klinth:Blir nog en upplevelse om den inte besudlas för mycket med PR och reklam och annan skit.

Jag saknar en riktig sniper i vårt lag. Kallio i all ära men han har haft stora problem att anpassa sig till centrar som inte uppfyller hans krav på JJ kompatibilitet.

Var är vår Thörnberg, Pyrre, Hlavac? Killar som producerar på löpande band.

Dragan 2k: Behövs ytterligare någon bra back och en målvakt. Och så får vi se om det blir någon Joel eller Pebben oxå.

Kul med utomhusmatchen i alla fall, har köpt biljett. Ett måste att vara där oavsett väder och vind.

qslig:Får en känsla att det är som med Hahl värvningen senast. Kontrakt klart om inget NHL kontrakt kommer inom en viss tidsram.

Han är mer än välkommen om han kommer.

Om ni nu ska ta allt från timrå, ska "goa gubbar" bli "bittra gubbar" också?

Lite mer om Lehtonen, men man kan väl inte påstå att man lärde sig något nytt ;). Får nog vänta och se helt enkelt.

lu93rowa: Det var ju skönt, en vecka är ju ingenting. Trodde vi pratade om månader.

lu93rowa: ta minst en vecka att läka menar ja

qslig: Enligt landslagsläkarna så är det en alvarlig skada för en målvakt men de står att de skulle ta Minst en vecka

Hävelid på väg till ES. Det hade väl inte smakat helt fel om nubben kunde locka honom till VF?

Skit med Holmqvists skada, någon som har mer info om den. Hörde att det talades om ett inre ledband som var åt helvete?

qslig: Bah! Fick jag inte ens inleda mina spekulationer förrän du klarade upp situationen. 5-6 spelare i hockey VM och du räknade upp 6 namn. Fast å andra sidan vette tusan hur det blir med Lars Eller. Han kan man väl knappast räkna då han deklarerat att det är där borta han kommer spela nästa säsong.

Kanske Lehtonen då.

...och Martin Röymark.

Dragan 2k: Hedman har väl int ekommit tillbaka än, sedan har du Larsen och Eller.

skalpjägaren: Gött med lite namn klara nu då. :)
Nu är det 3st till jag vill se klara. =)

skalpjägaren: Där kom två ytterliggare dåligt bevarade hemligheter ut:-)

Undrar vilka Norberg refererar till när han säger att "vi har några" spelare i HockeyVM. Vi har väl bara Honken och Niskala där.

Även Olimb och Röymark är nu officiellt klara, 2 respektive 1 år...

Ville Mäntymaa klar nu, hoppas på en bra back ;) nån som har sätt han?

Dragan 2k: Haha, säkert så :).

qslig:Han är säkert klar. Våra nyförvärv går sönder titt som tätt. Mäntylää drog på sig en knäskada kort efter han värvades. Olimb bröt foten. Karlsson gick sönder efter elva matcher. Lundqvist slog upp gammal skada och sades i någon tidning vara borta några månader.

Dragan 2k: Och Joel dumpas av Dallas, kan möjligen bli en comeback i VF, woohoo :).

qslig:Gillar mycket med honom. Storleken, längden, högerskyttet, defensiva kvaliteerna - allroundtänket, stark runt egna målet.

Känns som Ronnies ersättare.

Vi kommer ha ett mer allround försvar denna säsong - med mer rörlighet och snabbare och förhoppningsvis mer distinktivt spel i uppspelsfasen.

Kan vi sedan ha några som gör några mål framåt kanske vi kan vinna lite fler matcher också.

Klinth: Då var det äntligen klart. En bra allroundback, kanske något mer defensiv. En sådan till tack.

Klinth:

Se där det händer saker i Frölunda också!

qslig: Ville Mäntymaa är nu klar. Kontraktet är på 2 säsonger. Bekräftas även på hemsidan...

Dragan 2k: Haha, ja det var nästan sjukt. Han behärskade ju svenskan med dialektala inslag på typ 9 månader. Stabilt! :)

qslig: Ja jag gillar Plüss, en riktigt kämpe. Synd att han drog.

qslig:Absolut. En underbar liten lirare. Det tog inte lång tid för honom att behärska det svenska språket, få in Göteborgsdialekt och bli Göteborgare. En spelare som även jag saknar.

qslig:
Inte helt fel..Hade gärna sett honom i Timrå IK tröja...

Dragan 2k: Fan, när jag läste att Plüss nätade för Schweiz så kröp nostalgin fram. Saknar han allt lite i dagens VF. Förstod ju i och för varför han drog när Frölunda köpte in toppcentrar. Synd att man inte satsade på Plüss, han gjorde sällan en dålig match.

JBlom: Jäkligt viktigt att vi får in sådana här spelare in i vårt lag igen. Spelare som har känslor för laget och hjärta. Uppvuxna med Frölunda som favoritlag och Lundqvist speciellt vet vi tillför en tacklingsdimension som vi inte haft i laget sedan tja han var här senast.

qslig: Samt att Joel inte får förlängt kontrakt med Dallas. Vore trevligt att få hem dom 2 plus Pebben.

« · 1158978 · »