Jaha grattis till värvningen av Lello, kan väl inte säga att jag önskar honom lycka till utan jag hoppas han tappar skenan ett antal ggr och att han är förkyld ännu mer hos er, och att han inte krutar in några mål på oss :)
Klinth: Eller kan vi nog glömma. Han har sagt att han kan ta AHL och att han känner sig redo för att dra vidare. Larsen trodde jag skulle vara kvar ett år till men Dallas verkar ha ett färska AHL lag som ska fyllas. Jag har inte hört vad han sagt men när jag gick in på AHL lagets webbplats stod han med som medlem i deras spelartrupp så han är nog körd.
Eventuellt Karlsson då men jag undrar om inte han stannar därborta han med. Vår backuppsättning fylls fort och vi har riktigt bra backar som ligger på hans nivå eller över den. Man får tänka på att de är etablerade och så samtidigt som när Karlsson är i den åldern som Lehtonen och grabbarna kommer han kanske att vara en av världens bästa offensiva backar.
Klinth:Jag tror det kommer en sniper sedan ändå. Jag är kanonnöjd med målvakt, backar och centrar. Kan vi få en riktigt vass ytter så kommer jag befinna mig i extas.
Backsidan tror jag blir fantastisk. Det säger jag i och för sig varje år. Men i år tycker jag vi ser en rejäl skiftning med rörliga backar och inte som vi haft med mer stabbiga och mer cementbackar.
Flera om inte alla som behärskar snabba uppspel. Givetvis är vissa av dem lite svagare i egen zon som exempelvis Niskala men va tusan vi ska ju inte vara i egen zon.
Dragan 2k: Vi får inte glömma att vi med lite flyt har 2-3 offensiva backar som kan hjälpa till också. Det ger mer möjligheter till målskyttar, om dom orkar gå in framför mål och ta hand om returer. "Wrenblom" sniper om man nu ser honom som en sniper ;-)
Klinth:Kanonspelare absolut. Men inga som känns som naturliga målskyttar. Jag tycker vi i nuläget enbart har Kallio som är naturlig målskytt men som tagit på sig en annan roll - grovarbetarrollen.
Resterande spelare bortsett från norrmannen Olimb känns som grovarbetare även om vissa numera tror att de är målsprutor
Klinth: Varför inte Freddan - Karlsson - Kallio. Tycker nästan det är dags att sära på Niklas och Kallio, dags för Kallio att hitta ny omgivning att prestera i, det är ju trots allt Niklas sista säsong.
Klinth:Blir nog en upplevelse om den inte besudlas för mycket med PR och reklam och annan skit.
Jag saknar en riktig sniper i vårt lag. Kallio i all ära men han har haft stora problem att anpassa sig till centrar som inte uppfyller hans krav på JJ kompatibilitet.
Var är vår Thörnberg, Pyrre, Hlavac? Killar som producerar på löpande band.
qslig: Bah! Fick jag inte ens inleda mina spekulationer förrän du klarade upp situationen. 5-6 spelare i hockey VM och du räknade upp 6 namn. Fast å andra sidan vette tusan hur det blir med Lars Eller. Han kan man väl knappast räkna då han deklarerat att det är där borta han kommer spela nästa säsong.
qslig:Han är säkert klar. Våra nyförvärv går sönder titt som tätt. Mäntylää drog på sig en knäskada kort efter han värvades. Olimb bröt foten. Karlsson gick sönder efter elva matcher. Lundqvist slog upp gammal skada och sades i någon tidning vara borta några månader.
qslig:Absolut. En underbar liten lirare. Det tog inte lång tid för honom att behärska det svenska språket, få in Göteborgsdialekt och bli Göteborgare. En spelare som även jag saknar.
Dragan 2k: Fan, när jag läste att Plüss nätade för Schweiz så kröp nostalgin fram. Saknar han allt lite i dagens VF. Förstod ju i och för varför han drog när Frölunda köpte in toppcentrar. Synd att man inte satsade på Plüss, han gjorde sällan en dålig match.
JBlom: Jäkligt viktigt att vi får in sådana här spelare in i vårt lag igen. Spelare som har känslor för laget och hjärta. Uppvuxna med Frölunda som favoritlag och Lundqvist speciellt vet vi tillför en tacklingsdimension som vi inte haft i laget sedan tja han var här senast.
1 VF skruvar åt skenan.
2 VF ger honom en lägenhet som inte har mögelsvampar som hyresgäster.