Dream Team: Vad jag glömde bort i min lilla tes var att Nubben säkerligen inte når så mycket högre genom att göra om samma sak som han redan gjort en gång
JBlom: Mycket vill ha mer, heter det. Ett problem för ett Frölunda på sikt, i sin iver att jaga namnkunniga spelare, månne? Min privata lilla fundering är var visionen från Nubben ligger någonstans. Om han redan har nått taket vad gäller möjliga spelarförvärv i Timrå, vad kan han uträtta som är till det bättre i Frölunda som med en större börs också per automatik leder till högre resultatkrav? Och nej, pengar är inte allt.
Gillar inte riktigt tanken på vad som kan hända om Hahl kommer. Då kommer förmodligen Nordqvist hamna som 3dje center vilket förmodligen inte är hans ambition. Nja då tycker jag Frölunda ska skippa Hahl och kör på dom centrar vi har plus en till.
Hmm, nu ska vi se. Finns det någon mer i Timrås organisation vi kan locka ner. En back behöver vi ju, har de någon bra? Kontrakt eller ej spelar ingen roll, vi är Frölunda.
JBlom: Jag undrar det jag, känns lite som de rysska ägarna tycker det är kul att plöja in miljoner ett par säsonger, men sen när intresset sjunker och ingen publik finns att finansiera lönerna. Hur ser KHL ut då?
Kanske lika bra att vara med i khl eller vad det heter på en gång istället för att tappa alla spelare dit. Loob och Ahdrian kanske är rätt ute endå... :P
det var ju inte riktigt detta man hade väntat sig när man pratade om att renovera laget. i stort sett bästa backen under säsongen. fan också, kommer sakna niemis tuffa spel och små fultricks :).
Wayne Gresky: Ännu en hård förlust.. Hur ska det gå nästa säsong? Niemi var den enda backen förra året som skötte sig okej varje match och nu försvinner han.
hmm, att kariya försvinner var väl relativt väntat, men plüss däremot. visserligen har väl han haft det rätt tungt ett tag men att han skulle lämna kändes oväntat.
Klinth: Ja vill man sätta sig själva i skiten så. :) Men har man en uttalad målsättning som säger semifinal säsongen 08/09 kan man inte börja sälja iväg dom bästa spelarna i laget. Men visst kommer det en bättre back isåfall så klagar väl inte jag.
Klinth: Såg Eller mot Brynäs i den avgörande J20 finalen, han var hyfsad ;-) Ni hade en kort f-n också som var jävligt bra med klubban kommer dock inte på vad han heter.
Dragan 2k: Det kan vi ju alltid hoppas på. Men frågan är om han inte kommer att spela i AHL och nöta för att ta en plats i NHL. Det går ju hyfsat för grabbhalvan i VM... Det är bara att önska honom lycka till och köpa sig en lirare som du säger.
Synd bara att Elitserien dräneras så på de bra yngre spelarna. 3 som försvunnit från Frölundas organisation denna säsongen va? NHL dammsuger då rejält...
JBlom: Det är inte säkert ännu. Han kan fortfarande spela i Frölunda nästa säsong. Han har skrivit på kontraktet bara och kan likt Berglund i Västerås och Junland i LHC bli utlånad till sin svenska klubb.
JBlom: Nu är Andreas Karlsson officiellt klar i alla fall. Välkommen hit. Kul säger jag. Han var bra här senast. Undrar bara hur de två åren i NHL har påverkat hans offensiva spel.