Frölunda HC

SHL · 60609 inlägg · 3406 ämnen

Silly Season

Sv: Silly Season
mok:

Jo det blir ju desto krångligare, men det är ju bara en träning per år det är riktigt mycket folk nere och kollar. Idag lär det väl bara vara en handfull där t ex.

Danne_l: Ja för publikt mässigt i Wallenstam så e det ju en smärre katastrof men kommer ju bli bökigare att ta set till Campus för dom flesta.

mok:

Tur man e lång annars är det ju hopplöst att se något därinne. Ska bli gött när de slår upp portarna till Campus nästa år:)

73Sjöbba: Jajamen o gott om folk var det. :)

73Sjöbba: Hörru Matforsarn, TIK skall visst förlägga sitt i Scandinavium så att de kan få en försmak om vart det skall spela nästa säsong ;-)

I Wallenstam såg jag avgjörande J20 finalen i år. Nice borta stå ;-)

skalpjägaren:
Du skriver som att du blev illa berörd, det är väl kul med rekord?
Som Niklas Andersson sa: -Över 200!!!! Det måste vara rekord va, gött, konstaterade Niklas.

Det här med jippon har jag missat, vad menar du med det?

73Sjöbba: Har du vart i den hallen nån gång? Det bli ju knökat med 200 pers... Dessutom lägger vi energi på ES-matcher istället för att göra jippo av första ispasset som i vissa "hockeystäder"... ;)

73Sjöbba: Fullsatt.

mok: Jag hörde att ni har haft ispremiär idag.

" Oj, så mycket folk det var", sa Dahlén efter premiären. Drygt 200 personer hade kommit till Wallenstamhallen.

Roligt med publikrekord :)

Svanru: Ah så deppigt har det inte vart senaste åren, bara att bita ihop. En av favoriterna kommer VF säkerligen vara men det har vi nog mer eller mindre vart även dom 2 senare säsongerna efter våra fantastiska värvningar o alla vet la hur det gått med den saken.

Poffa: Kan vara så men som du vet borta bra men hemma bäst dvs de utvecklas bäst i sin hemmaförening och först när föreningen inte räcker till flyttas grabben vidare.

Svanru: Jo, jag vet att ni har spridit dem vind för våg och på så sätt låtit andra ishockeyspelare tvingats neråt i serierna. Det är ju det jag säger, ni har sett till så att bredden inom svensk ishockey försämras.

Poffa: De spelar i FBK, Skåre; Bofors, Arvika, Sunne eller något annat Värmlandslag men det visste du ju redan.

Mok: Självklart blir ni favoriter efter era fantastiska värvningar och det kan behövas det har änna varit lite deppigt i götet de senaste åren :)

Svanru: SKall du redan börja lägga över favoritskapet på nått annat lag än FBK? Trodde iaf det skulle komma senare :)

Danne_l:

lägger till philip larsen och joakim andersson.

Svanru:

Eller och Karlsson för att nämna två.

Svanru: Förmodligen spelar de i J20. Du vet, det där som Färjestad rationaliserade bort för att spara pengar och urvattna bredden inom svensk ishockey.

Danne_l: Ni är solklara favoriter till gulle. Grattis till fantastiska värvningar men var är era berömda juniorer !!!

JBlom:

Offensiv kraft har vi väl så det räcker och bli över. Ska de värva in ytterligare ser jag gärna någon som kan stärka upp bakåt.

qslig: Truppen ser ju ganska så klar ut fast en vass målskytt vore ju inte fel. :)

Har ju varit rätt dött ett tag ang. silly season. Samtidigt sa de ju att truppen var relativt färdig, möjligen att det blir något mer tillskott.

Vad tror ni? Tror ni att truppen är spikad eller att det kanske blir ytterligare någon?

Dream Team: Avundsjukan breder ut sej :)

Snoop: Tja, karbonpapper kanske funkar för Nubben? Vi lär säkert få se.

piff: De är ju iaf en liten Timråtouch på Frölunda, bara en sån sak :P

Snoop:
När laget har spelat ihop sej. I nuläget är det bara ett bra lag på pappret :)

JBlom: Ja ni har ju iaf en ruskigt bra trupp, skulle va riktigt intressant att se Frölunda i europa med de här laget iaf.

Paddan: bara allmänt ful och perukliknande ;).

qslig: Hmm, något typ det man inte har i bollkänsla får man ta igen i håret?

Paddan:

det är den sk jihde-frisyren.

Danne_l: Vafaan, har Henke redan blivit så tunnhårig så han måste skaffa tupé?

www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.1242386/holmqvists-arslon-fyra-miljoner

Poffa: Känns trevligt att vara välkommen av någon, lätt att tro annat väl på plats.

Paddan: Här garanteras inget, men en ska man väl kunna klämma in tycker jag:)

Danne_l: Du vet att du är välkommen. Lär dig att gå rätt, bara.

För övrigt vet vi ju alla hur detta slutar. Frölunda klappar igenom, åker ur i kvarten mot LHC eller HV och expertpanelen får som vanligt spö så det står härliga till.

Danne_l: Äh, det är inte lönt, du vet ju hur det gå...

Eeh, förresten, kan du garantera att du kommer att se alla Frölundamatcher här uppe? ;)

Dragan 2k:

Är jäkligt kul att Frölunda åter berör pojkar och flickar land och rike runt. Ser med glädje fram emot säsongen. Hoppas verkligen våra nya lite tuffare killar verkligen tar för sig och står upp framför de bägge målburarna.

Vem vet, nu kanske man t o m vågar sig upp till paddträsket igen...

rackham:

visst är det så. namnen på tränarsidan/staben samt frölundas campus som byggs just nu som blir en toppmodern träningsarena/ishall med gym och allt lull-lull man kan tänka sig och den uttalade satsningen lockar givetvis spelare till sig.

Dragan 2k:

Jag tror till skillnad från dig att det inte enbart handlar om den aktuella investeringskapaciteten i Frölunda. Det finns fler lag som skulle kunna och kan handla.

Men om du ser på totalen med den nya organisationen som lovar mycket, de nya namnen (Nubben, Dahlén, Karlsson) som skall ingå i den nya organisationen, Frölundas Campus-satsning, den uttalade satsningen på Europa, publiken och en bra grundtrupp så blir det intressant att skriva på för Frölunda.

Just nu är Frölunda ensam om att han den kraften med sig.
Nu gäller det att ta tillvara på möjligheten!

Det blir intressant att se hur det går!

JBlom: Kul annars att se hur mycket det kommenteras om Frölundas värvningarna på forumen runt om i Hockeysverige. Hockeysverige.se och Hockeymagasinet formligen överöses med kommentarer om Frölunda.

Grejen med värvningarna är att det är inget annat lag som har råd att göra detta och det beror givetvis på den ekonomiska säkherhet som dels finns på banken men även framtida intäkter i forum av tusentals hockeytörstiga Frölundasupportrar.

Eller låt mig förfina lite. Det är ingen som har råd att köp...jag menar investera i spelarmaterial som Frölunda kan.

Ska bli jäkligt intressant att se vad spelarbudgeten och lönebudgeten ligger på. Det här måste vara den dyraste truppen någonsin.

Uddan: Oki. :)
Hade varit roligt att se hur det låtit i Sverige om vi värvat 5st mindre stora namn...
Då hade vi väl fått lika lite skrivet om oss som SSK...

JBlom: Inte ens i närheten av er...

Uddan: Gör inte alla lag det? ;)

Linnea:

Vi låter pojkarna ha semester...

Ankan - med vetskap om följderna

rackham: Ring Got Event och hör. Eller Ronald med ögonbrynen kanske=)

JBlom: Näe då nu är de bara att gratulera serru.. Ni har köpt till er guldet.. :)

JBlom:

Det vore intressant att se om de senaste veckornas inflöde i truppen har gett utslag på säsongskortsförsäljningen...

Uddan: Nja nu ska vi inte ta i så vi spricker... Gäller fortfarande att få laget att spela som laget och inte jaget...
Men det ser ljust ut iallafall.

JBlom: Grattis till SM-Guldet.. :)

Snoop: Ja det var ju några säsonger sedan man mådde så här. :)

Måste ju vara kul att vara Frölundasupporter iaf, enjoy.

Dragan 2k: Oscar Hedman uppräknad som en av MODO:s bästa. Ungefär där slutade jag läsa seriöst och övergick till att se inlägget som ett stort skämt.

jahapp, det relativt väntade blev klart till sist. blir ett bra radarpar om nu ahonen fixar att bära keps större delen av säsongen.

« · 1052934 · »