Frölunda HC

SHL · 60614 inlägg · 3408 ämnen

Silly Season

Sv: Silly Season
qslig: Glömde ett litet inlägg om lillebrorsan också. Vet inte vad han skulle tillföra i dagsläget faktiskt. Tycker inte att hans utveckling har gått framåt direkt.

Norsk duo klara för Frölunda nästa säsong enligt GT.
Mathis Olimb, 23, och Martin Röymark, 23

Se länk.

Klinth: Läste det, skulle precis klämma in det här men du var snabbast :). Intressant, två norska stora talanger....nubben ligger i.

qslig: Hmm.. Bara de kan leverera. I min värld så är det ett stort kliv att ta från Norska respektive Tyska ligan till elitserien i Sverige. Men, men, jag har haft fel förr...

Klinth: Tyckte Röymark gjorde det bra när han var här, även om han blev utan poäng. Man hoppas nog på en viss utveckling hos båda, att de skall ta ytterligare kliv i ES, talanger som de är. Tanken är väl att de skall fylla en funktion i en fjärde- eller kanske tom tredje-kedja.

qslig: Röymark gjorde det jäkligt bra tycker jag. Jobbade på riktigt bra. Olimb ska ju vara vassare än Zucarello enligt norrmännen.

JBlom: ja, Olimb verkar intressant, helt klart.

Verkar klart nu att Janne Karlsson tar över HV nästa säsong. Tråkigt, hoppas Calle kan tänka sig att komma tillbaka som assisterande. Vore en fin kombo med Dahlén, men det är nog tveksamt.

En liten roligare nyhet; Freddan har skrivit nytt kontrakt på två år. Han kändes given för en fortsättning, och så blev det också. Blir intressant att följa kontrakteringen inför kommande säsong. En hel del lär försvinna ur nubbens lagbygge, med all rätt.

qslig: En föryngring vore väl på sin plats, kanske?

Dream Team: mja, det lär gallras rätt hårt med tanke på alla utgående kontrakt. Blir säkerligen 8-10 st som kommer att försvinna, nubben vill bygga "sitt" lag, för det lag som Kjellgren har tåtat ihop har ju de senaste två-tre åren uppenbarligen inte fungerat.

qslig: Så är det nog. Och hur länge dröjer det innan gamla pålitliga pjäser som Niklas Andersson och Ronnie Sundin faller för åldersstrecket?

« · 1122951