Moget av Richard Pavlikovsky att hämnas på Carnbäck på lördag... Visar inte det att carna inte är värst? Så vitt jag kan minnas så har carna aldrig skämt ut sig på detta sätt... Eller som GP skriver: "Patrik Carnbäck var en hatad man i Kinnarps Arena. I slutet av 1:a perioden satte han ut armen när HV:s Ratislav Pavlikovsky - allt annat än en snäll pojke - attackerade bakifrån". Nu såg jag som sagt inte det som hände, men jag litar mer på Göteborgs största tidning än på några sur HV-fans...
Så på lördag står vi upp för vår kära Carnbäck! VF vinner med 5-3.
Nä, ok. Vansinnigt förstås av äldre Pavlikovsky att säga så. Men jag fattar om han är sur. Apopå GP... Det där med "attackerades bakifrån" är ju härlig formulering gjort för göteborgarna! Det låter ungefär som en våldsam tackling som brukar rendera minst 10 min i båset. Sån var det ju inte, utan en schysst tackling från snett bakifrån. Väl synlig för Carnbäck som ju t ex hade tid sätta in stöten! Rasti är inte snäll, sitter ofta i båset men aldrig för grejer likt de Carna sysslar med. Men faktum kvarstår, hur kul är det med all skit som händer kring Carna? Och kan det vara en slump att det händer så ofta? Är killen bra för hockeyn?
Nej just det......det är därför han leder utvisningsstatistiken överlägset! Det hade blivit en "Checking from behind" om lille Ratislav hade lyckats men Kung Carna såg faran och gjorde något åt det. En schyst tackling i rent självförsvar, så var det! Sen om lille Ratislav blödde lite näsblod har väl inte med saken att göra om tacklingen är ful eller inte.
Du var inte där, det förstår vi. Checking from behind??? Som sagt, händer alldeles för mycket skit kring Carna. Ni och jag missar att se en av Elitseriens roligaste spelare, en som trollar lite extra med pucken, i nästa match. Rasti borta pga Carnas fegheter. Jag tycker det är förödande för hockeyn med fega fula spelare som Carnbäck! Vem tar han bort härnäst? Z?
Keskinen> Såg du matchen? Alla utom HV fansen vet och inser att Rasti kom bakom Carna och satsade Carna höjde axeln och skulle skydda sej. Sen att det tog illa är bara att beklaga. Sen vet i fan om jag tycker Rasti är en av elitseriens roligaste spelare. Han om nån är ju destruktiv. Han åkte mest runt och gjorde fulheter och tacklade spelare efter avblåsning. Och det är knappast första gången. För det är väl knappast en slump att han ligger etta i tabellen mest utvisade spelare där för övrigt Kung Carna ligger på 20 plats. Sen visst Carna är inte elitseriens snällaste spelare men inte heller den fulaste. Fortfarande svårt att smäta 5-0 förlusten eller? Trodde vi ältat sönder deta ämne redan .. men ICKE!