Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Tomas Sjögren

Tomas Sjögren
Läste idag i GT att Malmö och Sjögren går skilda vägar. Innan han skrev på för AIK så hoppades jag att han skulle välja Frölunda. Som det ser ut idag så vet jag inte om jag vill se honom hos oss. Vem ska bort iså fall? Men vem vet, vi kanske drabbas av lika mycket skador som alla andra lag.

Vad tycker ni?

Sv: Tomas Sjögren
Vf chefen: jag vill inte se han i frölunda mer iaf, han har gjort sitt i föreningen, finns ingen plats som jag kan se som han skulle gå in på.
Tycker han mest i dagsläget hoppar runt till massa olika klubbar där han får mest pröjjs.

Vf chefen: Vill personligen inte se honom spela i Vf. Inte för att jag tycker att han är en dålig hockeyspelare. Han har alltid gjort en j-ä massa mål men tycker inte han imponerat i Mif eller Aik under senare tid. SJögren känns som en handelsresande hockeyspelare som spelar där man betalar honom bäst. Inte så konstigt då man vill tjäna bra. Men i hans fall känns det som om pengar är viktigare än den klubb han spelar i. Detta är min åsikt. Får säker motthug av någon.

Sen tycker jag fortfarande att det var tragsikt att han fick ha tröja "1" i AIK. Tröjan upphängd, Honken irriterad på att man inte hedrade detta men det struntade han i och spelade vidare. Så fort AIK var nere i allsvenskan så stack han till Tyskland. Ska man köpa in fler spelare ska man satsa på spelare som Witehall.

Läste ett roligt inlägg i dif's officiella gbok på nätet, "frölunda är nog den mest enögda publiken, dom visslar och buar så fort en frölunda spelare ligger på isen".
Det roliga här är ju det att dif publiken hade gjort likadant i globen om nån av deras spelare hade legat på isen, men det återstår ju ett litet problem, dif har ingen publik.

danoj: Precis... Och i C+ sa Arne och Ankan att Frölunda publiken var den bästa för att dom inte var så hård åt domaren och bortalagen utan ägnade sig mest åt att heja på sitt lag.

Dragan 2k: Jag tycker också att han varit blek det sista men jag tror han är en gubbe som kan lyckas med rätt gubbar omkring sig. Förut klarade han sig bättre utan att vara så beroende av omgivningen. Men han skulle absolut ligga långt ner på lönelistan om han skulle hamna i VF.

danoj: Ja vad ska man annars göra. Skratta lite, applådera och säga saker som "Oj, Så tåpkigt att han ramlade på killens klubba" eller "Aj då. Så förtretligt att motståndarens hand råkade hålla i tröjan precis som han skulle skjuta."

Eller ska man vända på steken och kräva att Frölundaspelare åker ut så fort en motståndare ligger på isen. Då kan man ta tillfället i akt och skrika saker som "Den där Jensa ska ut i två minuter. Man får faktiskt inte bråka med folk".

Klart som tusan att man följer sitt lag. Det gör alla hemmalag.

Dragan 2k: Hemmasupportrar ska det givetvis i stället för hemmalag.

Dragan 2k: Tomas Sjögren,nä han är inget för Frölunda...Hjärtlös och pengakåt är vad han är....Gott mer tre poäng även om det var medioker match....

Patrik Skene: esxakt, sjögren är passé han har haft sin tid i frölunda tycker jag,

« · 168368