Frölunda HC

SHL · 60613 inlägg · 3407 ämnen

Tre kronor

Tre kronor
Jahopp, nu har tre kronor bevisat för mig vad dom går för, något bättre tillfälle att göra reklam för sig än detta året får man leta efter. Vi hade chans att vinna både OS och VM. Men vad händer, i OS får vi respass av vitryssland!?? och i vm av slovakien. Den här stämpeln "VM" ska man väll ta med en nypa salt eftersom dom bästa spelarna inte är med på långa vägar. Men det spelar ingen roll, vi ska ändå vinna mot ett lag som slovakien som lever på en kedja. En kedja ska inte kunna vinna en match i VM mot ett sverige som hade ett relativt bra lag på pappret. Bronsmatchen skiter jag fullständigt i, lixom finalen, det känns bara inte intressant att slåss om lägre placeringar och jag tror nog många delar min åsikt om det.
Nu har jag tröttnat på "hårde Hardy" , jag har tröttnat på torpedhockey och allt vad det heter. Allt som hardy har åstadkommit med sitt spelsystem är sveriges genom tiderna sämsta säsong inom internationell hockey.
Nästan så man känner det här boustedt komplexet i hardy, dvs "vi spelade bra iaf" , just det uttalandet man inte vill höra efter en förlust, och det är inga vinnartyper som yppar såna uttalanden. För att ta ett exempel, conny evensson i frölunda när vf låg under mot hv 71 eller vilka det nu var, han tog timeout och sa "för fan grabbar, ni kan inte spela så jävla dåligt när folk har betalat för att se på er" , sen gick vf och vann, och där har vi en riktig vinnarcoach. Om det inte vore för frölunda så hade jag sett conny ta över tre kronor snarast, han hade nog kunnat göra mycket nytta där, men som sagt han är bra i frölunda och jag vill ha kvar honom där :)
Tre kronor är för mig väldigt ointressant hädanefter, iaf tills "Hårde Hardy" har tatt sitt pick o pack och lämnat.

« · 88651