Frölunda HC

SHL · 60597 inlägg · 3406 ämnen

Uppdatering

Sv: Uppdatering
Dragan 2k: Ja men varför gnäller du om Leksingarna då? :)))

Vi tar dom så slipper ni ;))

rådbjer: ni får dem mer än gärna:)

Dragan 2k: Kan inte annat än att hålla med. Leksand utanför slutspel känns helt rätt i nuläget så som dem spelar (spelar kanske inte är riktigt rätt ord). Hoppas på SSK i kvarten, eller Hv71.

Dragan 2k: OK då säger vi det!

Matcherna mellan Timrå o Luleå har på senare tid blivit riktiga holmgångar.
Något fulare lag får man söka efter, får dom tillåtas hålla på som dom gör av Ray Charles kopiorna med randiga tröjor, så bäva månde de andra lagen.
Bara Taavola ser ut som en maniac from Jukkasjärvi!

rådbjer: Vissa lag verkar inte vara kompatibla med varandra. Har för mig att Modo - Luleå brukar bli riktiga tuffa matcher också. Sticker kanske lite i ögonen på motståndarna att Timrå är laget som gäller i norr.

När det gäller Leksand är det väl framförallt Kakkos och Jens Karlsson avslagna tummar från hemmapremiären som startade ord- och hockeykriget. Mot flera andra lag funkar det tydligen att spela mot dem men inte för oss. Hatstämningen är påtaglig flera timmar innan nersläpp.

Dragan 2k: Konstigt att det blir så mellan vissa lag.
TIK o Luleå har blivit hat matcher, tyvärr.

Hade varit roligare med Modo :))

Ni tar väl vilket lag ni än får, utom oss i finalen då´rå!

Dragan 2k: Det brukar ju trots allt inte vara så med Leksand, men i år spelar dom fult, och det kanske framförallt när de inte hänger med. Skulle kunna förklara just lagen Frölunda, Färjestad och Djurgården då.....

Klinth: Njaa, vi svicshar alltid så fort förbi dom, så oss hänger dom inte med, men ni kanske är den där tiondelen för
långsam! :))

rådbjer: Det finns inget farligare än att ta vissa saker för givet, säga att de och de tar vi lätt.... Kan lätt åka på en mina då ;-)

Det finns många lag som kandiderar om SM-guldet..... Bara att hoppas att det hamnar i Götet till slut ;-)

rådbjer: Har vi inte visat vilka som var rappast senast, eller ;-)

Klinth: Liite kaxig tycker jag att jag kan få vara, det är ju såå jobbigt att vara ödmjuk som vi varit hela säsongen hittills :)))

Fast OK då! Vi är glada om vi kommer förbi kvarten!

rådbjer: Det är vi med, sedan är vi ännu gladare när vi klarat av semin, och så är vi gladast av alla när guldet är bärgat ;-)

Ödmjukhet, ett fint ord, som skall användas med måtta ;-)

Det är kul att vara kaxig ;-)

(Kolla in min profil) Ödmjuk ;-)

Klinth: Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är så felfria som vi! :))

Min profil försvann helt när jag skulle lägga till lite schyssta saker om riktiga män :((
Så nu orkade jag inte skriva in ALLT igen så det blev bara litte temperaturtagning på Finland!

Bra profil du hade förresten! :)

rådbjer: Du har så rätt, det är inte lätt att vara just så bäst som vi trots allt är ;-)

Synd på din profil då, men temperaturskalan var kul hörrudu ;-)

Tja, den duger ;-)

Jahapp, så kom denna tråden av sig den med............ :)

mysmi: Vi är inte så noggranna med trådar här :)

Dragan 2k:
Tråd? Vad är det?=)

mysmi: Tja, av sig kom den, men vad gör väl det när man har ett perfekt tillfälle att klappa sig själv på axeln och bara tycka att man är både felfri och bäst? Jag älskar att vara (o)ödmjuk ;-)

FRÖLUNDA MOT SM-GULD

Klinth: ja, då är vi 2 ;)

Klinth: Stackars er....

Nu leder Frölunda serien och dom har spelat bra hela säsongen..
Men i slutspel är det Färjestad som kommer att ta över helt och hållet!! Frölunda kommer kanske till final men där åker dom stryk av ett Färjestad som har sparat lite krafter under säsongen...

Men va inte lessna, ni kämpade väl...

Lila gult är dom bästa, heja heja heja Färjestad..

Vargatjutet: ja vi får väl se......som ni har spelat blir det nog inte final för er.....=)

Vargatjutet: Återstår att se, först får ni väll överleva kvarten, ni har inte direkt imponerat i år, samt att ni har er stora akilleshäl, målvaktssidan, nej oddsen för att frölunda hamnar i final är betydligt större än FBk's.
Sen att det kan gå hur som hellst, det är en annna sak.

Vargatjutet: Tar ni er till final så skall det bli mig ett sant nöje att vinka hejdå när FBK´s supporterbuss rullar bort från skandinavium, och de små stackars valparna sitter där i bussen med slokande öron och undrar... Hur kunde vi torska fyra matcher på raken? Och med 19-3 i målskillnad? Fan vad Frölunda var bra då!

Sedan springer jag med resten av stammen upp till Poseidon för att ta oss vårat efterlängtade gulddopp......

FRÖLUNDA MOT SM-GULD

Klinth: Hehe. Ett drömscenario...men inte så orealistiskt ändå... =)

Klinth: Håller med dig precis i ditt senaste inlägg. Färjestad tror dom är så himla oövervinnerliga. Hur kommer det sig isf att FBK har vunnit 1 match och VF 3. Jag tror knappast att FBK ställde ut skridskorna och vilade sig genom dessa matcherna. Sen att VF nu också har en ruggig första kedja som kommer göra mos av alla dom möter är en helt annan historia!

GÅ VF!

Klinth: Värst vad du har blivit uppblåst. Först skall du se fram emot kvarten mot t ex HV, SSK eller varför inte Modo. Enkel match för era indianer eller? Vad sägs om semi VF-DIF och FBK-TIK lika enkelt där sen är det bara att ställa ut skridskorna mot urusla FBK. Det är ju så enkelt att man inte ens behöver spela :-)

svanru: Ja, så enkelt är det faktiskt, huvudet på spiken :-)

danoj: OK jag kan väl sträcka mig så lång om inte vi tar vårt 7 SM så kan ni väl få vinna även om det finns risk att ni spricker

svanru: Om vi vinner lovar jag att jag kommer att bada i poeseidon, thats a promise!

svanru: Vi är de mest ödmjuka supportrarna i världen i med och motgång. Det visste du väl. :)

svanru: Ni kommer inte vinna punkt slut... Jag är säker på att ni inte kommer vinna, kanske inte vi gör heller men ni gör det absolut inte. Varför? Målisen läcker!! Hur mycket ni än vill överskugga detta så är det ett faktum. Sen så är ju inte försvaret speciellt bra heller.

svanru: du kan ju alltid drömma....men iår har ni inte en chans...

Ni är för goa om jag badar i pölen på Götaplatsen så kommer allt vatten att rinna ut. Ni kan inte ana hur mycket öl jag har firat 6 SM guld med och det har påverkat kroppshyddan. S

Ni är för goa om jag badar i pölen på Götaplatsen så kommer allt vatten att rinna ut. Ni kan inte ana hur mycket öl jag har firat 6 SM guld med och det har påverkat kroppshyddan. S

svanru: Japp, lite av en mallgroda faktiskt ;-)

Ha, en kvartsfinal mot MoDo är väl inga pix, dom har vi ju slagit ut ur slutspel gång på gång, år efter år. Börjar bli lite långtråkigt nu ;-)

Hv 71 eller SSK är ju lag som vi brukar sopa banan med, 0 respekt för dom, vad har dom att komma med? Värdelösa målvakter som absolut inte kan spika igen och ställa till det ;-)

Semifinal mot DIF? Har ju slått ut dom förrut. Dessutom trivs vi ju i Globen ;-)

Behöver jag ens nämna FBK? Hur har det gått i år? Sådana fina resultat mot FBK är vi ju vana vid ;-)

Sedan har vi ju sådan enorm erfarenhet av just finalspel, så jag är INTE orolig ;-)

FRÖLUNDA MOT SM-GULD

svanru: då får vi väl hoppas att det inte blir fler öl så att din mage inte blir större än vad den redan e =)

Klinth: Hur många mål har FBk gjort på VF? Visst FBK har gjort mest mål men VF har släppt in minst. Eftersom vi har gjort näst mest så är ju hela saken klar. Vf slår ut FBK lika enkelt som vi slog Linköping senast.

svanru: Jag har oxå stor ölmage, och jag var inte ens född när VF vann sitt senaste SM-Guld ;-)

Ni har gjort en kanonsäsong hitentills. En får gratulera njut så länge ni kan.

Vf chefen: ja man får hoppas på de.....=)

Klinth: Jag förstår trösteöl man man fet av oxså

svanru: All öl är god öl, tänk på det ;-)

Vf chefen: Frölunda vs Färjestad
3-1 i matcher
17-13 i målskillnad

Säger inte ett skit inför slutspelet, tyvärr.....

Mer än att Frölunda vinner i bäst av 7 förståss ;-)

Klinth: Känns faktiskt ganska bra att inte vara superfavoriter som förra året.Hoppas att Conny och spelarna är så självsäkra att man tror att man knappt behöver spela om det.

svanru: Ingen risk...

svanru: Dom vet nog vad dom har framför sig!

Conny är ju en ödmjuk kille, minst lika ödmjuk som jag ;-)

Klinth: öh...inte alls med andra ord ; )

Klinth: Som sagt jag vill inte vara i närheten när du spricker.

svanru: Conny och spelarnba står med båda fötterna på jorden och vet vad ett slutspel handlar om. Sen att försöka lasta över favoritskapet på andra lag som du gör är ju bara löjligt.

MoK GG:

Så FBK är favoriter? :-)

« · 217015 · »