Dragan 2k: Kan inte annat än att hålla med. Leksand utanför slutspel känns helt rätt i nuläget så som dem spelar (spelar kanske inte är riktigt rätt ord). Hoppas på SSK i kvarten, eller Hv71.
Matcherna mellan Timrå o Luleå har på senare tid blivit riktiga holmgångar. Något fulare lag får man söka efter, får dom tillåtas hålla på som dom gör av Ray Charles kopiorna med randiga tröjor, så bäva månde de andra lagen. Bara Taavola ser ut som en maniac from Jukkasjärvi!
rådbjer: Vissa lag verkar inte vara kompatibla med varandra. Har för mig att Modo - Luleå brukar bli riktiga tuffa matcher också. Sticker kanske lite i ögonen på motståndarna att Timrå är laget som gäller i norr.
När det gäller Leksand är det väl framförallt Kakkos och Jens Karlsson avslagna tummar från hemmapremiären som startade ord- och hockeykriget. Mot flera andra lag funkar det tydligen att spela mot dem men inte för oss. Hatstämningen är påtaglig flera timmar innan nersläpp.
Dragan 2k: Det brukar ju trots allt inte vara så med Leksand, men i år spelar dom fult, och det kanske framförallt när de inte hänger med. Skulle kunna förklara just lagen Frölunda, Färjestad och Djurgården då.....
Klinth: Det är inte lätt att vara ödmjuk när man är så felfria som vi! :))
Min profil försvann helt när jag skulle lägga till lite schyssta saker om riktiga män :(( Så nu orkade jag inte skriva in ALLT igen så det blev bara litte temperaturtagning på Finland!
mysmi: Tja, av sig kom den, men vad gör väl det när man har ett perfekt tillfälle att klappa sig själv på axeln och bara tycka att man är både felfri och bäst? Jag älskar att vara (o)ödmjuk ;-)
Nu leder Frölunda serien och dom har spelat bra hela säsongen.. Men i slutspel är det Färjestad som kommer att ta över helt och hållet!! Frölunda kommer kanske till final men där åker dom stryk av ett Färjestad som har sparat lite krafter under säsongen...
Men va inte lessna, ni kämpade väl...
Lila gult är dom bästa, heja heja heja Färjestad..
Vargatjutet: Återstår att se, först får ni väll överleva kvarten, ni har inte direkt imponerat i år, samt att ni har er stora akilleshäl, målvaktssidan, nej oddsen för att frölunda hamnar i final är betydligt större än FBk's. Sen att det kan gå hur som hellst, det är en annna sak.
Vargatjutet: Tar ni er till final så skall det bli mig ett sant nöje att vinka hejdå när FBK´s supporterbuss rullar bort från skandinavium, och de små stackars valparna sitter där i bussen med slokande öron och undrar... Hur kunde vi torska fyra matcher på raken? Och med 19-3 i målskillnad? Fan vad Frölunda var bra då!
Sedan springer jag med resten av stammen upp till Poseidon för att ta oss vårat efterlängtade gulddopp......
Klinth: Håller med dig precis i ditt senaste inlägg. Färjestad tror dom är så himla oövervinnerliga. Hur kommer det sig isf att FBK har vunnit 1 match och VF 3. Jag tror knappast att FBK ställde ut skridskorna och vilade sig genom dessa matcherna. Sen att VF nu också har en ruggig första kedja som kommer göra mos av alla dom möter är en helt annan historia!
Klinth: Värst vad du har blivit uppblåst. Först skall du se fram emot kvarten mot t ex HV, SSK eller varför inte Modo. Enkel match för era indianer eller? Vad sägs om semi VF-DIF och FBK-TIK lika enkelt där sen är det bara att ställa ut skridskorna mot urusla FBK. Det är ju så enkelt att man inte ens behöver spela :-)
svanru: Ni kommer inte vinna punkt slut... Jag är säker på att ni inte kommer vinna, kanske inte vi gör heller men ni gör det absolut inte. Varför? Målisen läcker!! Hur mycket ni än vill överskugga detta så är det ett faktum. Sen så är ju inte försvaret speciellt bra heller.
Ni är för goa om jag badar i pölen på Götaplatsen så kommer allt vatten att rinna ut. Ni kan inte ana hur mycket öl jag har firat 6 SM guld med och det har påverkat kroppshyddan. S
Ni är för goa om jag badar i pölen på Götaplatsen så kommer allt vatten att rinna ut. Ni kan inte ana hur mycket öl jag har firat 6 SM guld med och det har påverkat kroppshyddan. S
Ha, en kvartsfinal mot MoDo är väl inga pix, dom har vi ju slagit ut ur slutspel gång på gång, år efter år. Börjar bli lite långtråkigt nu ;-)
Hv 71 eller SSK är ju lag som vi brukar sopa banan med, 0 respekt för dom, vad har dom att komma med? Värdelösa målvakter som absolut inte kan spika igen och ställa till det ;-)
Semifinal mot DIF? Har ju slått ut dom förrut. Dessutom trivs vi ju i Globen ;-)
Behöver jag ens nämna FBK? Hur har det gått i år? Sådana fina resultat mot FBK är vi ju vana vid ;-)
Sedan har vi ju sådan enorm erfarenhet av just finalspel, så jag är INTE orolig ;-)
Klinth: Hur många mål har FBk gjort på VF? Visst FBK har gjort mest mål men VF har släppt in minst. Eftersom vi har gjort näst mest så är ju hela saken klar. Vf slår ut FBK lika enkelt som vi slog Linköping senast.
Klinth: Känns faktiskt ganska bra att inte vara superfavoriter som förra året.Hoppas att Conny och spelarna är så självsäkra att man tror att man knappt behöver spela om det.
svanru: Conny och spelarnba står med båda fötterna på jorden och vet vad ett slutspel handlar om. Sen att försöka lasta över favoritskapet på andra lag som du gör är ju bara löjligt.
Vi tar dom så slipper ni ;))