Frölunda HC

60365 inlägg · 3398 ämnen

Säsongen 2019-20

2078749 · » Till forumet


Sv: Säsongen 2019-20
4-3 seger efter straffar mot omöjliga Rögle efter 2 mål i pp och nästan 1 till i pp! Raymond ytterligare 1 pp mål och det blev 4 totalt på försäsongen! bra gjort och ett piggare spel ikväll! Rögle blir inte att leka med i år heller!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Robin Alvarez? den såg jag inte komma måste jag erkänna!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
puffe: yes det var han men han syntes inte lika mycket i denna matchen som i förra, men helt ok!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Tarasov: spelade inte matchen mot Rögle då det kan jag inte svara på faktiskt!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F:
Hur går det för Niederbach? Gör han nåt avtryck?
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Var Norlinder med?
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Nä efter 2:a Perren igår såg det riktigt illa ut men vafaen man vill ju inte måla fan på väggen! Usch vad det såg uselt ut men det var 3 mot 5 ggr 2 plus ett höstlöv och 4 mot 5 och 0-4 i baken där!!
Bättre i 3:e men det var så dags då, går dock som vanligt inte att dra några växlar av dessa matcher på försäsongen det kan bli vad faen som helst!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F:
Den ursprungsbefolkning som vänt sig mot att diverse namn och bilder används har just sett dem som nidbilder. Att den bild som nästan alltid förmedlas är Indianer i full krigsmålning. Och att den inte alls känns som en bild som de vill förknippas med längre.

Håller för övrigt med om SD och din syn på dem...
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Johannes Hedberg: nja det är väl så att JAG kallar allt jag inte gillar för Apakatt som egentligen är norska men heter då Apekatt och betyder apa och i det här fallet blev SD apakatter!!
Något kan t.ex. smaka apakatt eller se ut som apakatt mm


Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: haha! Kallas de apakatterna i Göteborg? Jag har ändå bott där och bor i Borås nu, men aldrig hört det ordet förr.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: En brynäsare skrev ju följande inlägg innan.

"Läste nån gång att nazisterna ”forskat fram” att rött-vitt-svart gav det mest kraftfulla intrycket -> därav färgerna på hakkorssymbolen".

Sedan nämndes några lag med de färgerna, men inget har hakkors på dräkten, som tur är.
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20 Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: vilka är apakatterna?
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
puffe: det där med hakkorset fattade faktiskt inte jag? Förklara?

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
puffe: det där med hakkorset fattade faktiskt inte jag? Förklara?

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Vombat: nidbild är väl att ta i eller? isåfall borde ju Hollywood blivit stämda femtioelva gånger då indianer brukar gestaltas så!! Men som sagt ta gärna bort indianen, inte mig emot. Som jag sa innan så finns det endast en sak som skulle få mig att stenhårt vilja ha kvar indianen och det är om apakatterna vill att den ska tas bort!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Nej det är tydligen svårt att förstå att någon av Amerikas ursprungsfolk kan ta illa upp när klubbar använder nidbilder av dem för att pynta sitt lag. Jag tror inte att någon Göteborgare skulle ta illa upp om t.ex ett Franskt lag skulle kalla sig Grenoble Gothenburgers och ha en sillstrypare som logga...
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Leif Skywalker: en icke fråga enligt mig! Indianerna lär ju inte ta illa upp! men som sagt en icke fråga.
Byt eller inte! För mig är Frölunda just Frölunda och inget annat!! Men låt mig säga så här: är Sveriges facistparti emot så är jag för!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F:

härligt att ni fortsätter med indijanen, för det är ju framför allt indijaner man förknippar Jöttä-borrj med... Albert och Herbert, Oldsberg, Kurt Olsson, de är alla snarlika Sitting Bull om man kisar lite med ögonen
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Inte när han får spela med oss igen!
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
3:e raka! synd att det är försäsong annars hade det varit en grym start! 8-3 och 3 mål av Modos Norlinder 1+1 av Leksands Filip Johansson båda såg pigga ut! Kul!!
Apropå Alexander Steen som lämnade Frölunda för att vinna SM-Guld med ett stjärnspäckat Modo gjorde nog sitt sämsta val i sitt hockeyliv! sicken miss:))

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
puffe: ser väldigt bra ut! Väldigt snyggt 3:e mål!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Norlinder är alldeles för bra för SHL
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Frölunda - Mif 3-1 efter 1:a! Norlinder 2 o Johansson 1 nyförvärven levererar!!
Period som går i vågor med ett djävla tempo!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Leksingarna skyller på domarna och jag vet inte men allt var ju fel! Han som fick matchstraff ber ju om ursäkt så det kan ju inte vara fel!!?
Hur som helst om man inte sett matchen så kan jag inte säga så mycket om det men det är alltid gött med en seger och att ungdomarna var tydligen bra!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
puffe: nej det blir såå tråkigt!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: Håller helt med, har sett lite allsvenska matcher i fotboll, ganska ok, men hockey utan publik, blir inte mycket tristare
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Känns som den mest ointressanta shl någonsin! Utan publik är hockey så tråkig, mycket värre än tex fotboll! Hockeyn behöver publiken annars känns det som om det nästan kan kvitta, blir som träningsmatcher utan att det hettar till alls!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Stryk i premiären men att spela 3 mot 5 vid 3 tillfällen kan ju inte varit lätt! Såg bara lite av matchen då Blåvitt (det sorgebarnet) spelade samtidigt:(

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Tarasov: Svenska mästarna 1965 hade röd/vit tröja med gröna byxor! Otroligt snygga tröjor!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Tarasov: från gamla samlarbilder var det mycket vitt i dräkten, inte bara mögelgrönt,
vitt med små inslag av rött o grönt. Oerhört vacker färgkombination.

Jag har ju varit bortapublik många gånger i Göteborg o älskade väl inte Mike Ford direkt, men när han pekar finger åt AIK-klacken vid uppvärmningen, så ser man lite av hans goda sidor
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F:
Era gamla dräkter är de gröna?
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
puffe: det kommer alltid finnas gubbar som inte gillar förändringar det ser du ju runt om i samhället men jag håller med dig!! Nu kör vi!!
Frölundaborg är tyvärr för liten!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: i o för sej är den inte en icke-fråga för alla indianer, men märkligt när nån 'supporter-ledare' i mogen ålder ylade om att han tappade identiteten om indianen försvann..

Men viktigast är att hockeyn börjar snart, hoppas givetvis att coronan avtar så vi får stämning på matcherna. Sist men inte minst, hoppas Västar Frölunda börjar spela alla hemma-matcher i Frölundaborg igen
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
puffe: jag tycker ärligt talat att diskussionen om indianens vara eller inte vara är ganska meningslös! Indianen är bara intressant för unga supportrar och jag kan förstå dom eftersom att det är indianen som är deras kännetecken på Frölunda! När indianen kom var vi många som undrade va faen e det som händer?? Men åren har gått och Frölunda är ett av topplagen i SHL men som sagt jag bryr mig inte och det gör inte indianerna i Nord och Syd Amerika heller , men tar man bort indianen så får det bli så!
Känns som en ickefråga!!
Nu kör vi!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Silly: Fy fan, återgå till Västra Frölunda,
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Mike.F: När jag började titta hette dom Västra Frölunda och då bytte Kjell Rune Milton från Modo till Frölunda
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Nu är det nära säsongstart!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
xxx BIF xxx: jag har inga problem med att byta namn till Frölunda HC eller vad det nu kan bli! När jag blev Frölunda supporter var dom en del av Frölunda IF! så länge dom heter Frölunda så spelar det mindre roll vad som står efter!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Vad anser ni supportrar om att ett namnbyte ev kan komma att ske?
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Nu e det svettigt!!på framsidan!!!!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Bästa tränaren kritar på till 2025! Gött Rååger!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Jag välkomnar en gammal ”fiende” Anders Burström till Frölundas tränarstab, känns som en förbättring men det är som sagt bara en känsla:)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Stefan Elliott klar!! Känns som ett starkt nyförvärv :)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Djävla spamskit!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Vila i frid Kjell Adrian en av hjältarna från 1965!

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Adam Alsing död i Corona! Fy va tråkigt och mina tankar är hos fru och barn som mist sin älskade make o pappa!
Vila i frid Adam.

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Jaca: Det finns inget förbud, det var en rekomendation. En SHL floskel. Tandlöst, men ser bra ut i kvällsblaskorna...
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Lämnar Frölunda klar för Brynäs!! Faen va orolig jag blev å så var det en ass tränare!
Puh!! å jag som trodde nån spelare fått en tokig idé att byta framsidan till baksidan;)

Mike.F
Kommentera

Sv: Säsongen 2019-20
Jaca: nu vet jag inte vad du fiskar efter men Aik Solna är det värsta jag vet så även i hockey och hoppas precis som du att dom skall åka ur för gott!! Jag är absolut inte för en stängd serie utan kanske en utökad med nord o syd som i NHL men ”lite” mindre då:)

Mike.F
Kommentera

2078749 · »