Golf

757 inlägg · 43 ämnen

US Open 2011

« · 1384674 Till forumet


US Open 2011

Rekordmånga svenskar med, största hoppet på förhand är väl Robert Karlsson efter hans fina spel förra helgen.

Alexander Norén ska också bli kul att se, har spelat bra på Europatouren denna säsong med en vinst nyligen, men spelet i USA är lite annorlunda.

Rekordlång bana i år också, mäter 6925 meter, huga!! :)

www.usopen.com/

Vad tror ni, vem vinner till slut?

Kommentera

Sv: US Open 2011

Gidde:

Bra gissning, NOT!

Robert Karlsson ligger på plats 145 av 156 efter första rundan på +8!

Kul däremot att både Stenson och Edfors spelat bra och ligger Top-10

Nu håller vi tummarna för att det går bra för alla svenskarna runda 2.

Leder med tre slag för förresten Rory McIlroy på -6, vilket är mycket bra spelat på denna bana.

Kommentera

Sv: US Open 2011

Gidde: Såg hela sändningen. McIlroy hade förutom de sex birdies han gjorde även 3-4 birdieputtar som rundade koppkant eller passerade hål med någon centimeter. Han spelade strålande golf, missade inga utslag och hade härlig känsla i inspelen.

En annan som var rolig att se var Phil Mickelson. Inte för att han gjorde ett bra resultat utan för att han hela tiden försatte sig i svåra lägen och nästan hela tiden lyckades klara sig ur dem. 7 av 18 GIR och 6 av 14 FW hits säger en del. Tur hans 64-graders wedge var lika het som den låter.

Banan är för övrigt helt skadat svår. Ta bara hål 11, par 4 på 455 meter, där fairway är 23 meter bred och har ett dike efter hela högersidan. Greenen vaktas av tre bunkrar och vatten. Flera av toppspelarna var både i diket och i vattnet framme vid green. Snittscoren på hålet var 4,46 under gårdagen.

Kommentera

Sv: US Open 2011

Poffa:

Och vem tror du ska till stugan i kväll?

Och finns det några TV-kanaler där?

NOT!! :'(

Kommentera

Sv: US Open 2011
Så synd med Karlsson, hade (kanske naivt) höga förhoppningar där. Hoppas att iaf Stenson kan hålla flaggan högt, men jag tvivlar eftersom han sviktat så oerhört i år.
Kommentera

Sv: US Open 2011

Hence:

Och McIlroy tuffar på, -4 på runda 2 efter 12 spelade hål, -10 totalt!!

Just nu i ledningen med 7 slag, men alla har ju inte startat andra rundan än..

Men imponerande spel än så länge...

Kommentera

Sv: US Open 2011
Gidde: Snabbast till tio under i historien, vad gör pojken. Spelar han på en annan bana?
Kommentera

Sv: US Open 2011

Gidde:

I like streaming! :)

Kommentera

Sv: US Open 2011
Gidde: Kanon, du är en ängel Gidde.
Har tappat Viasat sen jag flyttade.
Nu väntar vi bara på McIlroys sedvanliga genomklappning...   ;-)
Kommentera

Sv: US Open 2011

Huge:

Jag är i stugan i helgen, där har vi ingen TV alls, däremot slött ADSL.

Men det duger för denna stream :)

Jag hoppas McIlroy håller denna gång, han har spelat grymt bra i 2,5 varv hittills...

Kommentera

Sv: US Open 2011
Gidde: Ja, han lär nog hålla ihop det här. Krävs ju en riktig genomklappning och jag tror inte ens det räcker för att nån annan ska hinna ifatt honom.
Vore iaf kul om Fidde kunde sno åt sig andraplatsen bakom den omöjlige irländaren...
Kommentera

Sv: US Open 2011

Det är faktiskt helt otroligt vad bra Rory McIlroy spelar. Statistiken efter 63 hål är helt osannolika:

- 1 bogey
- 1 dubbelbogey
- 17 birdies
- 1 eagle
- 55/63 i Greens in Regulation
- 0 treputtar eller sämre

Han krossar de övriga i startfältet, fullkomligen förödmjukar dem.

Kommentera

Sv: US Open 2011

Poffa:

Håller med, en mycket värdig vinnare och en av de mest överlägsna någonsin.

Mycket kul tycker jag

Bra av svenskarna också, synd att både Hanson och Jacobson tyvärr missade lite på slutet, annars hade båda varit Top-3.

Men det är ju 72 hål som ska spelas, så är det för alla :)

Kommentera

« · 1384674