HV71

7177 inlägg · 782 ämnen

LHC-HV71 080212

984576 · » Till forumet


Sv: LHC-HV71 080212
En sak som gör Anderssons bedrift ytterligare ett snäpp mer historisk är ju att han dessutom höll nollan. Mål, assist och hållen nolla i samma match - ett "Andersson-hattrick"?
Kommentera

Sv: LHC-HV71 080212
Et tu Brute:
Tror inte ens det var ett vådaskott av Jörgen Wikström. Har för mig att han räddade ett skott och la ned pucken i egna hörnet. Espen Knutsen tog pucken och skulle passa en back på blålinjen. Tyvärr fanns ingen där, utan pucken gled över hela plan och in i eget mål. Ett äkta självmål. Men då självmål inte extsterar i hockey, så fick Wikström målet.
Kommentera

Sv: LHC-HV71 080212
Dysso:

I ES har det aldrig hänt tidigare att en målvakt gjort både mål och assist i samma match.

Däremot vet jag inte hur det var i kvartsfinalen mellan Leksand och Luleå 1999 (skrev fel där innan).

Myllys har dessutom gjort en hel del poäng, att han eller någon annan skulle haft två assist i en och samma match är väl inte helt omöjligt.

Men förmodligen så är det Andreas gjorde igår, åtminstone tangerat ES-rekord när det gäller poäng för målvakte i en och samma match...om han nu inte är ensam om det. Att en målvakt skulle gjort tre poäng i samma ES-match är jag helt övertygad om att det aldrig hänt.

En parantes i sammanhanget är att när det hände första gången, att en målvakt blev noterad för mål i ES-sammanhang, så var Per Ledin på isen. Det är ju honom man ser ryggen på när Andreas skott glider in i mål.

Ett vådaskott av Lövens målvakt, Jörgen Wikström, går sarg ut via en DIF-klubba i mars 1999. En match där för övrigt Per Ledin kvitterade DIF:s ledning till 3-3. Löven vann iom detta med 4-3.

Myllys mål mot Malmö i oktober 2000, missade han med några veckor. Han kom till Luleå den säsongen efter att ha startat i Baton Rouge i ECHL.
Kommentera

Sv: LHC-HV71 080212
Et tu Brute:

Du som har koll - hur ofta har det hänt (i ES) att målvakter gjort mål och ytterligare poäng i samma match? Känns som något som inte borde hända alltför ofta, med tanke på hur ovanligt det är att målvakter gör mål alls.

Hursomhelst häftigt. :)
Kommentera

Sv: LHC-HV71 080212
mattias - 74:

Myllys mål mot Leksand kom i grundserien 1999. Året efter gjorde han ett mot MIF i SM.

FBK:s Toskala gjorde däremot ytterligare ett mot Leksand. Detta i grundserien år 2000.
Kommentera

Sv: LHC-HV71 080212
Et tu Brute:

Kul med lite sådana hära mål tycker jag, Myllys gjorde väl 2 eller 3 när han spelade md Luleå. Tror faktikst båda var mot Leksand :-)
Kommentera



LHC-HV71 080212
Tror nog man kan lämna förstalinen hemma alla dagar i veckan. Vinner man med 4-0 och andremålvakten noterar sig för 1+1, så kan det onekligen vara så Cool
Kommentera

984576 · »