HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Puckade Årstiden 10/11

« · 1253747 Till forumet


Puckade Årstiden 10/11

Startar med en Permalänk till mitt eget inlägg från 2010-03-14 23:28

"Senast mot LHC var det dock en markant uppryckning. Kanske delvis för att Beech fick lämna centerrollen i andra till förmån för Falk. Något som jag själv förespråkade innan säsongen. Låt Falk ta andrafiolen, dumpa Beech och förläng med Piros som tredjecenter, så får man nog tillbaka mer av tydliga roller i laget."

Knappt hann bläcket torka, innan pusselbitarna verkar falla på plats. Idag skriver Henrik G på HVFantasten att Piros kan vara på väg tillbaka. Hurra säger jag, för frågan är väl då om inte Beechs saga är all i HV, trots att han har ett år kvar på kontraktet. Piros blir ett både bättre och billigare alternativ för HV. Som rent utpräglad defensiv center kommer han helt till sin rätt i dagens HV. Dessutom har han övriga kvalitéer, som gör att han kan vikariera som både center och vinge i de båda första uppställningarna.

Hietanen har blivit erbjuden ett tvåårskontrakt, vilket indikerar att Petrasek spelar någon annanstans nästa och kanske även kommande säsong. Här har ju även Luoma nämnts. Är det antingen eller, eller har man planer på att knyta båda till sig? Jag tror nog på det förstnämnda.

Sedan tidigare är Linus Widell klar. Han ersätter Björn Melin som skrivit på för Nizhnekamsk.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1253747