HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Semifinal 5. HV71-TIK 080331

1022567 · » Till forumet


Sv: Semifinal 5. HV71-TIK 080331
Lacka_64: hahaha, där sa han bort sig lite Et tu Brute :)
Kommentera


Sv: Semifinal 5. HV71-TIK 080331

Dessutom...Challe var inte på sitt bästa flinhumör idag efter matchen. Vägrade interjuv med Radio Jönköping och skickade sedan helt sonika Nygårds på den efterföljande presskonferensen. Sådant har vi inte varit med om sedan Wikegårds dagar...

Kommentera

Sv: Semifinal 5. HV71-TIK 080331
250kg kärlek:
 
Ward blev bänkad efter första kvarten mot SAIK och kom inte tillbaka förräns till andra semin mot Timrå. Det blev alltså 5 matcher på bänken.

Jag tyckte ju det var lite märkligt i en annan diskussion med dig, varför Ward blir så långlivad i frysboxen medans Jämtin tydligen inte behöver samma uppfostran av pappa Kenta.

Efter första semin mot Timrå så fanns det väl både en taktisk och en disciplinär vinkling på Wards långa bänkning och Jämtins obefintliga.

Sedan dess har Ward varit med och förutom en förlust på målfoto så har det blivit enbart segrar. Ward var faktiskt också riktigt bra i förra årets slutspel sett då från de defensiva vinklarna.

Du tror på en sjunde och avgörande. Jag skrev redan för ett par dagar sedan att jag trodde att en bortavinst kommer allt närmare i den här matchserien. Jag håller fast vid och hoppas att den kommer i match 6.  
Kommentera

Sv: Semifinal 5. HV71-TIK 080331
Et tu Brute:

Grattis till segern idag. Tycker ni var lite starkare idag, men det var en ganska seg match måste jag säga att titta på :).
Kommentera

Sv: Semifinal 5. HV71-TIK 080331
250kg kärlek: Du måste blanda ihop det med förra säsongen.
Kommentera

Sv: Semifinal 5. HV71-TIK 080331
Et tu Brute: Fingertoppskänsla? Ward fick väl kalla handen redan i början av kvartsfinalen mot Skellefteå efter en onödig utvisning? Spelade han första semifinalmatchen mot Timrå (jag tror inte det)? Ward har varit en av alla HV-spelare som visar sina kvaliteér när det börjar nalkas finalspel.

HV var bättre även i afton. Man ser starkare ut och när det blåser känns det som man ha en växel till, att lägga in. Timrå ser handlingsförlamad ut, har svårt att hitta motvapen och har ett par spelare som helt enkelt inte håller i en semi, sett till motståndet som man möter. HV har en bredare trupp med större rutin. Det visar sig nu när det drar ihop sig.

Jag tycker ändå att Timrå försöker och att laget faktiskt får HV att darra en aning. Trots allt slutar matchen "bara" 3-1 där det stod 2-1 en bit in i tredje. Jag har hela tiden trott att Timrå orkar ta det här till sju matcher även om det idagsläget inte finns något som tyder på det. Vinner Timrå på Onsdag tror jag allt kan hända i den sjunde. Mycket nerver som ska hanteras då, i såfall. HV, favorittyngd och kanske tagen av stundens allvar mot ett Timrå som var utslagen redan mot Modo i kvarten. Det kan bli någonting det.

Grattis hursomhelst till två riktigt bra genomförda matcher i Kinnarps. Rejält övertag för HV nu. Hoppas Timrå kan göra match av det hela igen och att en sjunde match i Jönköping får avgöra vilket lag som senare får resa SM-bucklan.
Kommentera

Sv: Semifinal 5. HV71-TIK 080331
Portello:
 
Ward har alltid varit hyfsad eller till och med riktigt hyfsad i defensiven (om han nu bara håller sig någolunda i skinnet). Problemet är väl att man under långa perioder inte behövt ha så mycket till defensiv och då försvinner mycket av Wards kvalitéer. Under sådana perioder syns mest bara Åkermans, Puistolas och Luomas fördelar. Där har inte Ward mycket att hämta.

Men när det blåser snålt är han ovärderlig. HV:s defensiv har ju tagit ett klart steg framåt sedan Ward comebackade i SF2.
Kommentera

Sv: Semifinal 5. HV71-TIK 080331
Et tu Brute: Grattis igen då.

Välkommen till grytan på torsdag! Tror vi vinner med 4-1 och ser till att HV blir rejält skitnödiga på lördag.
Kommentera

Sv: Semifinal 5. HV71-TIK 080331
Et tu Brute: Nu ser det bra ut. Snart bara svanstippen kvar i malen.
Kommentera

Sv: Semifinal 5. HV71-TIK 080331
Et tu Brute: Väldigt fint 2-0 mål av Thörnberg. Han visade vilken klasspelare han är. Måste säga att Ward är riktigt bra i defensiven. Och Ledin sliter som vanligt i byte efter byte. Vilket lag vill inte ha en sådan spelare i sitt lag?
Kommentera

Semifinal 5. HV71-TIK 080331
Clowns to the left of me, jokers to the right. Here we go.

Idag gör man inte mycket mer än bidar sin tid och låter bli att vara allt för yvig i gesterna. Men 0.4 samt 98.59, kan det vara möjligt?
Kommentera

1022567 · »